فرمول طلایی برای اینکه لباسشویی تمیزتر بشوره | ترفند جادویی برای اینکه عمر لباسشوییت زیاد شده

4

1402/4/23

13:07


فرمول طلایی برای اینکه لباسشویی تمیزتر بشوره | ترفند جادویی برای اینکه عمر لباسشوییت زیاد شده

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

استفاده بیش از حد از مواد شوینده ...

ضد عفونی دیگ لباسشویی ...

صدا های غیر عادی لباسشویی ...

کنترل شیر ها ی ورودی آب ...

بستن زیب لباس ها ...

خارج کردن لباس ها بعد شستشو ...

تمیز کردن فیلتر

امروزه با افزایش بی رویه هزینه خرید یک لباسشویی با کیفیت جلوگیری از آسیب رساندن به ماشین لباسشویی و افزایش طول عمر آن بسیار به صرفه تر و عاقلانه تر از هزینه تعمیرات و یا خرید لباسشویی است.

راهکارهایی برای افزایش طول عمر لباسشویی

استفاده از ماشین لباسشویی در نگاه اول بسیار ساده است ، اینطور به نظر میرسد که لباس ها را درون دیگ لباسشویی می اندازیم و دکمه استارت را میفشاریم و بعد از اتمام شستشو لباس ها را خشک میکنیم . اما قضیه به این روند ختم نمیشود و قطعا اگر اشتباهی این میان رخ دهد ممکن است آسیب های جدی در کوتاه مدت و یا بلند مدت به ماسین لباسشویی شما وارد شود .

یکی از نکاتی که باید به آن توجه کرد این است که چگونه تنها از خشک کن لباسشویی استفاده کنیم ا ماشین ما کمتر آسیب ببیند که برای خواندن این مطلب می تواند به بخش مورد نظر آن مراجعه نمایید.

پس آگاهی از این آسیب ها و پیشگیری از این موارد بسیار میتواند در امر افزایش طول عمر لباسشویی شما کمک کند ، تا انتهای مقاله 7 نکته افزایش طول عمر ماشین لباسشویی با ما همراه باشید.

استفاده بیش از حد از مواد شوینده

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که لباس های شما بیش از اندازه کثیف باشد و راه حل شما برای رفع این کثیفی ها افزودن بی شاز اندازه مشخص مواد شوینده باشد ، با این استدلال که این کار باعث شستشوی بهتر البسه خواهد بود .

اما به هیچ وجه اینطور نیست و این امر باعث آسیب رساندن به لباسشویی و جا ماندن لکه های آنزیم های مواد شوینده بر روی لباس ها خواهد شد .

راه کار شستشوی بهتر لباس های کثیف انتخاب برنامه شستشوی بهتر است و نه افزایش مواد شوینده .

اندازه مناسب شوینده جهت حفظ سلامت لباسشویی

ضد عفونی دیگ لباسشویی

سعی کنید قبل از اینکه لباس های شما بعد از شستشو بو بگیرد با استفاده از برنامه های مخصوص شستشو و ضد عفونی دیگ ، دیگ یا همان درام لباسشویی خود را ضد عفونی کنید .

این امر هم باعث جلوگیری از بو گرفتن لباس ها خواهد شد و هم اینکه به افزایش طول عمر دستگاه شما کمک خواهد کرد .

برای این امر به هیچ عنوان مواد شوینده شیمیایی مانند سفید کننده ها پیشنهاد نمیشود.

صدا های غیر عادی لباسشویی

اگر از تراز و صاف بودن ماشین لباسشویی خود بر روی زمین و انتخاب برنامه شستشو و خشک کن متناسب با وزن و نوع البسه خود مطمئن هستید اما صدای خشک کن و شستشوی لباسشویی شما بیش از حد متعارف هست ، حتما با تکنسین خدمات پس از فروش تماس بگیرید چون هرچه زودتر مشکل لباسشویی برطرف شود آسیب کمتری به دستگاه شما وارد خواهد شد .

نکات حفظ سلامت لباسشویی

کنترل شیر ها ی ورودی آب

اگر لباسشویی شما دارای دو ورودی آب است حتما از درست وصل کردن ورودی های آب سرد و گرم اطمینان حاصل کنید ، زیرا که اگر اشتباهی صورت گیرد و آب گرم جایگزین آب سرد و یا برعکس آن اتفاق افتد ، قطعا به دستگاه شما آسیب های جدی در بلند مدت خواهد رسید و روند شستشوی لباس ها به مخاطره خواهد خورد .

برای مثال شما شستشوی سریع را انتخاب کرده اید ، این شستشو با آب نسبتا سرد (چیزی در حدود 40 درجه سانتی گراد) انجام خواهد شد ، حال فرض کنید که به جای آب سرد آب بالای 60 درجه وارد دیگ لباسشویی شود .

بستن زیب لباس ها

لباس هایی که دارای زیپ هستند اگر باز بمانند در زمان شستشو و خشک کن به دلیل اصطحلاک و برخورد بسیار زیاد با درام لباسشویی قطعا در بلند مدت آسیب های جدی به دستگاه شما خواهد رساند.

خارج کردن لباس ها بعد شستشو

سعی کنید نگذارید مدت زیادی بعد از اتمام شستشو لباس ها داخل لباسشویی با درب بسته بمانند زیرا باعث تجمع باکتری و بخار آب خواهد شد و لباس های شما هم بوی بدی به خود میگیرند و به دستگاه شما آسیب خواهد رساند.

عوامل موثر در سلامت ماشین لباسشویی

تمیز کردن فیلتر

سعی کنید هر شش ماه یکبار فیلتر خروجی آب لباسشویی خود را که معمولا در سمت راست و پایین دستگاه قرار دارد را باز کرده و فیلتر که به صورت پیچی به بیرون می آید را جدا کرده و با مسواک و آب سرد شستشو کنید ، این امر به شدت به افزایش طول عمر لباسشویی کمک خواهد کرد .

امیدواریم با نکاتی که گفته شد توانسته باشیم کمکی به دیدگاه شما در مورد افرایش طول عمر لباسشویی کرده باشیم و در نهایت اگر تجربه ای در این زمینه دارید در قسمت نظر ها با دیگران در میان بگذارید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو