سری گوگل پیکسل ۸؛ اولین تصاویر از گوشی Google Pixel 8 Pro منتشر شد

سری گوگل پیکسل ۸؛ اولین تصاویر از گوشی Google Pixel 8 Pro منتشر شد


منبع: پلازا

4

1402/4/13

14:39


سری گوگل پیکسل ۸؛ اولین تصاویر از گوشی Google Pixel 8 Pro منتشر شد

گوشی گوگل پیکسل ۸ تا چند ماه دیگر عرضه نخواهد شد ولی از همین حالا اخبار و شایعات مربوط به این موبایل در حال انتشار هستند. در ادامه با پلازا همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به آخرین اطلاعات و گمانه‌زنی‌ها پیرامون گوشی Google Pixel 8.

پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو قرار نیست تا پاییز از راه برسند ولی از آنجایی گوگل سابقه بسیار بدی در حفظ اطلاعات سخت‌افزاری گوشی‌هایش دارد، تاکنون شایعات مختلفی در مورد این سری شنیده شده و انتظار داریم در آینده هم اخبار بیشتری بشنویم. پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو توانستند نقاط ضعف سری پیکسل 6 را جبران کنند و حالا همه امیدوار هستند گوگل در سال 2023 نیز با بهبود سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این پرچم‌داران، بتواند یک بار دیگر گوشی‌های رده‌بالای خود را با قیمت مناسب و کمتر از بسیاری از رقبا وارد بازار کند. با توجه به این که تاکنون اطلاعات زیادی از این سری منتشر شده، اکنون زمان خوبی برای بررسی گوشی گوگل پیکسل ۸ و مدل پرو آن براساس شایعات است.

فهرست مطالب

گوشی گوگل پیکسل ۸

در ادامه به معرفی گوشی Google Pixel 8 براساس تمام اخباری که تاکنون در مورد این گوشی‌ و مدل پرو آن منتشر شده است خواهیم پرداخت.

طراحی گوشی Google Pixel 8

گوگل با سری پیکسل 6 طراحی ظاهری گوشی‌هایش را با تغییرات زیادی همراه کرد و در سری پیکسل 7 نیز از همان طراحی استفاده کرد. با توجه به تصاویر اولیه افشا شده از مدل پرو این گوشی در ماه مارس، ظاهرا برای سری پیکسل 8 نیز قرار نیست شاهد تغییرات زیادی باشیم.

گوشی گوگل پیکسل ۸

با توجه به این تصاویر گوشی گوگل پیکسل ۸ پرو، گوگل این گوشی را با چند تغییر جزیی همراه کرده است. اول از همه نمایشگر گوشی است که کاملا تخت است. در این صورت برای اولین بار یک گوشی پرو گوگل با نمایشگر تخت عرضه خواهد شد. همچنین ماژول دوربین نیز طراحی کمی متفاوتی دارد و از تمامی دوربین‌ها در یک محفظه قرص مانند میزبانی می‌کند.

همچنین با توجه به این تصاویر، گوگل یک سنسور جدید هم به زیر فلاش اضافه کرده که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت. به غیر از این موارد شاهد تغییرات دیگری نیستیم و حتی پیش‌بینی می‌شود اندازه و وزن گوشی نیز دست نخورده باقی بماند.

اما در ماه می شاهد انتشار یک ویدیو آموزشی از پیکسل 8 پرو بودیم که براساس آن، ظاهرا آن سنسور جدید گوشی قرار است یک سنسور مادون قرمز برای سنجش حرارت باشد. براساس توضیحات ارائه شده در ویدیو، برای استفاده از سنسور باید گوشی را به پیشانی خود نزدیک کنید و به آرامی آن را به یک سمت بکشید. گوشی با لرزش و صدا شما را در انجام این کار راهنمایی خواهد کرد. براساس گزارشات علاوه بر دمای بدن می‌توان از این سنسور برای سنجش دمای اشیا نیز استفاده کرد.

پس از مدت کوتاهی اما شاهد انتشار رندرهای پیکسل 8 نیز بودیم. براساس این رندرها، پیکسل 8 از لحاظ ظاهری هیچ تغییری نخواهد داشت و تقریبا از همان طراحی پیکسل 7 بهره می‌برد. با این حال براساس برخی گزارشات، این گوشی کمی کوچک‌تر از مدل قبلی خود خواهد بود.

گوشی Google Pixel 8

در آخر باید به تصاویری که اخیرا در ردیت از پیکسل 8 پرو منتشر شده نیز اشاره کنیم. این تصاویر ظاهرا از نمونه اولیه گوشی هستند و علاوه بر اینکه رندرهای بالا را تایید می‌کنند، نشان می‌دهند که گوشی با تراشه تنسور G3 با اسم رمز «زوما» و با رم 12 و حافظه 128 گیگابایتی عرضه خواهد شد. این پیکربندی ظاهرا مربوط به نسخه پایه گوشی است.

سخت افزار گوشی گوگل پیکسل ۸

در مورد پرازنده ی گوشی Google Pixel 8 می‌توانیم با قطعیت بگوییم که این گوشی از پردازنده جدید گوگل تنسور G3 استفاده خواهد کرد. براساس برخی شایعات، این پردازنده مانند مدل‌های قبلی تنسور برپایه تراشه‌های اگزینوس سامسونگ ساخته شده است. تنسور G3 نیز ظاهرا برپایه پردازنده اگزینوس 2300 ساخته شده که براساس برخی شایعات قرار است در گلکسی S23 FE مورد استفاده قرار بگیرد.

براساس گزارشات، هسته‌های تراشه تنسور G3 از پیکربندی 4+4+1 استفاده می‌کنند. این هسته‌ها شامل یک هسته X3 با فرکانس 3.05 گیگاهرتز، چهار هسته A715 با فرکانس 2.45 گیگاهرتز و چهار هسته A510 با فرکانس 2.15 گیگاهرتز خواهند بود. افزون بر این پردازنده گرافیکی گوشی گوگل پیکسل ۸، پردازنده Mali-G715 خواهد بود که احتمالا دارای 10 هسته است و از رهگیری پرتو نیز پشتیبانی می‌کند.

پرازنده ی گوشی Google Pixel 8

از لحاظ عملکرد انتظار داریم این تراشه نسبت به مدل قبلی خود بهبود پیدا کند. ماه گذشته نتایج بنچمارک گیک‌بنچ 5 که گفته می‌شود از این تراشه بود منتشر شد و براساس این نتایج، تنسور G3 در عملکرد تک هسته‌ای امتیاز 1186 و در عملکرد چند هسته‌ای امتیاز 3809 را کسب کرده که در حد و اندازه‌های تراشه‌های گوشی‌های پرچم‌دار سال 2022 است. در حقیقت با توجه به این نتایج، حتی پوکو F5 با تراشه اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2 خود نیز از پیکسل 8 عملکرد بهتری خواهد داشت؛ به همین خاطر ممکن است نتایج این بنچمارک درست نباشند.

بخش بعدی حافظه داخلی و رم گوشی Google Pixel 8 است. در سال 2022، پیکسل 7 با حداکثر 8 گیگابایت رم وارد بازار شد و مدل پرو نیز در بهترین مدل خود از رم 12 گیگابایت استفاده می‌کرد. پیش‌بینی می‌شود گوگل این میزان رم را برای سال 2023 و سری پیکسل 8 نیز حفظ کند؛ با این حال برخی از منابع نیز مدعی شدند امسال هردو گوشی با رم 12 گیگابایتی همراه خواهند شد. در مورد حافظه اما انتظار تغییری نداریم و احتمالا همچنان شاهد همان ترکیب قبلی خواهیم بود.

نمایشگر گوشی گوگل پیکسل 8

یکی دیگر از ویژگی های گوشی Google Pixel 8 که اهمیت زیادی دارد، نمایشگر است. براساس گمانه‌زنی‌ها، گوگل همچنان از پنل‌های اولد در هردو گوشی استفاده خواهد کرد. پیکسل 8 احتمالا یک نمایشگر 6.17 اینچی 120 هرتزی با حداکثر روشنایی 1400 نیت خواهد داشت و پیکسل 8 پرو نیز به یک پنل 6.7 اینچی با حداکثر روشنایی 1600 نیت مجهز خواهد شد. همچنین پیش‌بینی شده رفرش‌ریت مدل معمولی به حداقل 10 هرتز و مدل پرو نیز به حداقل 5 هرتز خواهد رسید.

باتری گوشی گوگل پیکسل 8

در بخش باتری و براساس برخی منابع گوگل، مدل پایه دارای یک باتری 4485 میلی‌آمپری خواهد بود که تقریبا 200 میلی‌آمپر بزرگ‌تر از باتری پیکسل 7 است. پیکسل 8 پرو نیز به یک باتری 4950 میلی‌آمپری مجهز می‌شود و تقریبا 40 میلی‌آمپر ظرفیت باتری بیشتری از پیکسل 7 پرو خواهد داشت.

اما انتظار داریم در بخش سرعت شارژ نیز شاهد تغییراتی باشیم. احتمالا پیکسل 8 با پشتیبانی از شارژ 24 وات و پیکسل 8 پرو با شارژ 27 وات همراه خواهند شد. اما شارژ بی‌سیم هردو گوشی همچنان 20 وات برای مدل پایه و 23 وات برای مدل پرو باقی خواهد ماند.

دوربین گوشی Google Pixel 8

یکی دیگر از مشخصات گوشی Google Pixel 8 که اهمیت زیادی دارد دوربین است. گوگل تا به اینجا در دو نسل قبلی گوشی‌هایش از دوربین‌های مشابهی استفاده کرده است و تنها در پیکسل 7 پرو از یک دوربین جدید تله‌فوتو استفاده کرد. برای سری پیکسل 8 احتمالا قرار است شاهد تغییراتی باشیم.

گوشی Google Pixel 8

بیشتر از همه انتظار می‌رود دوربین‌های پیکسل 8 پرو تغییر کند ولی پیکسل 8 تنها یک تغییر خواهد داشت. براساس گزارشات پیکسل 8 پرو برخلاف پیکسل 6 پرو و پیکسل 7 پرو از سنسور ایزوسل GN1 سامسونگ به سنسور جدیدتر ایزوسل GN2 کوچ خواهد کرد. این سنسور تا 35 درصد می‌تواند نور بیشتری جذب کند و علاوه بر قابلیت ضبط ویدیو با رزولوشن 8K و نرخ 30 فریم برثانیه، از فناوری Staggered HDR نیز پشتیبانی می‌کند.

دوربین‌های با این فناوری می‌توانند نوردهی کوتاه و طولانی را به‌جای آن که به ترتیب و یکی پس از دیگری انجام دهند، همزمان با یکدیگر ثبت کنند. این قابلیت افکت‌های مخرب تصاویر را کمتر می‌کند و سرعت بسیار بالاتری در عکاسی در اختیار گوشی قرار می‌دهد. با توجه به این تغییرات، انتظار می‌رود دوربین مانند مدل‌های قبلی یکی از شاخص‌ترین مزایای گوشی Google Pixel 8 باشد.

علاوه بر دوربین اصلی، انتظار داریم دوربین فوق‌عریض قدیمی و 12 مگاپیکسلی سونی IMX386، جای خود را به سنسور 64 مگاپیکسلی IMX787 بدهد. همان سنسوری که گوگل در دوربین اصلی پیکسل 7a نیز مورد استفاده قرار داده است. اما دوربین تله‌فوتو در گوشی گوگل پیکسل 8 تغییری نخواهد کرد و البته سنسور سنجش حرارت مادون قرمز که پیشتر به آن پرداختیم نیز از دیگر تغییرات در این بخش خواهد بود.

معرفی گوشی گوگل پیکسل ۸

همچنین براساس گزارشات، پیکسل 8 پرو از سنسور مدت پرواز جدیدتر VL53L8 استفاده می‌کند که به‌اندازه قابل توجهی از سنسور VL53L1 استفاده شده در پیکسل‌های قبلی پیشرفته‌تر است و می‌تواند کمک بزرگی به فوکوس خودکار گوشی کند.

اما پیکسل 8 تنها قرار است از سنسور ایزوسل GN2 سامسونگ برای دوربین اصلی خود استفاده کند و در سایر لنزها، تغییری نسبت به پیکسل 7 نخواهد داشت.

قیمت و تاریخ عرضه ی گوشی Google Pixel 8

گوگل چندین سال است که پیکسل‌های جدید خود را در پاییز هرسال وارد بازار می‌کند؛ در این صورت انتظار داریم گوشی پیکسل 8 نیز در ماه اکتبر (مهر/آبان 1402) معرفی شوند.

در مورد قیمت گوشی Google Pixel 8 نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی داشت. پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو برخلاف انتظارات با قیمت 599 و 899 دلار عرضه شدند. قبل از معرفی سری پیکسل 7 نیز شایعه شده بود که این گوشی‌ها با قیمت بالاتری عرضه می‌شوند اما اینطور نشد و گوگل این سری را نیز با همان قیمت قبلی عرضه کرد. این احتمال وجود دارد که امسال نیز شاهد افزایش قیمت پیکسل‌ها نباشیم چرا که یکی از نقاط قوت پرچم‌داران گوگل، قیمت کمتر آن‌ها نسبت به رقبای خود از سامسونگ و اپل است و بعید است گوگل به این راحتی‌ها این برتری را از دست بدهد.

سخن پایانی

با توجه به اطلاعاتی که تاکنون از گوشی گوگل پیکسل ۸ و مدل پرو منتشر شده، احتمالا مدل پرو بیشترین تغییرات و بروزرسانی‌ها را خواهد داشت. به‌خصوص در بخش دوربین که شاهد استفاده از سنسورهای جدیدتر و همچنین یک سنسور مادون قرمز سنجش حرارت هستیم. اما شاید یکی از بزرگترین معایب گوشی گوگل پیکسل ۸ پرو در مقایسه با رقبا، تراشه ضعیف‌تر باشد. البته باید تا زمان رونمایی از گوشی برای سنجش عملکرد آن منتظر بمانیم اما مدل‌های قبلی تراشه تنسور هیچکدام در حد و اندازه‌های تراشه‌های پرچم‌دار کوالکام، مدیاتک و اپل نبودند. نظر شما در مورد این سری چیست؟ آیا گوگل می‌تواند با این سری رقیب جدی برای آیفون 15 و گلکسی S23 وارد بازار کند؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو