وام قرض الحسنه 30 میلیون تومانی با تحویل 3 روزه | وام قرض الحسنه فوری با کارمزد کم و بازپرداخت بلند مدت

3

1402/4/13

14:32


وام قرض الحسنه 30 میلیون تومانی با تحویل 3 روزه | وام قرض الحسنه فوری با کارمزد کم و بازپرداخت بلند مدت

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

​ وام قرض الحسنه یکی از انواع وام های بانکی است؛ این نوع وام در واقع عقدی است بین بانک و قرض گیرنده که طبق مقررات و ضوابط مبلغی به عنوان قرض به فرد داده می شود؛ طبق قرار داد مبلغ وام قرض الحسنه توسط وام گیرنده باید باز پرداخت شود. بانک های مختلفی وام قرض الحسنه به سپرده گذاران خود ارائه می دهند. سقف تسهیلات وام قرض‌ الحسنه به متقاضیان و میزان کارمزد آن هر ساله توسط بانک‌ مرکزی جمهوری اسلامی ایران مشخص می‌شود. وام قرض الحسنه همان طور که از نامش پیداست، دارای نرخ کارمزد کمی است؛ عموما نرخ کارمزد تسهیلات صفر تا چهار درصد است که از مشتریان دریافت می‌شود.

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سال گذشته با هدف اجرایی شدن سفرهای ارزان، طراحی پلتفرم «ایران سفر» را آغاز کرد که اکنون نام آن به «ایران‌بین» تغییر کرده است. طبق اظهارات مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی، که ماموریت اجرای این طرح از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به آن محول شده، قرار بود این پلتفرم تا اواخر سال گذشته رونمایی و قابل بهره‌برداری شود، که این اتفاق هنوز رخ نداده است.

همزمان با آن، پیگیری برای دریافت تسهیلات از محل تبصره ۱۸ با هدف پرداخت وام سفر به سه دهک پایین جامعه آغاز شد و قرار بود ۳۰ میلیون تومان با عنوان وام سفر با چهار درصد سود به کارمندان دولت یا کسانی که می‌توانند گواهی کسر از حقوق دریافت کنند تعلق گیرد، که اجرای این بخش از طرح به تامین بودجه از سوی دولت منوط شد.

ارتباط این دو طرح این‌گونه است که افرادی که وام سفر دریافت می‌کنند می‌توانند به سایت «ایران‌بین» مراجعه کرده و هر مبلغی که برای سفر در نظر گرفته‌اند از جمله وام ۳۰ میلیون تومانی را بارگذاری کنند تا به آن‌ها پیشنهاد شود به کجا با چنین مبلغی می‌توانند سفر کنند و خدمات حمل و نقل، اقامت و تور را هم ازطریق این پلتفرم بخرند.

روح‌الله حسین‌زاده، مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی درباره سرانجام این وام که البته قرار است در قالب یک پلتفرم سفر اجرا شود،  گفت: «ایران‌بین» با نام قبلی «ایران سفر»، به مدت سه ماه در صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها تبلیغ و بازاریابی خواهد شد. تقریبا ۳۶ هزار مقصد در این سامانه کامل بارگذاری شده و لایه‌های خدماتی آن نیز مشخص شده است. این سامانه هوشمند است و با هوش مصنوعی مدیریت می‌شود و وب‌ GIS است.

او درباره تاخیر در به سرانجام رساندن این سامانه و وام سفر نیز اظهار کرد: به هر حال کار سخت است و تا پشتوانه و زیرساخت آن مهیا نشود، راه‌اندازی این سایت مشکل خواهد بود.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی افزود: البته با ۲۲ دستگاه تفاهم‌نامه بسته شده تا از وام خدمات سفر در قالب تسهیلاتی که از محل تبصره ۱۸ و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به ما تعلق گرفته است، استفاده کنند.

او ادامه داد: همزمان، طرح دیگری را بنا به دستور رییس‌جمهور پیگیری می‌کنیم که اگر به نتیجه برسد، به سه دهک پایین جامعه از محل یارانه‌ها، وام تعلق می‌گیرد که در پلتفرم «ایران‌بین» مستهلک خواهد شد.

حسین‌زاده درباره زمان اجرایی شدن وام و تسهیلات سفر ارزان گفت: پلتفرم که سه ماه تبلیغ و مارکتینگ می‌شود، و احتمالا تا شش هفت ماه دیگر پلتفرم ایران‌بین (که وام سفر از طریق آن قابل اجرا خواهد بود) به طور رسمی رونمایی شود.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی اضافه کرد: تا حالا چنین زیرساختی وجود نداشته است و هماهنگی و توافق با دستگاه‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط و هلدینگ‌ها و بخش خصوصی خدمات‌دهنده زمان‌بر خواهد بود. هیچ‌یک از این زیرساخت‌ها این همه سال اتفاق نیافتاده بود. از طرفی دغدغه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همواره ارزان‌سازی سفر بوده است و ما هم دنبال این هدف هستیم و می‌خواهیم تمام برنامه‌های ما منتهی به ارزان‌سازی سفر شود.

وام قرض الحسنه

مسعود گنجی  با اشاره به پرداخت وام‌های دانشجویی گفت: تمام وام‌های دانشجویی پرداخت شده است، فقط وام شهریه باقی مانده که تا پایان ماه جاری (تیرماه ۱۴۰۲) پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: دانشجویان تا ۳۱ اردیبهشت ماه سال جاری برای ثبت نام وام‌های تحصیلی، شهریه، ودیعه مسکن و وام ضروری در سامانه صندوق فرصت داشتند که امسال حدود ۶۳ هزار نفر برای وام تحصیلی، ۳۰ هزار نفر وام شهریه، ۲۰ هزار نفر وام ضروری و بیش از یک هزار نفر هم برای وام ودیعه مسکن ثبت نام کردند.

وی ادامه داد: وام تحصیلی تا سوم تیرماه و وام ضروری هم تا هفتم تیرماه پرداخت شد، وام شهریه نیز تا آخر تیرماه به حساب دانشگاه‌ها واریز خواهد شد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: اگر هر دانشجویی درخواست وام ارائه داده و واجد شرایط نیز بوده، ولی وام دریافت نکرده است می‌تواند به دانشگاه خود مراجعه کند تا مشخص شود مشکل کجا بوده و برطرف شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم به وام‌های دانشجویی پیاده روی اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: با یکی از بانک‌ها هماهنگی لازم صورت گرفته و دانشجویان علاقه‌مند به حضور در برنامه پیاده روی اربعین حسینی و زیارت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام می‌توانند وام پنج میلیون تومانی دریافت کنند.

وی با اشاره به شرایط دانشجویان برای دریافت وام عتبات و پیاده روی اربعین دانشجویی گفت: دانشجویانی که قصد دارند به صورت گروهی برای پیاده روی اربعین اقدام کنند تحت نظارت نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها می‌توانند برنامه ریزی کنند تا از طریق نهاد به صورت دسته جمعی به صندوق رفاه دانشجویان معرفی شوند، صندوق نیز این دانشجویان را به طور دسته جمعی به بانک طرف تعهد صندوق معرفی می‌کند و وام مذکور پرداخت شود.

وی ادامه داد: از شرایط پرداخت وام عتبات برای پیاده روی اربعین این است که متقاضی درحال حاضر دانشجو بوده و فارغ التحصیل نشده باشد و به صورت گروهی تحت نظارت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اقدام کنند.

گنجی افزود: هر زمان نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها لیست متقاضیان را ارسال کنند، دانشجویان از سوی صندوق به بانک مذکور برای دریافت وام معرفی می‌شوند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو