معرفی انیمیشن در جستجوی نمو (Finding Nemo) ؛ داستان، بازیگران و نمرات

معرفی انیمیشن در جستجوی نمو (Finding Nemo) ؛ داستان، بازیگران و نمرات


منبع: پلازا

6

1402/4/26

02:07


معرفی انیمیشن در جستجوی نمو (Finding Nemo) ؛ داستان، بازیگران و نمرات

انیمیشن در جستجوی نمو یک اثر کمدی، درام و ماجراجویی آمریکایی محصول ۲۰۰۳ است. برای آشنایی بیشتر با انیمیشن Finding Nemo 2003 تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کارتون در جستجوی نمو توسط استودیوی انیمیشن پیکسار برای والت دیزنی پیکچرز تولید شده است. کارگردانی این انیمیشن به عهده اندرو استنتون (Andrew Stanton) و لی آنکریچ (Lee Unkrich) می‌باشد. فیلمنامه این اثر توسط استنتون، دیوید رینولدز (David Reynolds) و باب پیترسون (Bob Peterson) به نگارش در آمد و ایده داستان این انیمیشن توسط خود استنتون مطرح شد. ژانر کارتون در جستجوی نمو کمدی، ماجراجویی و درام است.

صداپیشگان این اثر آلبرت بروکس (Albert Brooks)، الن دی جنرس (Ellen DeGeneres)، الکساندر گولد (Alexander Gould)، ویلم دافو (Willem Dafoe) و جفری راش (Geoffrey Rush) هستند. مدت زمان انیمیشن در جستجوی نمو 1 ساعت و 40 دقیقه می‌باشد. این انیمیشن داستان یک ماهی بیش از حد محافظه‌کار به نام مارلین را نشان می‌‎دهد که به همراه یک ماهی آبی بسیار فراموشکار به نام دوری به دنبال پسر گمشده خود، نمو می‌گردد. در این مقاله از پلازا قصد داریم تا به معرفی انیمیشن Finding Nemo 2003 بپردازیم.

فهرست مطالب:

داستان انیمیشن در جستجوی نمو

بررسی انیمیشن در جستجوی نمو

خلاصه کارتون در جستجوی نمو به این صورت است که یک دلقک ماهی به نام مارلین در دیواره مرجانی بزرگ زندگی می‌کند و پسرش نمو را پس از ورود به دریای آزاد از دست می‌دهد. نمو توسط یک قایق ربوده می‌‌شود و به یک مطب دندانپزشکی در سیدنی فرستاده شد. در حالی که مارلین برای بازیابی نمو تلاش می‌کند، مارلین با یک ماهی به نام دوری آشنا می‌شود، یک تانگ آبی که از حافظه کوتاه مدت خود رنج می‌برد. همراهان مسافت زیادی را طی می‌کنند و با موجودات دریایی خطرناک مختلفی مانند کوسه، عروس دریایی و همچنین ماهی‌گیر روبرو می‌شوند تا نمو را از مطب دندانپزشکی که در بندر سیدنی قرار دارد، نجات دهند. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید تریلر انیمیشن Finding Nemo 2003 را مشاهده نمایید.

بازیگران انیمیشن در جستجوی نمو

کارتون در جستجوی نمو

ایده اولیه انیمیشن در جستجوی نمو از تجربیات متعددی سرچشمه گرفت. یکی از آن‌ها به دوران کودکی کارگردان اندرو استنتون باز می‌گردد. درست زمانی که او دوست داشت برای دیدن آکواریوم ماهی نزد دندانپزشک برود، با این فرض که ماهی‌ها از اقیانوس هستند و می‌خواهند به خانه بروند. در سال 1992، اندکی پس از به دنیا آمدن پسرش، او و خانواده‌اش به سفری رفتند و در آنجا، پس از دیدن کوسه و نمایشگاه‌های مختلف، او احساس کرد که دنیای زیر آب را می‌توان به زیبایی در یک انیمیشن کامپیوتری به نمایش درآورد. در ادامه با هنرپیشه های کارتون در جستجوی نمو آشنا خواهید شد.

آلبرت بروکس در نقش مارلین

مدت زمان انیمیشن در جستجوی نمو

آلبرت بروکس متولد 22 ژوئیه 1947 برابر با 30 تیر 1326 یک بازیگر، کمدین و فیلمساز اهل آمریکا است. او در سال 1987 نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد و به دلیل بازی در فیلم اکشن درام درایو در سال 2011 مورد تحسین قرار گرفت. او همچنین برای بازی در فیلم‌های اولین آقای من و راننده تاکسی شناخته می‌شود و با ایفای نقش و کارگردانی در چندین اثر طنز مانند عاشقانه مدرن و گمشده در آمریکا به شهرت خود افزود.

الن دی جنرس در نقش دوری

ژانر کارتون در جستجوی نمو

الن لی دی جنرس متولد ۲۶ ژانویه ۱۹۵۸ برابر با 6 بهمن 1336 که اغلب به نام الن شناخته می‌شود، یک کمدین، مجری تلویزیون، بازیگر، نویسنده و تهیه کننده آمریکایی است. او از سال 1994 تا 1998 در کمدی الن بازی کرد که برایش جایزه امی پرایم تایم را به ارمغان آورد. او همچنین از سال 2003 تا 2022 مجری برنامه گفتگوی تلویزیونی، نمایش الن دی جنرس بود که برای آن 33 جایزه امی دریافت نمود.

فعالیت استندآپ او در اوایل دهه 1980 شروع شد و در سال 1986 در برنامه نمایش امشب با بازی جانی کارسون حضور یافت. به عنوان یک بازیگر سینما، دی جنرس در فیلم‌های آقای اشتباه (1996) و نامه عاشقانه (1999) بازی کرد و صدای دوری را در انیمیشن Finding Nemo 2003 و در جست و جوی دوری ارائه کرد.

الکساندر گولد در نقش نمو

نمرات انیمیشن در جستجوی نمو

الکساندر جروم گولد متولد ۴ مه ۱۹۹۴ برابر با 14 اردیبهشت 1373 یک هنرپیشه اهل ایالات متحده آمریکا است. او بیشتر به خاطر صداپیشگی در کارتون در جستجوی نمو شناخته شده است. او همچنین برای بازی در نقش شین بوتوین در سریال درام Showtime Weeds شناخته می‌شود. گولد در لس آنجلس، کالیفرنیا به دنیا آمد. خواهران کوچک‌ترش اما و کلی بازیگر بودند.

پس از فیلمبرداری فصل آخر Weeds در بهار 2012، گولد در ناتیو، در یک برنامه شرکت کرد و تقریباً یک سال در اسرائیل به زندگی پرداخت، سپس در سال 2013 به کالج در دانشگاه کلارک رفت. گولد بعداً به دانشگاه برندیس منتقل شد و در سال 2017 با گرایش دوگانه در فلسفه و سیاست فارغ التحصیل شد.

ویلم دفو در نقش گیل

نقد انیمیشن Finding Nemo 2003

ویلیام جیمز ویلم دفو متولد 22 ژوئیه 1955 برابر با 30 تیر 1334 یک بازیگر اهل آمریکا است. او جوایز مختلفی از جمله جام Volpi برای بهترین بازیگر مرد را دریافت کرده است، علاوه بر این، نامزدی چهار جایزه اسکار، یک جایزه بفتا، سه جایزه گلدن گلوب و چهار جایزه انجمن بازیگران سینما را دریافت کرد. او مکررا با فیلمسازان پل شریدر، آبل فرارا، لارس فون تریر، جولیان اشنابل، وس اندرسون و رابرت اگرز همکاری داشت.

دفو یکی از اعضای مؤسس شرکت تئاتر تجربی The Wooster Group بود. او اولین فیلم خود را در دروازه بهشت ​​(1980) انجام داد، اما در حین تولید اخراج شد و علیرغم اینکه یکی از صحنه‌های او در قسمت نهایی فیلم قرار گرفت، اعتبارش حذف شد. او اولین نقش اصلی خود را در فیلم دوچرخه‌سوار غیرقانونی The Loveless (1982) ایفا کرد و سپس در خیابان‌های آتش (1984) و زندگی و مردن در لس‌آنجلس (1985)، قبل از ایفای نقش‌های موفقیت‌آمیز در نقش عیسی مسیح در آخرین وسوسه، نقش‌های مکمل را ایفا کرد.

نمرات انیمیشن در جستجوی نمو

انیمیشن Finding Nemo 2003

انیمیشن در جستجوی نمو نمرات بسیار خوب و مثبتی از طرفداران و منتقدان دریافت کرد. بررسی انیمیشن در جستجوی نمو در سایت Imdb نمره 7.6 از 10، در سایت Rotten Tomatoes نمره 99 از 100 و در سایت Metacritic نمره 90 از 100 را دریافت کرد. در ادامه نقد انیمیشن Finding Nemo 2003 توسط برخی منتقدان را مشاهده خواهید کرد.

Baltimore Sun / مایکل سراگو: 100

تأثیرات روحی و هنری فیلم ایرادات آن را پنهان می‌کند.

New York Post / لو لومنیک: 100

تابستان حتی شروع نشده است، اما احتمالاً در این فصل صید بهتری از انیمیشن Finding Nemo 2003 پیدا نخواهید کرد، داستان ماهی‌های متحرک خیره‌کننده و رایانه‌ای با فیلم‌نامه‌ای خنده‌دار، لمس‌کننده و اجرای صدای فوق‌العاده که آن را به یک اثر بی‌صلاحیت برای تمام سنین تبدیل می‌کند.

Total Film / نیل اسمیت: 100

تم آب با ویژگی اصلی داستان مطابقت دارد، داستان دلقک ماهی در جستجوی پسرش که موثرترین ترکیب کمدی، هنری و کشش احساسی پیکسار را تشکیل می‌دهد.

Slate / دیوید ادلشتاین: 90

از میان تمام شخصیت‌های این انیمیشن بروکز عالی است که از زمان گمشده در آمریکا 1985 نقشی به این خوبی نداشته است. مارلین مهربان، بداخلاق، هیستریک و در عین حال به نوعی شفاف است.

ReelViews / جیمز براردینلی: 88

مثل همیشه، صداگذاری عالی است. دقت فنی اخلاقی و خوبی را به کار برده‌اند (که ماهی‌داران از آن قدردانی می‌کنند) و این اثر بهترین انیمیشن خانوادگی تا به امروز در سال 2003 را نشان می‌دهد.

Seattle Post-Intelligencer / ویلیام آرنولد: 83

انیمیشن در جستجوی نمو ما را با انیمیشن‌های کامپیوتری که هرگز تا این حد عجیب و غریب یا به طرز درخشانی زیبا به نظر نمی‌رسید، خیره می‌کند.

Film Threat / کوین کار: 50

پس از چهار فیلم سینمایی از پیکسار، حالا به راحتی می‌توان کلیشه‌ها را مشاهده کرد.

کلام آخر

معرفی انیمیشن Finding Nemo 2003

انیمیشن در جستجوی نمو یکی از آثار بسیار معروف کمپانی پیکسار است و نمرات بسیار خوبی از منتقدان و طرفداران دریافت کرد. اگر به دنبال یک انیمیشن خانوادگی هستید که تا ساعاتی شما را سرگرم کند، می‌توانید به دانلود انیمیشن Finding Nemo 2003 بپردازید و از آن لذت ببرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو