مرسدس کلاس S جدید با فرمان Yoke و دکمه‌های فیزیکی بیشتر

منبع: فوت و فن

6

1402/4/14

01:34


مرسدس کلاس S جدید ممکن است دارای فرمان Yoke و دکمه‌های فیزیکی بیشتری باشد.

مرسدس کلاس S جدید با فرمان Yoke و دکمه‌های فیزیکی بیشتر

مرسدس کلاس S جدید ممکن است دارای فرمان Yoke و دکمه‌های فیزیکی بیشتری باشد.

گفته می‌شود که سدان لوکس نسل بعدی مرسدس بنز قصد دارد از فرمان با دکمه‌های لمسی با ظرفیت استفاده کند. شرکت قصد دارد دکمه‌های فیزیکی را در مدل جدید جایگزین کند، اما آن‌ها روی یک فرمان سنتی قرار نخواهند گرفت. یک گزارش جدید می‌گوید که تولیدکننده خودرو قصد دارد فرمان را با یک فرمان مستطیلی Yoke جایگزین کند که در طی روند ظهوری در بین تولیدکنندگان خودرو قرار گرفته است.

طبق Handelsblatt، فرمان جدید به گفته‌هایی از “منابع از محیط شرکتی” الهام گرفته است و به شایعات به صورت جامع پرداخته است. به گفته شرکت، شکل مسطح اجازه می‌دهد تا دید یکنواختی از جاده و صفحه نمایش راننده را فراهم کند.

مرسدس به جز جایگزینی فرمان، در پی روندی بیشتر اقدام خواهد کرد، زیرا قصد دارد یک سیستم استیتیکی از نوع steer-by-wire جدید را معرفی کند که به منظور حذف ستون فرمان است. شرکت قصد دارد سیستم فرمان مکانیکی اتومبیل برقی خود را با تغییرات بعدی آن در دو یا سه سال آینده جایگزین کند.

فرمان Yoke پیش از راه‌اندازی کلاس S جدید در دسترس قرار نخواهد گرفت و به گفته این گزارش، فروش آن به نزدیکی پایان سال 2027 قرار خواهد گرفت، بنابراین مدتی زمان خواهد برد. با این حال، مشابه اکثر فناوری‌های کلاس S، این فناوری در مدل‌های محبوب تولیدکننده قبل از ورود به سایر مدل‌ها پخش خواهد شد.

مشتریان نیز باید صبر کنند تا از بازگشت دکمه‌های فیزیکی در مدل‌هایی که بر روی پلتفرم MMA آینده قرار خواهند گرفت، بهره‌مند شوند. گزارش مدعی است که دکمه‌ها تا زمانی که مرسدس مدل‌های جدید را بر روی پلتفرم MB.EA راه‌اندازی کند، به فرمان بازنگری نخواهند کرد.

بنابر اطلاعات رسیده، مشتریان به طور قابل توجهی انتقاداتی نسبت به فرمان لمسی با قابلیت استفاده از مرسدس داشته‌اند. رانندگان از کنترل‌های سخت‌گیر و ناپایداری که ممکن است در حین رانندگی بروز کنند، لذت نمی‌برند. ماه گذشته، فولکس‌واگن اعتراف کرد که کنترل‌های لمسی استفاده شده در جدیدترین مدل‌های خود یک اشتباه بوده و قول داد آن‌ها را اصلاح کند.

مرسدس قصد دارد فرمان Yoke را با نرم‌افزاری که برای تطبیق متغیر با پاسخ فرمان به شرایط رانندگی طراحی شده است، ترکیب کند تا رانندگان در تلاش برای دسترسی به یک فرمان غیرموجود دست روی دست رانندگی نکنند. در سرعت‌های پایین، نرم‌افزار می‌تواند جابجایی فرمان خسته کننده را که در دوران دست‌کاری یا توقف در محل مشترک است، از بین ببرد. برعکس، در سرعت‌های بالا، نرم‌افزار پاسخ فرمان را کاهش داده و پایداری در تغییر خط و رانندگی در جاده‌های بزرگراه را بهبود می‌بخشد.

این فناوری مشابه سیستم steer-by-wire تویوتا است که برای لکسوس در حال توسعه است. آن تا سال‌های 2024 یا 2025 در دسترس نخواهد بود، اما Motor1.com در حال حاضر این سیستم را دو بار تست کرده است. این سیستم بهتر از فرمان Yoke تسلا است، اگرچه تولیدکننده خودرو در حال توسعه سیستم steer-by-wire اختصاصی است. ما گفتیم که فناوری لکسوس “تقریباً قطعاً بهتر است” و این درست است حداقل تاکنون.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو