متن دعای شکر بهایی با ترجمه فارسی

منبع: مینویسم

4

1402/4/21

13:00


دعا شکر بهایی یکی از دعاهایی است که خواص بسیاری دارد و دعایی بسیار آسان و کوتاه می باشد. در ادامه می توانید متن دعا و ترجمه فارسی دعای شکر بهایی را بخوانید.

متن دعای شکر بهایی با ترجمه فارسی

آداب خواندن دعا شکر بهایی

در زمان خواندن دعای شکر بهایی، می‌توانید به آداب زیر توجه کنید:

  1. طهارت: قبل از خواندن دعا، بهتر است وضوء بگیرید یا غسل کامل بردارید.
  2. تمرکز و خشوع: قبل از شروع خواندن دعا، به آرامش خود برسید و تمرکز کنید. سعی کنید ذهنتان را از افکار پراکنده خارج کنید و با خشوع و توجه به معنی و مفهوم دعا، آن را بخوانید.
  3. استفاده از تلاوت مناسب: بهتر است دعای شکر بهایی را با تلاوت آرام و صحیح خوانده و به همراه تمهیدات ورودی مثل بسم الله الرحمن الرحیم شروع کنید.
  4. خواندن با احترام و تواضع: در زمان خواندن دعا، به یاد داشته باشید که با خداوند صحبت می‌کنید و به او درخواست ها و تمجید می‌کنید. بنابراین، با احترام و تواضع خوانده و از نیت خالص و صادقانه برخوردار باشید.
  5. قرائت با صدای خوانا: سعی کنید دعای شکر بهایی را با صدای خوانا و واضح خوانده تا بتوانید مفهوم و کلمات را درست بیان کنید و احساسی صادقانه در خواندن داشته باشید.
  6. تمام شدن دعا با صلوات: پس از پایان دعا، مناسب است با خواندن صلوات بر روی حضرت محمد (ص) و خاندان پاکشان آن را به اتمام برسانید.

توصیه می‌شود در هنگام خواندن دعای شکر بهایی، از تلاوت صحیح و تمرکز بر معنی و مفهوم آن، برای احساس بیشتری از ارتباط با خداوند و اثربخشی بیشتر در خواندن دعا استفاده کنید

متن عربی دعای شکر بهایی

متن دعای شکر بهایی (به زبان عربی) به همراه ترجمه فارسی آن به شرح زیر است:

اللهم ربّ العالمين اي خداوند، پروردگار جهانيان

الحمد لله ربّ العالمين ستايش و تمجيد براى خداوند جهانيان

اللهم اجعلني فيه من الفائزين اي خداوند

مرا در آن از برگزيدگان قرار بده

بحقّ سيّد الخلق، خاتم النبيين به حق سيّد خلقت، خاتم نبيان

سيّدنا محمّد بن عبد الله عليه و آله الصلاة و السلام حضرت محمّد بن عبدالله (ص)

و خاندان پاكش بر آنان صلوات و سلام باد

اللهم وفّقني فيه للصيام و قيام اي خداوند

در آن مرا براى روزه گرفتن و اقامه نماز يارى فرما

و اجعل قلبي مستنيراً بنور حضرتك الشريفة

و قلبم را با نور حضور پاكت برافروز

اللهمّ آتني فيه حسن الاخلاق و سدّدني فيه لطاعتك و اقبل عنّي صيامي و قيامي

اي خداوند، در آن به من خوبي اخلاق عطا كن و من را در اطاعتت مستقيم قرار ده و روزه و نمازم را پذيرا باش

فإنّك تهدي من تشاء إلى صراطك المستقيم

زيرا تو هدايت مى‌كنى هر كه خواهى به سوى راهت راست

ترجمه فارسی متن دعای شکر بهایی

اي خداوند، پروردگار جهانيان ستايش و تمجيد براى خداوند جهانيان اي خداوند، مرا در آن از برگزيدگان قرار بده به حق سيّد خلقت، خاتم نبيان حضرت محمّد بن عبدالله (ص) و خاندان پاكش بر آنان صلوات و سلام باد اي خداوند، در آن مرا براى روزه گرفتن و اقامه نماز يارى فرما و قلبم را با نور حضور پاكت برافروز به نام خداوند رحمتگر، مهربان اي خداوند، در آن به من خوبي اخلاق عطا كن و من را در اطاعتت مستقيم قرار ده و روزه و نمازم را پذيرا باش زيرا تو هدايت مى‌كنى هر كه خواهى به سوى راهت راست

خواص خواندن دعا شکر بهایی

دعای شکر بهایی که به نام شیخ بهایی معروف است، به خواص زیر مشهور است:

  1. توجه به تقوا و نیکوکاری: دعای شکر بهایی، با خواندن آن فرد را به تقوا و انجام اعمال نیکو ترغیب می‌کند. این دعا باعث افزایش ارادت و اطاعت نسبت به خداوند و تعالیم دینی می‌شود.
  2. خواسته‌های روحانیت: در این دعا خواسته می‌شود که خداوند به فرد درک و فهم مطلوبی در مسائل دینی و عرفانی بدهد و او را بر سوی راه راست هدایت کند.
  3. تمجید از پیامبر اسلام: دعای شکر بهایی با بیان ستایش و تمجید از حضرت محمد (ص)، پیامبر اسلام، نیکوکاری و خیرخواهی او را از خداوند می‌خواهد.
  4. درخواست توفیق در انجام اعمال دینی: این دعا برای درخواست توفیق و موفقیت در روزه گرفتن، اقامه نماز و عمل به دیگر وظایف دینی می‌باشد.
  5. درخواست روشنایی قلب و روح: دعای شکر بهایی، در خواست روشنایی قلب و روح فرد را از طریق نور الهی و حضور پاک خداوند دارد.
  6. هدایت به راه راست: این دعا برای درخواست هدایت و راهنمایی از جانب خداوند به سوی راه راست و مسیر معرفت و ارتباط با او است.

دعای شکر بهایی، همچنین به عنوان یک دعای استغفار و توبه نیز شناخته می‌شود. این دعا باعث ایجاد ارتباط عمیق با خداوند، آرامش و ارتقای روحی و معنوی فرد می‌شود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو