معرفی فیلم Insidious: The Red Door

منبع: فوت و فن

3

1402/4/12

22:25


اینسیدیوس یا توطئه‌آمیز (Insidious) داستانی معمولی از خانه‌های جن زده یا تسخیر شده نیست. این داستان‌های فرنچایز «توطئه‌آمیز» همگی تحت مفهوم قلمروی معنوی تاریک به نام The Further به هم متصل هستند.

معرفی فیلم Insidious: The Red Door

اینسیدیوس یا توطئه‌آمیز (Insidious) داستانی معمولی از خانه‌های جن زده یا تسخیر شده نیست. این داستان‌های فرنچایز «توطئه‌آمیز» همگی تحت مفهوم قلمروی معنوی تاریک به نام The Further به هم متصل هستند. ارواح از The Further مکان‌ها را تسخیر نمی‌کنند بله مردم را به وحشت می‌اندازند و این کار را تا حد مرگ آن‌ها انجام می‌دهند.

این داستان‌های شوم از سال ۲۰۱۰ در حال به وحشت انداختن بیننده‌ها است و در هر فیلم سینمایی نیز طرفداران مشتاق تماشای این آثار و داستان‌ها بودند. تاکنون چهار فیلم سینمایی در این فرنچایز ساخته و با وجود اینکه نظرات متفاوتی درباره فیلم آخر این فرنچایز وجود داشت اما حالا طرفداران مشتاقانه منتظر پنجمین فیلم این فرنچایز یعنی فیلم توطئه‌آمیز: در قرمز (Insidious: The Red Door) هستند.

حدود پنج سال از زمان آخرین فیلم «توطئه‌آمیز» می‌گذرد و حالا در این تابستان، این فرنچایز قرار است با فیلم «توطئه‌آمیز: در قرمز» به روی پرده سینماها بازگردد. سکان کارگردانی این اثر را بازیگر آن یعنی پاتریک ویلسون در دست دارد که اولین تجربه کارگردانی وی خواهد بود. در ادامه همراه با ما باشید تا بیشتر با این اثر ترسناک آشنا شوید.

عوامل سازنده فیلم Insidious: The Red Door

پاتریک ویلسون که یکی از ستاره‌های فیلم‌های «اینسیدیوس» به شمار می‌رود، قرار است با ساخت فیلم «توطئه‌آمیز: در قرمز» اولین تجربه کارگردانی خودش را به‌دست بیاورد و این در حالی است که او حمایت جیمز وان و جیسون بلوم را نیز همراه خودش دارد. حالا باید طرفداران منتظر باشند و ببینند که پاتریک ویلسون در قامت کارگردان چه توانایی‌هایی دارد.

این در حالی است که اسکات تیمس که سابقه نگارش فیلم‌نامه فیلم هالووین می‌کشد (Halloween Kills) را دارد، فیلم‌نامه فیلم «توطئه‌آمیز: در قرمز» را نوشته است. ساخت این فیلم را نیز استودیو بلوم‌هاوس در دست دارد که قبلاً فیلم‌هایی همچون پاکسازی (The Purge)، فعالیت ماوراءالطبیعی (Paranormal Activity) و برو بیرون (Get Out) را ساخته است.

داستان فیلم Insidious: The Red Door

گفته شده که فیلم «توطئه‌آمیز: در قرمز» آخرین فیلم این فرنچایز خواهد بود و بار دیگر به داستان خانواده لمبرت می‌پردازد، خانواده‌ای که در دو فیلم ابتدایی حضور داشتند اما در فیلم سوم و چهارم غایب بودند. خلاصه داستان رسمی منتشر شده از سوی سونی پیکچرز برای فیلم «توطئه‌آمیز: در قرمز» به شرح زیر است:

«در فیلم «اینسیدیوس ۵» بازیگران اصلی این فرنچایز برای آخرین فصل از حماسه وحشتناک خانواده لمبرت بازخواهند گشت. برای اینکه اهریمن‌ها و کابوس‌های آن‌ها برای همیشه از بین برود، جاش با بازی پاتریک ویلسون و دالتون با بازی تی سیمپکینز باید بیشتر از قبل در The Further عمیق شوند، با گذشته تاریک خانواده خودشان روبه‌رو شوند و با وحشت‌های جدید و بیشتری دست و پنجه نرم کنند، وحشت‌هایی که در پشت در قرمز کمین کرده‌اند.»

نکته قابل توجه درباره این اثر آن است که در ابتدا این فیلم تحت عنوان اینسیدیوس: ترس از تاریکی (Insidious: Fear the Dark) معرفی شده بود اما بعداً نام آن به «توطئه‌آمیز: در قرمز» تغییر پیدا کرد.

بازیگران فیلم Insidious: The Red Door

از جمله بازیگرانی که در فیلم «توطئه‌آمیز: در قرمز» نقش‌آفرینی می‌کنند می‌توان به پاتریک ویلسون در نقش جاش لمبرت، تای سیمپکینز در نقش پسرش به نام دالتون لمبرت، رز بایرن در نقش همسر جاش به نام رنی و اندرو آستور در نقش برادر کوچک‌تر دالتون به نام فاستر اشاره کرد. پیتر دگر، سینکلیر دنیل و جارکوئز مک‌سلندون نیز از جمله دیگر بازیگران حاضر در این اثر هستند که هنوز نقش آن‌ها مشخص نشده است. لین شی نیز که در فیلم‌های قبلی در نقش الیس رینر حضور داشته، بار دیگر این نقش را بازآفرینی می‌کند اما حضور او در نوارهای ویدیوئی نشان داده خواهد شد.

تاریخ اکران فیلم Insidious: The Red Door

فیلم «توطئه‌آمیز: در قرمز» قرار است به‌صورت انحصاری در تاریخ ۷ ژوئیه سال ۲۰۲۳ میلادی (جمعه ۱۶ تیر ۱۴۰۲) روی پرده سینماها به اکران در بیاید. این فیلم همزمان با فیلم کمدی سواری دلنشین (Joy Ride) محصول کمپانی لاینزگیت اکران خواهد شد. رده سنی فیلم «توطئه‌آمیز ۵» PG-13 است و مدت زمان آن نیز یک ساعت و ۴۷ دقیقه است. در حال حاضر تاریخ دقیقی برای زمان عرضه این اثر به‌صورت دیجیتالی یا بلوری مشخص نشده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو