بیمار مبتلا به تومور مغزی با روش درمانی گاما نایف، زندگی خود را از سر گرفت

منبع: روزیاتو

5

1402/4/28

17:02


بیمار مبتلا به تومور مغزی با روش درمانی گاما نایف، زندگی خود را از سر گرفت

بیمار مبتلا به تومور مغزی با روش درمانی گاما نایف، زندگی خود را از سر گرفت

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

آجی‌بادم متعهد است اطمینان حاصل کند که هر بیمار مبتلا به سرطان به بهترین مراقبت ممکن دسترسی دارد. مهم نیست که بیمار به چه درمان و فناوری نیاز دارد، مرکز ما مجهز به تجهیزات تخصصی لازم برای درمان بیماران است.

گاما نایف یک ابزار جراحی رادیوتراپی استریوتاکتیک غیر تهاجمی فاقد چاقوی جراحی یا خونریزی بوده و برای درمان تومورهای مغزی و سایر بیماری های مغزی طراحی شده است. این دستگاه پرتوهای بسیار متمرکز را با دقت به تومور ارسال می کند. درمان گاما نایف ما را قادر می سازد تا با برخی از تومورهای مغزی خطرناک و غیرقابل عمل مقابله کنیم. درمان برخی از تومورهای مغزی مانند شوانوم دهلیزی، مننژیوم و متاستازهای مغزی را بدون جراحی امکان پذیر می‌کند. مرکز درمانی آجی‌بادم از پیشرفته ترین مدل این دستگاه به نام Gamma Knife Icon بهره می برد.

برای دریافت نظر پزشکی رایگان از پزشکان ما به سایت www.acibadem.ir مراجعه کنید.

تعداد محدودی از مراکز ارائه دهنده درمان گاما نایف به بیماران در سراسر جهان وجود دارد. در نتیجه بسیاری از بیماران برای دریافت این درمان به خارج از کشور می روند. یوسف لبنانی ۴۰ ساله، پدر سه فرزند، یکی از آنهاست. من تقریبا یک ماه از بی حسی در صورت و گردنم رنج می بردم. فکر میکردم مشکل از دندانم یا عصب فشرده شده باشد. با این حال، یک روز صبح از خواب بیدار شدم و متوجه شدم که نوعی صدای زنگ بلند در گوش دارم که تا چند روز به صورت مداوم ادامه داشت. با یک جراح مغز و اعصاب قرار ملاقات گذاشتم که دستور MRI را داد. نتایج چند روز بعد به دست آمد و نشان داد که من یک تومور در مغزم دارم. یوسف می گوید ناگهان بی حسی فراگیرتر شد. تومور او شوانوم دهلیزی یا نوروم آکوستیک نامیده می شود که غیرسرطانی است. با این حال، بر روی تعادل و اعصاب شنوایی که از گوش داخلی به مغز می گذرد، تأثیر بدی می گذارد. یک جراح مغز و اعصاب محلی گزینه های درمانی را برای یوسف توضیح داد. تومور در بخش مهمی از مغز، در مجاورت حلزون قرار داشت. برداشتن تومور بدون خطر آسیب شنوایی و فلج صورت غیرممکن بود. گزینه دیگر Gamma Knife بود که یک روش کم تهاجمی است که سلول های تومور را با پرتوهای متمرکز و هدفمند می کشد. جراح مغز و اعصاب به او توصیه کرد که تحت درمان گاما نایف قرار بگیرد. اما این دستگاه در لبنان موجود نبود. پزشک بیمارستان آجی بادم در ترکیه را پیشنهاد کرد که این دستگاه در آنجا موجود است. آجی‌بادم معتبرترین گروه بیمارستانی در ترکیه است و شهرت خوبی به ویژه در جراحی مغز و اعصاب در سراسر جهان دارد.

“خواهر شوهرم در ترکیه کار می کرد. با او تماس گرفتم و وضعیت بیمارستان را پرسیدم. وی خاطرنشان کرد که بسیاری از بیماران برای دریافت خدمات درمانی به ترکیه مراجعه می کنند. من به وب سایت بیمارستان نگاه کردم و در مورد گاما نایف مطالعه کردم و تصمیم گرفتم که به Acıbadem بروم. جراح مغز و اعصاب محلی که یوسف به او مراجعه کرد، پروفسور جراحی مغز و اعصاب دکتر کورای اوزدمان را از آجی‌بادم می‌شناخت و مورد یوسف را با وی درمیان گذاشت. به این ترتیب، سفر درمانی یوسف در بیمارستان Acıbadem آغاز شد. پس از یک هفته، یوسف و همسرش در استانبول در بیمارستان آجی بادم بودند. دکتر و کارکنان بیمارستان به گرمی از آنها استقبال کردند. پروفسور Koray Özduman به داستان و شکایات او گوش داد و بعداً او را مورد بررسی قرار داد. او دستور اسکن مغزی با MRI 3 تسلا را داد تا تمام جزئیات مربوط به تومور یوسف را فاش کند. برنامه ریزی برای درمان انجام شد. بعد از یک روز یوسف با دوز بالا رادیوسرجری تک جلسه ای با استفاده از گاما نایف دریافت کرد. ” تمام جزئیات درمان برای من شرح داده شد و حس خوبی نسبت به این موضوع در من ایجاد شد. وقتی با پروفسور کورای اوزدومان صحبت کردم، احساس می کردم بیشتر از یک بیمار معمولی که سیستم درمانی استاندارد را سپری می کند، بلکه به دنبال درمان مناسب برای رفع نیازهای فردی ام هستم. یوسف می‌گوید: بسیار عصبی بودم چون تومور داشتم و از خانه‌ام دور بودم. اما وقتی با پروفسور کورای اوزدومان، پرستاران و سایر کارکنانی صحبت کردم، احساس آرامش پیدا کردم.

گاما نایف درمانی است که نتایج تدریجی دارد. به عبارت دیگر، نتایج درمان فوری نیست. رادیوسرجری به موقع به مواد ژنتیکی (DNA) در سلول های تومور آسیب می رساند. بنابراین، باعث می شود سلول ها توانایی خود را برای تولید مثل از دست بدهند و تومور به تدریج کوچک شود. این دوره بین ۱۲ تا ۱۸ ماه است. هدف اصلی درمان گاما نایف کاهش تومور، از بین بردن علائم و جلوگیری از رشد آن است.

بیش از یک سال از درمان او می گذرد و در این مدت علائم یوسف کاهش می یابد. او چند بار با پروفسور Koray Özduman تماس آنلاین برقرار کرد تا مطمئن شود همه چیز خوب است. تقریباً یک سال بعد، یوسف برای بار دوم از آجی بادم بازدید کرد و اسکن های ام آر آی شرح رسمی وضعیت او را نشان داد: تومور مورد بحث به میزان قابل توجهی به حداقل رسیده بود. یوسف در حال حاضر شکایتی ندارد.

برای دریافت نظر پزشکی رایگان از پزشکان ما به سایت www.acibadem.ir مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو