لیپوماتیک چیست | نحوه انجام، مزایا و عوارض لیپوماتیک

لیپوماتیک چیست | نحوه انجام، مزایا و عوارض لیپوماتیک


منبع: تاپ ناز

3

1402/4/26

18:13


در این بخش از تاپ ناز می خواهیم در مورد عمل زیبایی لیپوماتیک و اینکه چگونه انجام می شود و چه عوارضی به دنبال دارد توضیح دهیم. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

لیپوماتیک چیست | نحوه انجام، مزایا و عوارض لیپوماتیک

عمل لیپوماتیک چیست؟

لیپوماتیک که به آن پیکرتراشی هم می گویند، روشی است که برای برداشتن چربی های موضعی در حد کم و اصلاح خطوط بدن استفاده می شود و از این روش نمی توان برای برداشتن چربی های اضافی در حد تغییر وزن زیاد استفاده کرد. در لیپوماتیک برخلاف لیپوساکشن، هدف تغییر سایز و فرم در یک نقطه خاص است.

عمل لیپوماتیک کم تر تهاجمی است. در این عمل عفونت کمتری ایجاد می شود و خبری از خون ریزی، جای زخم و درد نیست . این عمل برای افرادی که بیش از حد چاق هستند مناسب نمی باشد.

عمل لیپوماتیک یک عمل کوتاه مدت ، سرپایی و بدون بیهوشی است. در این عمل به وسیله ی لوله دستگاهی به نام کانولا که از یک سوراخ کوچک وارد پوست می شود، در نقطه مورد نظر با ایجاد حرکات لرزشی، سلول های چربی بدون روش لیزری و حرارتی خارج می شود و به طور کامل در درون محفظه دستگاه جمع می شود.

چون سلول ها تغییر شکل پیدا نکرده اند، می توان از آن ها برای تزریق در نقاط دیگر بدن در صورتی که نیاز به بزرگ شدن داشته باشند مانند سینه، باسن، گونه ها و اندام های دیگر استفاده کرد. دوره نقاهت و بهبودی این عمل حدود 3 تا 7 روز است. بعد از لیپوماتیک تا سه ماه باید گن مخصوص بپوشید.

مطلب مشابه: بهترین روش پاکسازی روده و سوزاندن چربی های اضافه با تخم کتان در 3 هفته

لیپوماتیک چیست | نحوه انجام، مزایا و عوارض لیپوماتیک

لیپوماتیک برای کدام قسمت های بدن استفاده می شود؟

با روش لیپوماتیک در هر جلسه می توانید 3 تا 4 کیلو از چربی هایتان کم کنید. لیپوماتیک را می توان برای قسمت های شکم، پهلوها، باسن، پاها، ران، بازوها، چربی های سینه، چانه، غبغب و گردن استفاده کرد.

لیپوماتیک شکم و پهلو

در لیپوماتیک شکم و پهلو، چربی انباشته شده زیر شکم و پهلو به شکل محلول چربی با استفاده از دستگاه لیپوماتیک برداشته می شود. سپس این محلول چربی را می توان به سایر اندام های بدن مانند باسن تزریق کرد. انجام عمل لیپوماتیک شکم و پهلو برای افرادی مناسب است که در مجموع تناسب اندام دارند و فقط در ناحیه شکم و پهلو چربی اضافه دارند. این افراد بهتر است در ابتدا از روش های دیگر مانند رژیم غذایی و ورزش استفاده کنند و اگر این روش ها موثر نبود به عمل جراحی اقدام کنند.

لیپوماتیک بازو

تجمع چربی در ناحیه بازو باعث شل و آویزان شدن بازو می شود. عمل لیپوماتیک بازو باعث از بین رفتن این چربی ها می شود و شل شدگی بازو را بر طرف می کند. همچنین بازوها را لاغر هم می کند. چربی های بازو مقاوم ترین چربی های بدن هستند و به راحتی از بین نمی روند اما لیپوماتیک بازو با دوره بهبودی سریع در کمترین زمان بهترین نتیجه را به همراه دارد.

مطلب مشابه: کاهش وزن با مکمل؛ انواع مکمل لاغری و چربی سوز فوق العاده

لیپوماتیک چیست | نحوه انجام، مزایا و عوارض لیپوماتیک

لیپوماتیک ران

برای انجام لیپوماتیک ران، جراح چهار ناحیه خارجی، داخلی، قدامی و خلفی ران را معاینه می کند. اگر علت تجمع چربی ران مشکلات آناتومیک یا افزایش حجم عضله باشد، این عمل کمکی نمی کند. اما اگر در بعضی قسمت های ران خود توده های انباشته چربی دارید، شما کاندید مناسبی برای عمل لیپوماتیک ران هستید.

لیپوماتیک چیست | نحوه انجام، مزایا و عوارض لیپوماتیک

برای انجام عمل لیپوماتیک ران در نقاطی که چربی انباشته شده است، سوراخ های ریز ایجاد می شود تا لوله دستگاه از آن سوراخ ها وارد شود و عمل تخلیه چربی را انجام دهد. ممکن است بعد از عمل در این نقاط ترشح و عفونت داشته باشید.

لیپوماتیک ساق پا

بیشتر افراد دوست دارند پاهای تراشیده و بدون چربی داشته باشند. در روش لیپوماتیک پا، لوله فلزی باریکی وارد پوست می شود، اتصال سلول های چربی پوست را می شکند و چربی ها را بیرون می کشد. این روش آسیبی به بدن نمی رساند و باعث شل شدن پوست ساق پا هم نمی شود.

لیپوماتیک غبغب

به لایه چربی اضافی که در زیر چانه جمع می شود غبغب نام می گویند. غبغب می تواند در اثر عوامل ژنتیکی، افزایش سن، تغذیه ناسالم و اضافه وزن ایجاد شود. اما ورزش و رژیم غذایی برای رفع غبغب تاثیر نخواهند داشت. بنابراین برای از بین بردن غبغب، عمل لیپوماتیک غبغب روش موثر تری خواهد بود.

لیپوماتیک کمر

افرادی که اضافه وزن دارند با مشکل تجمع چربی در پشت کمر مواجه می شوند. اگر تجمع در این ناحیه زیاد باشد کمر فرد دچار افتادگی می شود و چاقی این ناحیه باعث بهم ریختگی تناسب اندام می شود. از بین بردن چربی های این ناحیه در کمترین زمان و بسیار راحت و سریع انجام می شود.

عوارض لیپوماتیک

عمل لیپوماتیک ریسک پایینی دارد و با کمترین تهاجم انجام می شود اما بدون عوارض هم نیست. عوارض لیپوماتیک بسته به هر شخص متفاوت است. بهتر است قبل از جراحی از عوارض آن آگاه باشید. همچنین پزشک هم باید حوصله، دقت و تخصص لازم را داشته باشد تا جراحی رضایت بخش باشد و با کمترین عوارض انجام شود.

عوارض جانبی موقت لیپوماتیک:

  • حساسیت به داروهای بی حسی
  • تورم و التهاب
  • کبودی موقت
  • تغییر رنگ پوست به صورت موقت
  • حالت تهوع
  • افتادگی و شل شدن پوست
  • احساس ضعف
  • خارش پوست
  • سرگیجه
  • بالا رفتن دمای بدن

مطلب مشابه: روش مناسب چربی سوزی + 14 تکنیک عالی برای چربی سوزی سریع

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو