طرز تهیه قلیه ماهی با ماهی قزل و تمر هندی به روش بوشهری + راز خوشمزگی

منبع: جدول یاب

4

1402/6/28

15:29


قلیه ماهی یکی از خورشت های بسیار خوشمزه و سنتی ایرانی می باشد که طعم و مزه خوبی دارد و در اصل با ماهی تهیه می شود و شما می توانید برای هر نفر یک تکه ماهی در نظر بگیرید. اما یکی از اجزای اصلی قلیه ماهی سبزی مخصوص این خورشت می باشد که می …

طرز تهیه قلیه ماهی با ماهی قزل و تمر هندی به روش بوشهری + راز خوشمزگی

طرز تهیه قلیه ماهی

قلیه ماهی یکی از خورشت های بسیار خوشمزه و سنتی ایرانی می باشد که طعم و مزه خوبی دارد و در اصل با ماهی تهیه می شود و شما می توانید برای هر نفر یک تکه ماهی در نظر بگیرید. اما یکی از اجزای اصلی قلیه ماهی سبزی مخصوص این خورشت می باشد که می توانید به صورت سرخ شده و آماده تهیه کنید یا خودتان بگیرید و ساطوری خرد کنید و سرخ کنید. امروز در جدول یاب طرز تهیه قلیه ماهی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

ماهی دلخواه قزل یا شیر و هامور ۱ عدد
تمر هندی ۱۰۰ گرم
سبزی قلیه ماهی ۴۰۰ گرم گشنیز ۵۰ گرم شنبلیله
پیاز ۱ عدد بزرگ
سیر ۵ حبه
فلفل تند ۱ عدد
رب گوجه در صورت دلخواه ۱ ق غذا خوری
نمک، فلفل قرمز، پودر دانه گشنیز و ادویه مخصوص قلیه ماهی به مقدار لازم

طرز تهیه قلیه ماهی با ماهی قزل

مرحله اول: آماده سازی ماهی

ابتدا باید ماهی مورد نظر را بشورید و خرد کنید و به اندازه تعداد نفراتی که می خواهید این خورشت را تهیه کنید به ماهی نمک بزنید و بگذارید تا بماند. سبزی مخصوص را نیز ساطوری ریز خرد کنید.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

در ادامه پیاز را پوست بگیری و نگینی ریز خرد کنید و داخل قابلمه به همراه کمی روغن تفت دهید تا سبک شود و بعد سبزی مخصوص قلیه را اضافه و خوب تفت دهید تا رنگ سبزی و خامی آن گرفته شود و بعد سیر خرد شده و فلفل تند را اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله سوم: افزودن ماهی

در ادامه رب را برای خوشرنگ شدن اضافه کنید و به همراه مواد بالا تفت دهید تا خوشرنگ و خامی آن گرفته شو بعد ماهی های مزه دار شده را بیفزاید. سپس تمرهندی را با آبجوش مخلوط کنید و هم بزنید از یک صافی رد کنید تا فقط هسته و گوشت آن باقی بماند و عصاره گرفته شده را به قابلمه اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه قلیه ماهی

در ادامه روی مواد کمی آب جوش بریزید و بگذارید تا برای ۲ ساعت حسابی قلیه جا افتاده و روغن بی اندازد و سپس در انتها برای بالانس کردن مزه ها می توانید کمی نمک و یک عدد لیمو عمانی اضافه کنید و بعد از غلیظ شدن خورشت به همراه برنج سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت قلیه ماهی

  1. ماهی را زیاد تفت ندهید.
  2. می توانید از انواع ادویه ماهی استفاده کنید.
  3. زیاد استفاده کردن از شنبلیله باعث تلخ شدن غذاتون می شود پس درصد گفته شده را رعایت کنید.
  4. طعم این غذا باید ترش و تند باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو