وجود حیات فرازمینی در زهره ؛ یک ادعای جنجالی

منبع: تکراتو

5

1402/4/18

15:00


یک ستاره‌‎شناس به تازگی ادعایی مبنی‌بر وجود حیات فرازمینی در زهره مطرح کرده است. آیا امکان وجود حیات در سیاره‌های دیگر نیز وجود دارد؟

وجود حیات فرازمینی در زهره ؛ یک ادعای جنجالی

یک ستاره‌‎شناس به تازگی ادعایی مبنی‌بر وجود حیات فرازمینی در زهره مطرح کرده است. آیا امکان وجود حیات در سیاره‌های دیگر نیز وجود دارد؟

«جین گریوز» ستاره‌شناس مشهور که به همراه تیمش در دانشگاه کاردیف در ولز فعالیت می‌کنند، با استفاده از تلسکوپ جیمز کلارک ماکسول (JCMT) کاوش‌های عمیقی را در سطح زهره انجام داده و حالا مدعی وجود حیات فرازمینی در زهره شده‌ است.

دانشمندان تا بدین‌روز تحقیقات و فعالیت‌های بسیاری برای کشف حیات در سیاره‌های مختلف، بویژه ماه و مریخ انجام داده و تاکنون به نتیجه مشخصی نرسیده‌اند. با‌این حال نمی‌توان به ادعای این دانشمند اکتفا نمود و باید تا انتشار اخبار دیگری در این خصوص منتظر ماند.

بیشتر بخوانید:افشاگری و انتقاد نماینده کنگره از پنهانکاری دولت در ماجرای یوفوها ؛ موجودات فرازمینی به سادگی می‌توانند ما را به ذغال تبدیل کنند!

آیا وجود حیات فرازمینی در زهره حقیقت دارد؟

«جین گریوز» که سرپرستی تیمی از دانشمندان دانشگاه کاردیف در ولز را برعهده دارد، مدعی شد که حیات فرازمینی در زهره وجود دارد!

او فاش کرد که آنها وجود فسفین در جو سیاره را در عمق بیشتری کشف کرده‌اند. گریوز این بیانیه را هنگام سخنرانی در نشست ملی نجوم ۲۰۲۳ انجمن سلطنتی نجوم در کاردیف بیان کرد.

در سپتامبر ۲۰۲۰، تیم دانشمندان او کشف فسفین در ابرهای زهره را گزارش کرده بودند که می‌تواند نشانگر احتمالی حیات در این سیاره باشد.

گریوز و همکارانش، با استفاده از تلسکوپ جیمز کلارک ماکسول (JCMT) در رصدخانه هاوایی، کاوش‌های عمیق‌تری را در اتمسفر سیاره زهره انجام دادند.

آیا وجود حیات فرازمینی در زهره حقیقت دارد؟

این تیم بر این باور بود که فسفین می‌تواند از سطح پایین اتمسفر این سیاره خارج شود. گریوز گفت که میکروارگانیسم‌هایی که در محیطی با اکسیژن بسیار کم روی زمین زندگی می‌کنند، فسفین تولید می‌کنند.

او اظهار داشت که فسفین از طریق هیچ فرآیند دیگری در سیاره ما ایجاد نمی‌شود، زیرا در زمین با کمبود فراوانی هیدروژن سست روبرو هستیم. این نظریه نشان می‌دهد که حضور فسفین در جهان‌های دیگر یک علامت بالقوه زیستی است.

به همین دلیل است که کشف فسفین در زهره، ۳ سال پیش سر و صدای زیادی به‌پا کرد. با این حال، فقط وجود فسفین در جو زهره لزوماً به این معنی نیست که این سیاره میزبان حیات است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص امکان وجود حیات فرازمینی در زهره چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو