قطعات فلزی کشف شده در اقیانوس آرام منشا فرازمینی دارند!

منبع: تکراتو

2

1402/6/13

16:32


دانشمندان به تازگی کشف کرده‌اند که قطعات فلزی کشف شده در اقیانوس آرام منشأ فرازمینی دارند. انسان برای اولین‌بار به مواد یک جرم بزرگ دسترسی پیدا کرده‌ است.

قطعات فلزی کشف شده در اقیانوس آرام منشا فرازمینی دارند!

دانشمندان به تازگی کشف کرده‌اند که قطعات فلزی کشف شده در اقیانوس آرام منشأ فرازمینی دارند. انسان برای اولین‌بار به مواد یک جرم بزرگ دسترسی پیدا کرده‌ است.

فیزیک‌دانان دانشگاه هاروارد آمریکا به تازگی اعلام کرده‌اند که قطعات فلزی کشف شده در اقیانوس آرام منشا فرازمینی دارند. سال 2014 بود که یک شهاب‌سنگ در سواحل پاپوآگینه‌نو سقوط کرد و از آن زمان تاکنون دانشمندان مشغول تحقیق هستند. اخیراً نیز این دانشمندان خصوصاً پروفسور آوی لوب اعلام کرده‌ که این قطعات فلزی متعلق به موجودات فرازمینی است.

بیشتر بخوانید: طرح انقلابی بلواوریجین برای استخراج فلزات و اکسیژن از خاک ماه معرفی شد

قطعات فلزی کشف شده در اقیانوس آرام مربوط به موجودات فرازمینی است

دانشمندان برای نخستین‌بار از کشف موادی خبر دادند که به خارج از منظومه شمسی تعلق دارند. پروفسور آوی لوب، فیزیک‌دان دانشگاه هاروارد و جستجوگر حیات فرازمینی اعلام کرد قطعات فلزی که در ماه ژوئن از اقیانوس آرام پیدا شدند را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادیم که نتایج تحقیقات نشان می‌دهد آنها از فضای میان ستاره‌ای وارد زمین شدند.

محققان این قطعات را از یک شی شبیه شهاب‌سنگ که در سال ۲۰۱۴ در سواحل پاپوآگینه‌نو سقوط کرده بود، کشف کردند. آوی لوب بر این باور است که این قطعات می‌توانند به یک سفینه بیگانه تعلق داشته باشند.

قطعات فلزی کشف شده در اقیانوس آرام منشا فرازمینی دارند!

قطعات فلزی کشف شده در اقیانوس آرام

پروفسور آوی لوب و گروهش طی این بررسی‌ها توانستند حدود ۷۰۰ گوی فلزی کوچک را کشف کنند. آنها با بررسی ۵۷ گوی متوجه شدند آنها دارای ترکیبات خاصی بوده که به هیچ آلیاژ طبیعی یا ساخت دست انسان شباهتی ندارند. البته نتایج این تحقیقات منشا مصنوعی یا طبیعی بودن این گوی‌های کشف‌شده را مشخص نکرده است.

لوب با اعلام این‌که این یک کشف تاریخ‌ساز بوده، گفت: «برای نخستین‌بار انسان‌ها به مواد یک جرم بزرگ دست پیدا کردند که منشا آن به خارج از منظومه شمسی تعلق دارد.» وی افزود استین یاکوبسن، پژوهشگر دانشگاه هاروارد و گروه آزمایشگاه کیهان‌شیمی، این گوی‌ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند؛ آنها طی این آزمایش قصد داشتند گوی‌های مشابه با ترکیب منظومه شمسی را کشف کنند، اما به یافته‌های جدیدی دست پیدا کرد که کاملا شگفت‌انگیز بود.

لوب در ادامه افزود:

هدف فعلی تیم تحقیقاتی این بود که ببینیم آیا این گوی‌های فلزی دارای موادی متعلق به‌بیرون منظومه شمسی هستند یا خیر؛ اما طی تحقیقات جدید قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که آیا این قطعات فقط به یک سنگ فضایی تعلق دارند یا بقایای فناوری بیگانه‌ای هستند که هزاران سال در کیهان در حال حرکت بوده است.

قطعات فلزی کشف شده در اقیانوس آرام منشا فرازمینی دارند!

قطعات فلزی کشف شده در اقیانوس آرام

لوب و گروهش در خصوص گوی‌های فلزی کشف شده و تحقیقاتی که روی آنها انجام دادند، گزارشی را منتشر کردند که البته هنوز بررسی نشده است. نتایج این پژوهش حاکی از آن است که این گوی‌ها تودرتو بوده و قطرات مایع کوچک‌تری که سریعا جامد شدند را به‌داخل خود کشیده‌اند.

محققان پس از تجزیه و تحلیل روی این گوی‌های فلزی دریافتند آنها دارای مقادیر زیادی از اورانیوم، لانتان و بریلیم هستند و مقادیر کمی از سایر عناصر نیز در آنها وجود دارد که از قابلیت اتصال به آهن برخوردارند. رنیم یکی از این عناصر بوده و یکی از نادرترین عناصر موجود در زمین محسوب می‌شود.

هرچند این عناصر در زمین نیز وجود دارد، اما طبق گفته لوب، الگوی آنها با آلیاژهایی موجود در زمین، ماه، مریخ یا سایر شهاب‌های طبیعی منظومه شمسی متفاوت است. لوب تاکید کرد: «الگوی فراوانی که در گوی‌ها شناسایی شده حاکی از آن است که این قطعات از یک اقیانوس ماگمایی بسیار متفاوت ایجاد شدند.»

لوب در ادامه بیان کرد:

الگوی این عناصر با منظومه شمسی ما به‌ویژه پوسته قاره‌ای زمین تفاوت دارد. با توجه به این‌که عناصر سنگین به‌میزان فراوان در ترکیب این گوی‌ها وجود دارد، ممکن است این قطعات به‌دلیل ادغام ابرنواخترها یا ستاره‌های نوتورونی وارد فضا شده باشند.

قطعات فلزی کشف شده در اقیانوس آرام منشا فرازمینی دارند!

چنین الگویی دارای منشا مستقلی نظیر ستاره‌های شاخه مجانبی غول‌ستاره (AGB) است. ستارگان شاخه مجانبی فول‌ستاره به آخرین مرحله از تکامل ستارگان با جرم کم و متوسط اشاره دارند که با فرایند سوخت هسته‌ای در حرکت هستند.

پروفسور آوی لوب طی سال‌های گذشته همواره روی این فرضیه که فناوری میان‌ستاره‌ای از زمین بازدید کرده، تاکید داشته است. در سال 2017 یک جرم بین ستاره‌ای به‌نام اوموآموآ Oumuamua با عبور از منظومه شمسی باعث ایجاد فرضیه‌های متعددی شد. هرچند بسیاری از دانشمندان بر این باور بودند که این یک پدیده طبیعی است، اما لوب آن را به بیگانگان مرتبط می‌دانست.

با وجود این‌که بسیاری از افراد و محققان به گفته‌های لوب انتقاد دارند، اما او همچنان روی ادعاهای خود پافشاری می‌کند. در واقع دانشمندان می‌گویند اکثر ادعاهای لوب از روی هیجان است و چنین گفته‌هایی به اکتشافات آسیب می‌رساند. در همین راستا استیو دش، اخترفیزیک‌دان دانشگاه ایالتی آریزونا عنوان کرد: «ادعای لوب مردم را خسته کرده است؛ چنین ادعایی علم خوب را آلوده کرده و باعث ترکیب آن با حس‌گرایی مضحک خواهد شد.»

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص منشأ فرازمینی قطعات فلزی کشف شده در اقیانوس آرام چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: گجت نیوز

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو