آموزش بازی بلاک لوردز (Blocklords)

آموزش بازی بلاک لوردز (Blocklords)


منبع: پلازا

5

1402/4/18

19:33


آموزش بازی بلاک لوردز (Blocklords)

امروزه با گسترده شدن حضور بازی‌های ویدئویی در فضای مبتنی بر بلاک چین، روز به روز بر اهمیت آن‌ها افزوده می‌شود. درواقع نکته جالبی که وجود دارد این است که توسعه دهندگان حوزه بلاک چین تلاش می‌کنند تا گیمرها را به چنین فضایی جذب کنند. پیش‌تر و در مقالات قبلی به بازی‌های مختلفی که مبتنی بر فضای بلاک چین هستند پرداختیم؛ حال در این بلاگ قصد داریم تا به آموزش بازی بلاک لوردز (Blocklords)، که یکی از بازی‌های استراتژی پرسروصدای امروزی است، بپردازیم.

توضیحاتی برای آشنایی بیشتر با بازی بلاک لوردز

آموزش بازی بلاک لوردز (Blocklords)

بازی استراتژیک بلاک لوردز در سال 2020 میلادی توسط شرکت متاکینگ عرضه شد. این بازی به شکل چند نفره است و با الهام گرفتن از سبک نقش آفرینی( RPG) تلاش می‌کند تا کاری کند بازیکنان در دنیای شبیه سازی شده استودیوی متاکینگ زندگی کنند!

سازندگان و توسعه دهندگان بازی بلاک لوردز از فناوری پیشرفته بلاک چین و فضای وب 3 برای جذب هرچه بیشتر گیمرها و افراد سرمایه گذار استفاده کرده‌اند. در حال حاضر این بازی بر روی بلاک چین‌های ترون، نئو، لوم و اتریوم مشغول به کار است.

پیشتر در مقاله‌ای به بررسی “تکامل وب و نسل پنجم” پرداخته‌ایم، در صورت علاقمندی می‌توانید مطالعه کنید.

داستان بلاک لوردز درمورد چه چیزی است؟

داستان بازی نقش آفرینی بلاک لوردز در دوران قرون وسطایی اروپا اتفاق می‌افتد. بازی به گونه‌ای طراحی شده است که با ارائه صحنه‌های هیجان انگیز سینمایی، گرافیک قوی و شخصیت‌ پردازی‌های بسیار حرفه‌ای توانایی تبدیل شدن به یکی از بهترین بازی‌های نسل سوم اینترنت را داشته باشد. در این بازی هر یک از بازیکنان می‌توانند به فعالیت‌های مختلفی از جمله: نقش آفرینی در جنگ‌ها و اتفاقات هیجان انگیز، فعالیت‌های اقتصادی، تجاری، نظامی، شهرسازی و حتی حکمرانی بپردازند.

ابتدای بازی

آموزش بازی بلاک لوردز (Blocklords)

در ابتدای بازی هر بازیکن بایستی کار خودش را از کار کشاورزی آغاز کند و تامین کننده مواد غذایی و ضروری بسیار مهم برای شهرها باشد. با دریافت امتیازات بیشتر، این کشاورزان مبتدی می‌توانند مزارع خودشان را ترک کنند و به عنوان مهاجم یا شوالیه در بازی فعالیت کنند. درواقع در این بازی مطابق با تم تاریخی درنظر گرفته شده، مهاجمان نقشی غارتگر داشته و شوالیه‌ها زیر نظر لردها هستند. جالب است بدانید گروه سومی در بازی با نام لیدی‌ها وظیفه دفاع از سرزمین را برعهده دارند.

چگونه می‌توان در بازی ارباب شد؟

هر بازیکن با افزایش پس انداز خود می‌تواند وارد طبقه اشراف که لردها و لیدی‌ها هستند بشود. بهترین بازیکنان در این بازی درنهایت به مقام پادشاه یا ملکه می‌رسد و فرمانروای بخش زیادی از سرزمین‌ها، نیروی کاری و جنگی منطقه موردنظر خواهند بود.

توجه کنید که بازیکنان در هر یک از مراحل گفته شده از بازی، امکان کسب درآمد در قالب ارزهای دیجیتال را خواهند داشت.

آشنایی با سازندگان بازی بلاک لوردز

آموزش بازی بلاک لوردز (Blocklords)

دیوید جوهانسون و نیکی لی توسعه دهندگان بازی نقش آفرینی و استراتژیک Block Lords هستند. این بازی با همکاری و پشتیبانی “سی‌اسکیپ نتورک” عرضه شد که فناوری بلاک چین را برای کسب درآمد بازیکنان در اختیار این بازی قرار داده است.

ایده بازی چه زمانی شکل گرفت؟

ایده اولیه این بازی پیشتاز عرصه بلاک چین در سال 2017 شکل گرفت و دو سال بعد نسخه‌ای بسیار ساده از این بازی بر روی بلاک چین نئو و ترون عرضه شد. این بازی باتوجه به پیشینه‌ای که دارد می‌تواند عنوان اولین بازی آنلاین چند نفره مبتنی بر فضای بلاک چین را از آن خود کند. در حال حاضر بلاک لوردز به شکل پیشرفته‌تر بر روی بلاک‌ چین‌های اتریوم و لوم کار می‌کند.

اولین نسخه‌ها

بازی بلاک لوردز در ابتدا برای پلتفرم دسکتاپ و کامپیوتر عرضه شد و درست یکسال بعد برای موبایل‌های همراه در دسترس عموم قرار گرفت. جالب است بدانید که مسیر توسعه بازی استراتژیک بلاک رودز به پایان نرسیده است. این بازی 8 فاز دارد و در سال 2023 میلادی 8 فاز پروژه خود را به پایان خواهد رساند.

طرفدارای سریال تاج و تخت عاشق این بازی خواهند شد

اگر از جمله افرادی هستید که با سریال تاج و تخت بسیار حال می‌کنید، بایستی اشاره کنیم که بازی بلاک رودز روایتی مشابه این سریال دارد. استیو اینس، پل ایروین، الیسون و کمبرت وظیفه نویسندگی این بازی را برعهده داشته‌اند. جالب است بدانید که بنیان گذار بازی بلاک لوردز یعنی آقای دیوید جوهانسون، در کارنامه کاری خود، سابقه 10 سال همکاری با شرکت‌های بزرگ هالیوودی ار دارد.

آشنایی کامل با فضای بازی بلاک لوردز

آموزش بازی بلاک لوردز (Blocklords)

بهتر است از توضیحات و تمجیدهای اولیه از بازی عبور کنیم و به سراغ سازوکاری بازی استراتژیک بلاک لوردز برویم. همانطور که پیش‌تر گفته شد، داستان بازی به شکل مستقیم به تصمیم‌های شما بستگی دارد. شخصیت بازی از پایین‌ترین نقش یعنی کشاورز کار خود را شروع می‌کند و با کسب امتیازهای بیشتر به طبقه ارباب می‌رسد.

خصوصیت و مهارت‌های شخصیت‌ها

نکته جالبی که وجود دارد این است که هر شخصیت دارای خصوصیت و مهارت‌های ویژه و منحصربه‌فرد است. از طرف دیگر بایستی بدانید که باتوجه به پشتیبانی این بازی از توکن‌های غیرمثلی، تعداد زمین‌ها، ارباب‌‌ها و پادشاه‌های داخل بازی محدود است. اما نکته بسیار زیبایی که وجود دارد این است که امکان زادوولد و انتقال میراث به فرزندان در بازی وجود دارد! پس توجه کنید که هرچقدر شخصیت موردنظر شما دارای مهارت و خصوصیت‌های منحصربه‌فردتری باشد، قهرمان‌های باکیفیت‌تری در اختیار خواهید داشت و با کمک آن‌ها می‌توانید به درآمد بیشتری برسید.

میراث پدری

چیزی که باعث می‌شود بازی بیش از پیش واقعی به نظر برسد این است که هر قهرمان در داخل بازی عمر محدودی دارد و هر بازیکن بایستی پیش از مرگ شخصیت موردنظر، به فکر ازدواج و فرزند دار شدن باشد. در این صورت است که بازیکن می‌تواند میراث شخصیت موردنظر را به فرزند بعدی انتقال دهد.

همچنین با ازدواج و صاحب فرزند شدن می‌توانید سلسله خانوادگی خود را ایجاد کنید و مالک قهرمانان متعددی شوید. در چنین نقطه‌ای شما می‌توانید تصمیم بگیرید که هر قهرمان مشغول به انجام چه کاری شود. فعالیت‌های مختلفی همچون مبادله شخصیت‌ها، تسخیر اردوگاه‌های دیگر بازیکنان، شرکت در مسابقات شمشیر بازی و… برای قهرمانان بازی وجود دارد.

نقش‌های متنوع در بازی بلاک لوردز

همانطور که از ابتدا اشاره کردیم، در این بازی شما می‌توانید شخصیت خود را ارتقا دهید و نقش‌های متنوعی را برعهده بگیرید. در ادامه به هریک از این نقش‌ها اشاره می‌کنیم.

نقش کشاورز

آموزش بازی بلاک لوردز (Blocklords)

اولین نقشی که هر بازیکن در ابتدای بازی عهده‌دار می‌شود، کشاورز است. کشاورزان با منابع و سرزمین‌هایی که در اختیار دارند بایستی در زمین‌های مجازی بلاک لوردز به کشاورزی و جمع آوری محصولات بپردازند. درواقع بازیکنان می‌توانند بخش‌های مختلف سرزمین بلاک لوردز را برای پیدا کردن بهترین و حاصل خیرترین مناطق برای کشاورزی انتخاب کنند. اما جالب است بدانید که مزارع کشاورزی به طور کلی توسط طبقه ارباب(لردها و لیدی‌ها) کنترل می‌شود.

مهاجمان

آموزش بازی بلاک لوردز (Blocklords)

پس از ان‌که امتیاز، منابع و درآمد کافی بدست آوردید می‌توانید زمین‌های کشاورزی را ترک کنید و در قالب مهاجمان به بخش نظامی بازی بپیوندید. در این قسمت البته می‌توانید انتخاب کنید که علاقمند هستید در نقش مهاجم یا شوالیه فعالیت کنید. در ادامه به بررسی نقش شوالیه در بازی نیز می‌پردازیم.

پس از آن‌که نقش مهاجم را انتخاب کردید. شما می‌توانید به دیگر روستاهای موجود در بازی حمله کنید و محصولات و منابع آن‌ها را بدزدید. اما بایستی توجه کنید که در بازی شما زمان کمی برای غارت روستا یا مزرعه موردنظر خود خواهید داشت.

شوالیه باشرف

آموزش بازی بلاک لوردز (Blocklords)

در مقابل نقش مهاجمین، شوالیه‌ها هستند که از لردها و لیدی‌ها حقوق دریافت می‌کنند تا از روستایشان در برابر تهاجم مهاجمان مراقبت کنند. نبرد میان مهاجمان و شوالیه‌ها می‌تواند امتیازات ویژه‌ای برای هر دو سمت بازی به همراه داشته باشد.

نکته بسیار مهم: توجه کنید که پیش از شرکت در هر جنگ، احتمال کشته شدن شخصیت موردنظرتان را درنظر بگیرید.

طبقه اربابان

آموزش بازی بلاک لوردز (Blocklords)

پس از آن‌که درجه‌ها و امتیازهایتان در بازی افزایش پیدا کرد، می‌توانید به عنوان نقش ارباب در مناطق مختلف فعالیت کنید.اما توجه کنید هرچه مقامتان در بازی بالاتر می‌رود زمان بیشتری را باید صرف بازی کردن و مدیریت مناطق تحت فرمان خودتان بکنید. بعنوان مثال اگر در آواتار خود نقش لرد یا لیدی را انتخاب کنید، بایستی زمان زیادی را صرف مدیریت مناطق تحت سلطه خود و کمک رسانی به بخش‌های مختلف بکنید.

از طرف دیگر مزیت بزرگی که طبقه اربابان برای شما به همراه دارد این است که می‌توانید از دستاوردهای ایجاد شده در تمامی بخش‌های مناطق تحت سلطه خود سود خوبی را دریافت کنید. همچنین جالب است بدانید که هنگامی‌که لرد یا لیدی در بازی باشید، وظیفه جمع آوری مالیات، منابع غذایی، حقوق دادن به شوالیه‌ها برعهده شما خواهد بود.

به عنوان نکته‌ای مهم توجه کنید: اگر نقش لرد یا لیدی را در بازی بدست آوردید تلاش کنید تا مناطق تحت فرمان خود را در برابر مهاجمان ایمن کنید. شوالیه‌ها و کشاورزان مختلف را در بخش‌های متفاوت به کار بگیرید. پس لازم است در چنین زمانی توجه کافی به سرمایه گذاری زمانی و مالی بر روی مناطق تحت فرمان خود داشته باشید.

نقش پادشاه والامقام

پادشاه آخرین و بالاترین نقشی است که در بازی بلاک لوردز می‌توانید بدست آورید. لردها و لیدی‌ها می‌توانند پس از کسب امتیازهای لازمه و همچنین دریافت 3تا5 رای از جانب باقی لردها به مقام پادشاه یا ملکه دست پیدا کنند. بنابراین بایستی در هنگام قلمروگشایی، توجه ویژه‌ای به شکل دادن اتحاد و ایجاد تعامل با سایر لردها و لیدی‌ها داشته باشید. اما باید بدانید که درمجموع رسیدن به نقش پادشاه در بازی رقابتی بلاک لوردز کار چندان ساده‌ای نیست.

شما به عنوان شاه یا ملکه در بازی بلاک لوردز می‌توانید کنترل زمین‌‌های زیادی را در اختیار خود داشته باشید. همچنین می‌توانید تصمیم بگیرید که به عنوان فردی مستبد یا دیکتاتور فعالیت کنید.

آیا از بازی شیرین Blocklords می‌‌توان به درآمد رسید؟

همانطور که از ابتدا توضیح دادیم، در این بازی شما قادر خواهید بود تا با ایفای نقش در سطوح مختلف و انجام فعالیت‌های گوناگون به درآمدی دیجیتالی کسب کنید.  همچنین گفتنی است که بازی بلاک لوردز، دارای رمز ارز ویژه‌ای به نام کرونز است. این توکن همچنین توکن رسمی توسعه دهندگان “سی‌اسکیپ نتورک” محسوب می‌شود. از توکن کرونز می‌توانید برای خرید اقلام و خدمات در پلتفرم بلاک لوردز استفاده کنید و همچنین بازی در قالب چنین رمز ارزی به شما پاداش‌هایی را می‌دهد.

چگونه می‌توان وارد بازی Blocklords شد؟

پیش‌تر سازندگان این بازی امکانی را فراهم کرده بودند تا افراد با پیش ثبت نام به طور رایگان وارد بازی شوند و به فعالیت بپردازند. اما در 29 مهرماه 1401 شرکت بلاک لوردز اعلام کرد که چنین امکانی پایان یافته است و افراد برای دریافت قهرمانان خود در بازی بایستی هزینه‌ای را بپردازند. اما برای ورود به بازی شما می‌توانید مراحل زیر را طی کنید:

مرحله اول

آموزش بازی بلاک لوردز (Blocklords)

ابتدا پیش از هرچیزی بهتر است تا کیف پول متامسک خودتان را به پلتفرم “ایمیوتبل ایکس” و وب سایت بازی بلاک لوردز وصل کنید. پس برای انجام چنین کاری وارد صفحه اصلی وب سایت شوید و روی گزینه «Claim Hero» کلیک کنید.

مرحله دوم

آموزش بازی بلاک لوردز (Blocklords)

ایمیل خودتان را وارد کنید و با انتخاب رمز عبور حساب کاربری خودتان را در این بازی بسازید.

مرحله سوم

آموزش بازی بلاک لوردز (Blocklords)

شخصیت‌های ابتدایی بازی در داخل صندوقچه‌هایی قرار گرفته‌اند که شما می‌توانید آن‌ها را در آیتم‌های مربوطه مشاهده کنید.

توجه کنید که با مبادله قهرمانان، امکان دریافت صندوقچه‌های مختلفی در بازی وجود دارد.

جمع بندی

در این بلاگ تلاش کردیم تا شما همراهان عزیز وب سایت پلازا با بازی رقابتی، چالشی و استراتژیک بلاک لوردز بیشتر آشنا شوید. همانطور که در طول مقاله توضیح داده شد، پشت این بازی داستان و فلسفه بسیار خوبی است؛ به همین جهت پیشنهاد می‌کنیم تا با تجربه این بازی هم از نقش آفرینی لذت ببرید و هم درآمد مورد انتظار خود را کسب کنید. همچنین دوست داریم تا در بخش نظرات از تجربه و دیدگاه خودتان درمورد این بازی برای ما بنویسید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو