آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Suzume تا The Witcher

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Suzume تا The Witcher


منبع: گیمفا

3

1402/4/15

11:32


این آخر هفته قرار است به معرفی انیمه Suzume، انیمیشن Nimona، فیلم Run Rabbit Run و سریال The Witcher بپردازیم.

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Suzume تا The Witcher

این آخر هفته قرار است به معرفی انیمه Suzume، انیمیشن Nimona، فیلم Run Rabbit Run و سریال The Witcher بپردازیم.

ماکوتو شینکای از جمله فیلم‌سازان برجسته و توانا در دنیای انیمه به شمار می‌رود که تاکنون توانسته آثار بسیار جذاب و جالب‌توجهی را برای مخاطبان خلق کند که از جمله همین آثار نیز انیمه نام تو (Your Name) محصول سال ۲۰۱۶ را می‌توان نام برد که از آن به‌عنوان یکی از بهترین انیمه‌ها یاد می‌کنند. جدیدترین اثر این فیلم‌ساز نیز انیمه سوزومه (Suzume) نام دارد که در ادامه این مطلب به معرفی آن می‌پردازیم.

در این مطلب از سری مطالب «آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم» نیز به سراغ معرفی انیمیشن تازه منتشر شده نیمونا (Nimona) محصولی از سرویس آنلاین نتفلیکس، فیلم ترسناک و مهیج فرار کن خرگوش فرار کن (Run Rabbit Run) و همچنین فصل سوم سریال ویچر (The Witcher) می‌رویم. همراه با ما باشید.

انیمه سوزومه (Suzume)

انیمه Suzume

انیمه Suzume

عوامل سازنده: انیمه «سوزومه» اثری در ژانر فانتزی، عاشقانه و ماجراجویی است که توسط ماکوتو شینکای کارگردانی شده و خود او نیز فیلم‌نامه آن را قلم زده است. ماکوتو شینکای سابقه ساخت انیمه نام تو (Your Name) محصول سال ۲۰۱۶ و انیمه فرزند آب‌وهوا (Weathering with You) محصول سال ۲۰۱۹ را در کارنامه خودش دارد. این انیمه سینمایی اقتباسی از رمان و مانگایی به همین نام نوشته خود ماکوتو شینکای است که با الهام از زمین لرزه و سونامی توهوکو در سال ۲۰۱۱ ساخته شده است.

داستان و صداپیشهها: انیمه «سوزومه» داستان دانش‌آموز دختر ۱۷ ساله به نام سوزومه ایواتو و سوتا موناکاتا را دنبال می‌کند که با یکدیگر همکاری می‌کنند تا بتوانند جلوی رخ دادن مجموعه‌ای از فجایع مختلف در سراسر ژاپن را بگیرند. از جمله صداپیشه‌های حاضر در این انیمه سینمایی نیز می‌توان به نانوکا هارا و هوکوتو ماتسومورا اشاره کرد.

آیا انیمه «سوزومه» ارزش دیدن دارد؟ ماکوتو شینکای از جمله کارگردان‌های با استعداد و توانمندی به شمار می‌رود که با آثار قبلی خودش توانسته سطح توقع بیننده‌ها را بالا ببرد و استانداردهای بالایی را ایجاد کند و از همین رو، به نظر می‌رسد که انیمه «سوزومه» نسبت به آثار قبلی وی کمی پایین‌تر از این استانداردها قرار دارد اما این اثر از نظر بصری بسیار هیجان‌انگیز است و از نظر احساسی نیز بسیار تأثیرگذار احساس می‌شود و همین نیز باعث شده تا ایرادات آن به چشم نیایند.

انیمیشن نیمونا (Nimona)

انیمیشن Nimona

انیمیشن Nimona

عوامل سازنده: انیمیشن «نیمونا» اثری در ژانر فانتزی، علمی تخیلی، کمدی و ماجراجویی است که بر اساس رمانی گرافیکی به همین نام نوشته ان دی استیونسون ساخته شده است. راب لی بیرد و لوید تیلور فیلم‌نامه آن را قلم زده‌اند و تروی کوآن نیز سکان کارگردانی این اثر را در دست داشته است. این اثر در ابتدا قرار بود توسط استودیو بلواسکای ساخته شود اما پس از خریداری این استودیو توسط دیزنی و سپس بسته شدن این استودیو، ساخت فیلم «نیمونا» کنسل شد تا اینکه سرویس آنلاین نتفلیکس با کمک استودیو DNEG Animation این انیمیشن را ساختند.

داستان و صداپیشهها: این فیلم در دنیایی آینده‌نگرانه و در عین حال قرون وسطایی جریان دارد و داستان شخصیتی به نام نیمونا با صداپیشگی کلویی گریس مورتز و شوالیه سابق با صداپیشگی ریز احمد را دنبال می‌کند. از جمله دیگر صداپیشه‌های حاضر در این انیمیشن سینمایی نیز می‌توان به یوجین لی یانگ و فرانسیس کونروی اشاره کرد.

آیا انیمیشن «نیمونا» ارزش دیدن دارد؟ انیمیشن «نیمونا» پر از انیمیشن‌سازی پر زرق و برق و متفاوت است و همین نیز می‌تواند آن را برای مخاطبان بسیار جالب‌توجه و جذاب کند. این در حالی است که این انیمیشن‌سازی درخشان در کنار تمثیل متفکرانه سبب شده تا یک رگه احساسی غنی در این اثر شکل بگیرد و که آن را به یک انیمیشن ماجراجویی عمیقاً دوست‌داشتنی و جذاب تبدیل می‌کند. از همین رو تماشای این انیمیشن در این آخر هفته می‌تواند اوقات خوشی را برای شما رقم بزند.

فیلم فرار کن خرگوش فرار کن (Run Rabbit Run)

فیلم Run Rabbit Run

فیلم Run Rabbit Run

عوامل سازنده: فیلم «فرار کن خرگوش فرار کن» اثری در ژانر روانشناختی و ترسناک به شمار می‌رود که محصول استرالیا است و توسط داینا رید کارگردانی شده است. فیلم‌نامه این اثر را نیز هانا کنت نوشته است و محصولی از سرویس آنلاین نتفلیکس محسوب می‌شود.

داستان و بازیگران: فیلم «فرار کن خرگوش فرار کن» داستان یک دکتر باروری به نام سارا را دنبال می‌کند که متوجه رفتاری عجیب در فرزند خودش به نام میا می‌شود. میا اصرار دارد که او خواهر سارا به نام آلیس است و این در حالی است که آلیس در کودکی گمشده است. همین رفتار عجیب و غریب میا و همچنین رویدادهای مختلف دیگر سبب آشکار شدن رازی تاریک و رخ دادن فجایعی تازه می‌شود. سارا اسنوک، لیلی لا تور و دیمون هریمن از جمله بازیگران حاضر در این اثر هستند.

آیا فیلم «فرار کن خرگوش فرار کن» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «فرار کن خرگوش فرار کن» از نقش‌آفرینی‌های قدرتمند و درخشانی از سوی بازیگرانش بهره می‌برد اما داستان نه چندان محکم و تکیه بیش از حد به ترفندهای آشنا و قدیمی ژانر ترسناک سبب شده تا این نقش‌آفرینی‌ها کمتر به چشم بیایند و این اثر نتواند به فیلمی خارق‌العاده تبدیل شود. با اینکه هر مرحله از این فیلم برای بیننده‌ها و به‌خصوص طرفداران ژانر وحشت آشنا به نظر می‌رسد اما همچنان تماشای آن ارزشمند است.

فصل سوم سریال ویچر (The Witcher)

سریال The Witcher

سریال The Witcher

عوامل سازنده: سریال فانتزی و درام «ویچر» یکی از سریال‌های اورجینال و موفق سرویس آنلاین نتفلیکس به شمار می‌رود که توسط لورن اشمیت هیسریچ خلق شده است. این سریال بر اساس کتاب‌هایی به همین نام نوشته نویسنده لهستانی آندره ساپکوفسکی است.

داستان و بازیگران: اتفاقات سریال «ویچر» در دنیایی خیالی جریان دارد که به نام اقلیم شناخته می‌شود و داستان کاراکترهای مختلفی همچون ویچری به نام گرالت از ریویا، جادوگری به نام ینفر از ونگربرگ و شاهدختی به نام سیری را دنبال می‌کند که در میانه نبرد الف‌ها، انسان‌ها و همچنین هیولاها قرار دارند. فصل سوم سریال نیز ادامه اتفاقات فصل گذشته را در پیش می‌گیرد و از جمله بازیگران آن نیز می‌توان به هنری کویل، آنیا چالوترا، فریا آلن، جوئی بیتی و ایمون فارن اشاره کرد.

آیا فصل سوم سریال «ویچر» ارزش دیدن دارد؟ فصل سوم سریال «ویچر» در دو بخش پخش می‌شود و بخش ابتدایی آن که شامل پنج قسمت است به‌تازگی روی سرویس آنلاین نتفلیکس پخش شده است. این بخش از سریال پر از فتنه‌های سیاسی و توطئه‌های مختلف است و همین نیز سبب شده تا بسیاری از افراد این بخش را تلاش سریال برای شبیه بودن به سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) توصیف کنند که البته در این کار موفق نبوده است.

بخش اول فصل سوم سریال «ویچر» بیش از اندازه روی جنبه‌های سیاسی و فتنه‌ها متمرکز می‌شود و همین نیز باعث می‌شود تا اندکی از جذابیت و تأثیرگذاری آن کاسته شود؛ از سوی دیگر، این کار سبب شده تا بیننده‌ها اکشن کمتری را در این بخش از سریال شاهد باشند. در هر صورت، باید گفت که همانند فصول گذشته، این هنری کویل است که سریال «ویچر» را به دوش می‌کشد و مطمئناً عدم حضورش در فصل چهارم به این اثر ضربه خواهد زد.


در این مطلب از سری مطالب «آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم» به سراغ معرفی انیمه سینمایی «سوزومه»، انیمیشن «نیمونا» از سرویس آنلاین نتفلیکس، فیلم ترسناک و روانشناختی «فرار کن خرگوش فرار کن» و همچنین بخش اول فصل سوم سریال «ویچر» رفتیم. نظر شما درباره این آثار چیست؟

منبع: گیمفا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو