بهترین فیلم های ترسناک آنتولوژی از نگاه سایت فیگار

بهترین فیلم های ترسناک آنتولوژی از نگاه سایت فیگار


منبع: فیگار

5

1402/4/19

21:32


سبک آنتولوژی، از قدیم‌الایام در رمان‌های ترسناک پا به عرصه گذاشت و در ادامه به بهترین فیلم های ترسناک آنتولوژی از نگاه سایت فیگار خواهیم پرداخت.

بهترین فیلم های ترسناک آنتولوژی از نگاه سایت فیگار

سبک آنتولوژی، از قدیم‌الایام در رمان‌های ترسناک پا به عرصه گذاشت و در ادامه به بهترین فیلم های ترسناک آنتولوژی از نگاه سایت فیگار خواهیم پرداخت.

سبک آنتولوژی، که به گونه‌ای می‌توان آن را داستان‌های ترسناک برای تماشای در تاریکی معرفی کرد، یکی از جذاب‌ترین چیزهایی است که می‌توانید در سینما پیدا کنید آن‌ها را بهترین فیلم های وحشتناک سبک آنتولوژی بدانید.

فیلم آنتولوژی زیر ژانری از فیلم است که از چندین فیلم کوتاه مختلف تشکیل شده که اغلب فقط توسط یک موضوع، فرضیه یا رویداد مختلط مختصر به هم گره خورده‌اند که اغلب یک نقطه عطف دارند. برخی اوقات هر قسمت توسط کارگردانی متفاوت کارگردانی می‌شود.

فیلم‌های گلچین ترسناک، از دوران فیلم‌های صامت وجود داشته‌اند و مجموعه‌ای از حداقل سه فیلم کوتاه ترسناک را ارائه می‌دهند که هر کدام دارای یک پیش‌فرض منحصربه‌فرد و بازیگران متفاوتی هستند. در حالی که برخی از برترین فیلم های ترسناک ژانر آنتولوژی داستان خود را تا 90 دقیقه طولانی می‌کنند، ترسناک ترین فیلم های آنتولوژی مزایایی را دارند که همه چیز را در 20 تا 30 دقیقه فشرده می‌کنند.

بهترین فیلم های ترسناک آنتولوژی

فیلم های ترسناک برتر آنتولوژی

شما می‌توانید فهرست بهترین فیلم های ترسناک آنتولوژی را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین فیلم های ترسناک آنتولوژی

بهترین فیلم های ترسناک آنتولوژی

سینمای ترسناک، این مفهوم را بیشتر مدیون کتاب‌های داستان کوتاه است. استیون کینگ، مجموعه‌های داستان کوتاه بسیاری را منتشر کرده است که در فیلم‌های آنتولوژی ترسناک اقتباس شده‌اند. او حتی فیلمنامه آنتولوژی ترسناک Creepshow را تهیه کرد. با توجه به بهترین مجموعه‌های تلویزیونی آنتولوژی مانند Black Mirror ، این ژانر را پرورش دادند، به بهترین فیلم های ترسناک آنتولوژی خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2023

بهترین سریال های 2023

Southbound

بهترین فیلم های ترسناک آنتولوژی

بهترین فیلم های وحشتناک سبک آنتولوژی

Southbound که توسط Brad Miska از شهرت Bloody Disgusting تهیه شده است، یک گلچین ترسناک دست کم گرفته شده است که پنج داستان را روایت می‌کند که همگی حول یک بزرگراه در ایالات متحده متمرکز شده‌اند. یک نظریه غالب وجود دارد که شخصیت‌ها در برزخ گیر کرده‌اند، زیرا با سناریوهایی مواجه می‌شوند که شامل ارواح شیطانی ، افراد مسن و مزاحمان نقاب‌دار است.

اینکه داستان‌ها مستقیماً به یکدیگر منتهی می‌شوند، به جای داشتن یک بخش پیچیده، به فیلم اجازه می‌دهد تا از تغییرات لحن عظیمی که برخی از مجموعه‌ها از آن رنج می‌برند اجتناب کند. Southbound بخش‌هایی از فیلم‌سازانی دارد که در آینده به برخی از درخشان‌ترین نام‌های ترسناک تبدیل شده‌اند.

Trick ‘r Treat

بهترین فیلم های ترسناک آنتولوژی

برترین فیلم های ترسناک ژانر آنتولوژی

این اثر، یکی از بهترین فیلم‌های با مضمون هالووین ، Trick’r Treat با تأخیرهای زیادی مواجه شد و برای اکران اصلی خود دیر به دی‌وی‌دی تبدیل شد. این فیلم سرانجام اکتبر سال گذشته اولین اکران خود در سینما را به دلیل محبوبیت ماندگارش در طول سال‌ها دریافت کرد.

این فیلم از این جهت منحصر به فرد است که توسط یک نفر کارگردانی شده. Trick’r Treat چهار داستان در هم تنیده را دنبال می‌کند که همگی در یک شهر در شب هالووین رخ می‌دهند. در این قسمت با بازی آنا پاکوین و برایان کاکس، افرادی مانند گرگینه‌ها، قاتلان زنجیره‌ای و ارواح قاتل کودکان مرده حضور دارند.

A Christmas Horror Story

بهترین فیلم های ترسناک آنتولوژی

ترسناک ترین فیلم های آنتولوژی

با در نظر گرفتن قالب ترسناک آنتولوژی و انتقال آن به شب کریسمس، A Christmas Horror Story موفقیت شگفت انگیزی است. در اطراف یک استودیوی رادیویی که داستان‌های شبح آور را روی آنتن می‌گوید، هر چهار بخش بر روی اتفاقات ماوراء‌الطبیعه تمرکز دارند. نکته برجسته آخرین داستان است که بر روی بابانوئل در حال مبارزه با زامبی‌ها در قطب شمال متمرکز می‌شود.

داستان ترسناک کریسمس که به جز شاتنر از کارگردانان یا بازیگران مشهوری برخوردار نیست، به تنهایی از پس مفهوم خود برمی‌آید و اجرای آن یک تماشای لذت بخش می‌سازد. در حالی که بودجه محدود در برخی مواقع قابل توجه است، تعهد آن به داستان‌های مضحکی که روایت می‌کند، یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک درباره کریسمس را در سال‌های اخیر ساخته است.

Three… Extremes

بهترین فیلم های ترسناک آنتولوژی

فیلم های ترسناک برتر آنتولوژی

همکاری بین سه کارگردان مشهور شرق آسیا، Three… Extremes ساخت که شامل آثار فروت چان از هنگ کنگ، پارک چان ووک، کره جنوبی و استاد ژاپنی، تاکاشی میکه است. این بخش‌ها، داستان‌های نگران‌کننده‌ای را روایت می‌کنند که شامل سکانس‌های زننده زیادی است که یک فرد سادیستی که یک کارگردان و خانواده‌اش را گروگان نگه می‌دارد، و یک رمان‌نویس که در کابوس‌های گذشته‌اش به عنوان یک بازیگر سیرک گرفتار شده است هستند. همه اینها یکی از بهترین مجموعه‌های ترسناک را ایجاد می‌کند که یک ساعت ضروری برای طرفداران وحشت بدنی است.

Ghost Stories

بهترین فیلم های ترسناک آنتولوژی

بهترین فیلم های ترسناک آنتولوژی

داستان‌های ارواح، مجموعه‌ای از داستان‌های فیلیپ گودمن، مجری تلویزیونی را دنبال می‌کند که برنامه‌ای را به افشای رویدادهای ماوراءالطبیعی اختصاص داده است. فیلم، او را در حالی دنبال می‌کند که با سه نفر متفاوت ملاقات می‌کند، که هر کدام داستان خود را دارند. مارتین فریمن در نقش یکی از داستان‌نویسان بازی می‌کند و دیدن این بازیگر محبوب در قلمروی تاریک‌تر بسیار لذت بخش است.

از آنجایی که فیلم یک شخصیت را در حین بررسی داستان‌های مختلف دنبال می‌کند، Ghost Stories می‌تواند لحن ثابتی را در طول زمان اجرا حفظ کند و در عین حال به یک پایان خوب توسعه‌یافته بپردازد. در حالی که گاهی اوقات می تواند خسته کننده باشد، فیلمنامه مقداری طنز را ارائه می‌دهد تا به تماشای لذت بخش ختم شود.

بیشتر بخوانید:

گیج کننده ترین فیلم ترسناک 2023 و تمام دوران

بهترین فیلم های ترسناک که در آن دانشمندان بیش از حد پیش میروند

Tales from the Crypt

بهترین فیلم های ترسناک آنتولوژی

بهترین فیلم های ترسناک آنتولوژی

Tales from the Crypt بر اساس مجموعه‌ای از کتاب‌های کمیک می‌باشد که به عنوان یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌های ترسناک باقی مانده است. فیلم اصلی گردشگرانی را دنبال می‌کند که هنگام گشت و گذار در برخی از دخمه‌ها با سردابدار بدنام روبرو می‌شوند. The Crypt Keeper به هر یک از آنها مرگ نهایی خود را نشان می‌دهد که در نتیجه پنج داستان بعدی به وجود می‌آید.

محبوبیت این فیلم منجر به احیای آن به عنوان سریال تلویزیونی در شبکه HBO شد که در هفت فصل در دهه 1990 به انتشار رسید. این سریال حتی از فیلم محبوب‌تر است و مهمانان A-listers از جمله آرنولد شوارتزنگر، ووپی گلدبرگ و برد پیت را به نمایش می‌گذارد.

V/H/S/94

بهترین فیلم های ترسناک آنتولوژی

بهترین فیلم های ترسناک آنتولوژی

طولانی‌ترین سری فیلم‌های گلچین ترسناک، V/H/S/94 ، چهارمین ورودی این مجموعه است که در سال 2012 آغاز شد. با انتقال این مجموعه به سال 1994، پنج کارگردان داستان‌هایی را روایت می‌کنند که شامل سازمان‌های تروریستی، دانشمندان دیوانه، وقایع ماوراءالطبیعی و یک موجود موش مانند که در کمین طوفان یک شهر است، می‌باشد.

این فیلم که توسط Shudder خریداری شده و به عنوان یک فیلم اورجینال نمایش داده شده است، ادعا می‌کند که این فیلم در زمان عرضه بیشترین تعداد بیننده را در این سرویس استریم داشته است. پنجمین ورودی، V/H/S/99 ، در سال 2022 دنبال شد.

The House That Dripped Blood

بهترین فیلم های ترسناک آنتولوژی

بهترین فیلم های ترسناک آنتولوژی

فیلم The House That Dripped Blood که حول محور داستان یک بازرس پلیس در حال بررسی ناپدید شدن‌هایی را نشان می‌دهد که در خانه‌ای به ظاهر خالی از سکنه رخ داده است. این فیلم، هر یک از این موارد را به عنوان یک داستان کوتاه روایت می‌کند. این فیلم، برای یک داستان پیچیده مبتکرانه ثابت می‌شود، زیرا هر داستان مرگبار به رمز و راز خانه می‌افزاید.

در حالی که در ابتدا نقدهای متفاوتی دریافت کرد، The House That Dripped Blood در سال های اخیر دوباره مورد ارزیابی قرار گرفت تا به عنوان یک اثر کلاسیک در ژانر آنتولوژی ترسناک دیده شود. این فیلم همچنین دارای شخصیت‌هایی مانند پیتر کوشینگ و کریستوفر لی است که بعداً به ترتیب در فرانچایز‌های جنگ ستارگان و ارباب حلقه‌ها نقش داشتند.

Dead of Night

بهترین فیلم های ترسناک آنتولوژی

بهترین فیلم های ترسناک آنتولوژی

یکی از اولین نمونه‌های گلچین ترسناک، Dead of Night بود که گروهی از غریبه‌ها را دنبال می‌کند که همگی به خانه مردی دعوت شده‌اند که هرگز او را ندیده‌اند. به‌عنوان راهی برای گذراندن زمان، هر کدام داستان‌هایی را تعریف می‌کنند که دارای وقایع عجیبی است، که معروف‌ترین آنها مربوط به ساختگی یک ventriloquist است که زنده می‌شود.

فیلم‌های ترسناک در طول دهه 1940 به دلیل جنگ جهانی دوم در بریتانیا ممنوع شد، اما Dead of Night به دلیل جایگاهش به عنوان یک کمدی ترسناک موفق شد از بین برود. ساختار داستانی آن که شامل چندین داستان کوچک‌تر است، تأثیر زیادی بر قالب گلچین در آینده خواهد داشت.

The Mortuary Collection

بهترین فیلم های ترسناک آنتولوژی

بهترین فیلم های ترسناک آنتولوژی

زمانی که سم به شهر کوچکی به نام ریونز می‌رسد، برای کار در سردخانه محلی می‌رود. او در آنجا با مونتگومری دارک، مردی آشنا می‌شود که با داستان‌هایی درباره کسانی که در Raven’s End مرده‌اند، سم را به یاد می‌آورد که هر کدام به عنوان داستان کوتاه خود ارائه می‌شوند.

The Mortuary Collection که اخیراً موفق شده در ژانر وحشت، به دلیل قدرت داستان‌هایش کار می‌کند و سطح کیفیت ثابتی را حفظ می‌کند که بسیاری از گلچین‌ها فاقد آن هستند. براون همیشه عالی است و نقش او در نقش تاریک به طور قابل اعتمادی سرگرم‌کننده است زیرا او در بین هر بخش ظاهر می‌شود و تماشای آن را برای طرفداران ترسناک ضروری می‌کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های ترسناک آنتولوژی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو