چگونه جای مناسب یخچال در خانه را بشناسیم؟

منبع: دلتا پیام

5

1402/4/17

14:02


یخچال را در خانه می‌توانید در مکان‌ها و فضاهای مختلفی قرار دهید؛ ولی جای مناسب یخچال در خانه طبق اصول دکوراسیون داخلی فضاهای خاصی است.

چگونه جای مناسب یخچال در خانه را بشناسیم؟

یخچال را در خانه می‌توانید در مکان‌ها و فضاهای مختلفی قرار دهید؛ ولی جای مناسب یخچال در خانه طبق اصول دکوراسیون داخلی فضاهای خاصی است. مجله اینترنتی دلتا در این مقاله شما را راهنمایی می‌کند تا جای ایده‌‌آل‌ترین برای یخچالتان در خانه پیدا کنید.

جای مناسب یخچال در خانه کجاست؟

جای مناسب یخچال در خانه به عوامل مختلفی مانند چیدمان و دکوراسیون منزل شما، اندازه خانه شما، فضای آشپزخانه و چیدمان و دکوراسیون وسایل آشپزخانه بستگی دارد. بااین‌حال، در بسیاری از موارد، مکان‌های زیر به‌طورکلی می‌توانند مناسب‌ترین جا در خانه برای قرار دادن یخچال باشند.

نزدیک آشپزخانه

به طور معمول، آشپزخانه بهترین مکان برای قرار دادن یخچال است؛ چراکه بهترین و راحت‌ترین دسترسی را به غذا و نوشیدنی‌ها برای شما فراهم می‌کند. می‌توانید آن را در مقابل یکی از دیوارهای آشپزخانه یا در مجاورت مکانی که در آن غذا درست می‌کنید قرار دهید.

در مجاورت محل تهیه غذا

اگر یخچال در نزدیکی محل تهیه غذا قرار گیرد، امکان دسترسی سریع‌تر و آسان‌تر به مواد را فراهم می‌کند. دسترسی بهتر به اجاق‌گاز برای پخت‌وپز و یخچال برای بیرون آوردن مواد غذایی به طور هم‌زمان یک مزیت عالی برای هر خانه‌ای محسوب می‌شود.

در یک فضای مرکزی

در برخی از طراحی‌های آشپزخانه، یخچال در مرکز فضای آشپزخانه قرار می‌گیرد و به‌عنوان یک نقطه کانونی عمل می‌کند. می‌توان گفت که جای مناسب یخچال در خانه قرارگرفتن در یک فضای مرکزی و کانونی است. این موقعیت نه‌تنها به‌خوبی با سایر واحدهای آشپزخانه ادغام می‌شود و طراحی بصری جذاب و منسجمی ایجاد می‌کند؛ بلکه می‌تواند از همه طرف دسترسی آسان و راحت به مواد غذایی سرد را هم فراهم کند.

نزدیک به میز ناهارخوری

اگر یخچال در نزدیکی ناهارخوری یا میز ناهارخوری خانه قرار گیرد، دسترسی راحت به نوشیدنی‌ها و مواد غذایی را فراهم می‌کند. علاوه‌برآن نزدیکی یخچال به میز ناهارخوری در هنگام ناهار خوردن می‌تواند به شما برای چیدن وسایل روی میز ناهارخوری کمک بسیاری کند.

نزدیک به سینک ظرف‌شویی

در بین مکان‌هایی که به‌عنوان جای مناسب یخچال در خانه شناخته می‌شوند، سینک ظرف‌شویی می‌تواند یکی از ایده‌آل‌ترین مکان‌ها باشد. از آنجایی که شست‌وشو و نظافت یخچال به طور هفتگی و حتی دو بار در هفته یک امر ضروری است، نزدیکی یخچال به سینک ظرف‌شویی می‌تواند کمک محسوب شود. یخچال یکی از مناسب‌ترین مکان‌ها برای رشد باکتری‌ها و انواع میکروب‌هاست که نظافت دائمی آن بسیار الزامی است.

اندازه یخچال در آشپزخانه

یکی از عوامل مهمی که در پیداکردن جای مناسب یخچال در خانه می‌تواند به شما کمک کند، دانستن دقیق اندازه یخچال است. آشپزخانه‌های بزرگ شاید محدودیتی در این زمینه نداشته باشند؛ اما در آشپزخانه‌های کوچک قطعا پیداکردن جای مناسب برای یخچال‌های بزرگ یک چالش محسوب می‌شود. ‌

مثلث طلایی

یکی دیگر از راه‌هایی که به شما در پیداکردن جای مناسب یخچال در خانه کمک می‌کند، دانستن قانون مثلث طلایی است. مثلث طلایی یک مثلث فرضی است که بین سه وسیله مهم آشپزخانه یعنی اجاق‌گاز، سینک ظرف‌شویی و یخچال وجود دارد. بر اساس این مثلث فرضی، اجاق‌گاز، یخچال و سینک باید در فاصله مناسبی از همدیگر قرار بگیرند و هریک در یکی از زوایای این مثلث چیده می‌شوند.

سخن پایانی

مهم است که جای مناسب یخچال در خانه را بدانید و یخچال را در مکانی قرار دهید که امکان دسترسی آسان، تهویه مناسب و هماهنگی هماهنگ با سایر واحدهای آشپزخانه را فراهم کند. علاوه بر این، در نظر بگیرید که یخچال‌های مدرن به دلیل پیشرفت‌های فناوری، با سروصدای کمتری کار می‌کنند، اما هنوز هم ممکن است کمی صدا تولید کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو