طرز تهیه خوراک صدف و فوت و فن های خوش طعم شدن آن

منبع: آرگا

6

1402/4/28

09:45


اگر علاقه مند به دنبال تجربه صدف خوراکی هستید، تا هم به برنامه غذایی خود تنوع داده و هم طعمی لذیذ و میزبانی باشکوهی را تجربه کنید، پیشنهاد می کنیم ما را در این مطلب که به اموزش طرز تهیه خوراک صدف اختصاص یافته، همراهی کنید.

صدف خوراکی دارای خواص ارزشمندی است که به واسطه دارا بودن این خواص و ویژگی ها توصیه می گردد که مصرف شود. با استفاده از صدف یک غذای خوشمزه تهیه کنید تا علاوه بر متنوع کردن برنامه غذایی خود، بتوانید از این همه خواص و ارزش غذایی نیز بهره مند شوید. در این مطلب آموزش آشپزی شما را با طرز تهیه خوراک صدف آشنا می کنیم.

صدف خوراکی می تواند سطح کلاژن پوست حفظ نموده و در نتیجه باعث شاداب و صاف شدن پوست صورتتان گردد. همچنین صدف و نیز پوسته جانوران آبزی دارای قندی هستند که قادر به مداوای ضایعه های نخاعی می باشند. افرادی که به مشکلات حافظه دچار هستند؛ نیز پیشنهاد می شود صدف خوراکی میل نمایند.

طرز پخت خوراک صدف یک غذای دریایی لذیذ

مواد لازم

  • سه حبه سیر
  • سه قاشق غذاخوری کره
  • یک کیلوگرم صدف ۲ کفه ای
  • یک دسته کوچک سبزی جعفری
  • اندازه نیاز فلفل قرمز
  • اندازه نیاز ماءالشعیر
  • اندازه نیاز نمک

طرز تهیه خوراک صدف خوشمزه به روشی ساده در منزل

ابتدا صدف های خوراکی را با استفاده از آب سرد و نیز برسی سفت (و یا اسکاچی سیمی) شسته تا به طور کامل تمیز شود و اگر گرد و خاکی بر روی آن ها موجود است، پاک گردد. (نکته: هنگام شستشوی صدف ها، چنانچه صدفی شکسته و یا ترک خورده بود، استفاده نکنید).

حالا قابلمه ای را بر روی شعله نه خیلی ملایم و نه خیلی بلند قرار داده و کره را به آن بیفزایید، کره را بهم بزنید تا به خوبی ذوب گردد. سپس سیر را ریز رنده نموده و با فلفل قرمز و نمک به آن اضافه دهید تا تفت بخورد. بعد صدف ها را به درون قابلمه بیفزایید.

صدف های خوراکی خوب تفت داده و بعد ماءالشعیر را به قابلمه بیفزایید. برای پخت بهتر درب قابلمه را ببندید و حدودا پنج دقیقه زمان دهید تا جوشیده و صدف ها باز گردند، بعد از پنج دقیقه سبزی جعفری را شسته، خرد کرده و به صدف ها و سایر مواد بیفزایید و ترکیب نمایید تا عطر سبزی جعفری به خوبی در فضا بپیچد. در آخر نیز قابلمه را از روی شعله کنار گذاشته و صدف را داخل شرف مناسب و دلخواه بریزید و میل نمایید.

آموزش طرز تهیه خوراک صدف

نکات کاربردی

  • هنگام انتخاب صدف خوراکی باید دقت کنید که پوسته آن سالم باشد، زیرا اگر پوسته صدف سالم باشد در نتیجه مواد داخلی آن نیز سالم هستند. و اگر صدف فاسد باشد، موجب مسوم شدن فرد می گردد.
  • برای ارتقای سطح این غذا از نظر طعم و عطر می توانید از سبزیجات معطری همچون شوید، گشنیز، تره بهره ببرید.

رسپی خوراک صدف در منزل

در این مطلب شما عزیزان را با طرز تهیه خوراک صدف آشنا کردیم، امیدواریم مطالعه این مطلب مفید واقع شده باشد. موجودات دریایی از جمله میگو، ماهی، صدف و … تنوع بالایی دارند که موجب می شوند برنامه غذایی متنوعی در بخش آشپزی را به خود اختصاص دهند. خوراک میگو، قلیه ماهی و سس صدف و  خرچنگ دریایی از جمله محبوب های این بخش می باشند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو