ماجرای جنجالی کشف کوکایین در کاخ سفید ؛ بایدن و خانواده کوک میزنند؟

منبع: تکراتو

4

1402/4/18

13:02


ماجرای جنجالی کشف کوکایین در کاخ سفید چیست؟ اظهارات جدید از کشف این مواد مخدر غیرقانونی، جو بایدن و خانواده‌اش را متهم ردیف اول معرفی می‌کند.

ماجرای جنجالی کشف کوکایین در کاخ سفید ؛ بایدن و خانواده کوک میزنند؟

ماجرای جنجالی کشف کوکایین در کاخ سفید چیست؟ اظهارات جدید از کشف این مواد مخدر غیرقانونی، جو بایدن و خانواده‌اش را متهم ردیف اول معرفی می‌کند.

به گفته پایگاه خبری فاکس نیوز، درحالی که کارین ژان پی یر، سخنگوی کاخ سفید گفته بود که ماجرای کشف کوکایین در کاخ سفید به خانواده جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا دخلی ندارد، اما حالا اطلاعاتی بدست آمده که ممکن است این مواد مخدر غیرقانونی متعلق به یکی‌از اهل خانواده وی باشد.

لازم به ذکر است که برخی رسانه‌های آمریکایی گفته‌اند که کوکائین کشف شده در کاخ سفید، در کتابخانه این کاخ پیدا شده که یکی‌از محل‌های عمومی این کاخ محسوب می‌شود و احتمال دارد که یکی‌از شهروندان به‌عمد این مواد مخدر را آنجا جاساز کرده باشد.

بیشتر بخوانید: نامزدی ایلان ماسک در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ؛ مدیرعامل تسلا محبوبتر از بایدن، دی‌سانتیس و ترامپ!

جزئیات جدید از ماجرای جنجالی کشف کوکایین در کاخ سفید فاش شد

پایگاه خبری فاکس نیوز گزارش داد که بایدن در بعد از ظهر روز ۳۰ ژوئن، در اتاق روزولت سخنرانی کرده است. او ساعت ۱۸ و ۳۴ دقیقه عصر همان روز کاخ سفید را به مقصد کمپ دیوید ترک کرد و بانوی اول جیل بایدن، هانتر بایدن و بو بایدن پسر هانتر، همراه او بودند.

با این وجود، ژان پی یر روز گذشته با انتقاد از یک خبرنگار، این ادعا را که کوکائین متعلق به یکی از اعضای خانواده بایدن است، رد کرد و گفت که آن‌ها در آن روز در کاخ سفید حضور نداشتند.

سخنگوی کاخ سفید گفت:

آن‌ها جمعه، شنبه، یکشنبه و حتی دوشنبه اینجا نبودند. سه‌شنبه به کاخ سفید بازگشتند؛ بنابراین پرسیدن این سوال در واقع فوق‌العاده غیرمسوولانه است. من توضیح بیشتری نمی‌دهم.

حزئیات جدید از ماجرای جنجالی کشف کوکایین در کاخ سفید فاش شد

ژان پی یر سپس با عصبانیت دفترچه خود را از روی تریبون پرت کرد.

مواد مخدر غیرقانونی عصر روز یکشنبه توسط یکی از اعضای سرویس مخفی در نزدیکی ورودی ضلع غربی کاخ سفید کشف شد که سوالاتی را در میان خبرنگاران در مورد فرد مسئول آوردن این مواد به کاخ سفید بود، ایجاد کرد.

به گفته منبعی که با فاکس نیوز دیجیتال گفتگو کرد، سرویس مخفی آمریکا هنوز هیچ مظنونی را در تحقیقات مربوط به کوکائین شناسایی نکرده است. احتمال یافتن مقصر همچنان نامشخص است.

سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه به وقت محلی درباره کشف کوکائین در ضلع غربی کاخ سفید گفت: «رئیس‌جمهور آمریکا و خانواده او هنگامی که این ماده کشف شد، در کاخ سفید حضور نداشتند.»

کارین ژان پی یر افزود:

محلی که این مواد کشف شده است، افراد زیادی در آن رفت و آمد می‌کنند. ما اطمینان داریم سرویس مخفی این مساله را حل خواهد کرد.

یک مقام سرویس مخفی آمریکا روز سه‌شنبه به وقت محلی اعلام کرد در حال بررسی “مقدار کمی” از “ماده سفید و پودری” است که روز یکشنبه در “منطقه کاری در ضلع غربی” کاخ سفید کشف و کوکائین تشخیص داده شده است.

شبکه تلویزیونی ان بی سی آمریکا روز سه‌شنبه به وقت محلی گزارش داد: «طبق گزارش رادیویی از آتش‌نشانی واشنگتن، این ماده که در آزمایش میدانی، کوکائین تشخیص داده شد، یکشنبه شب منجر به تخلیه موقت کاخ سفید شد.»

سرویس مخفی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حال آزمایش این ماده است و تشخیص داده است که این ماده خطرناک نیست.

آنتونی گوگلیلمی، سخنگوی سرویس مخفی آمریکا گفت:

مجتمع کاخ سفید عصر یکشنبه به منظور احتیاط و به دلیل تحقیقات مأموران سرویس مخفی به صورت موقت تعطیل شد.

حزئیات جدید از ماجرای جنجالی کشف کوکایین در کاخ سفید فاش شد

این سخنگوی سرویس مخفی آمریکا ادامه داد: «ارزیابی‌های اولیه نشان داد که این ماده خطرناک نیست. این ماده برای ارزیابی بیشتر ارسال شد و تحقیقات در مورد علت و نحوه ورود آن به کاخ سفید در حال انجام است.»

برخی رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند کوکائین در کتابخانه کاخ سفید که از اماکن عمومی برای بازدید مردم است، کشف شده و دو طبقه پایین‌تر از محل سکونت ریاست جمهوری آمریکا قرار دارد. جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در زمان کشف این ماده در کاخ سفید نبود. او روز جمعه به کمپ دیوید رفت و صبح سه‌شنبه به وقت محلی به واشنگتن بازگشت.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ماجرای جنجالی کشف کوکایین در کاخ سفید چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو