برداشتن مثانه و ساختن مثانه جدید در بیمارستان آجی بادم

منبع: روزیاتو

1

1402/8/24

15:31


برداشتن مثانه و ساختن مثانه جدید در بیمارستان آجی بادم

برداشتن مثانه و ساختن مثانه جدید در بیمارستان آجی بادم

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

بخش اورولوژی بیمارستان آجیبادم، با تخصص بالا و بهره‌گیری از فناوری‌های بهداشتی پیشرفته، یک مرجع برجسته در درمان سرطان‌های سیستم ادراری و بیماری‌های اورولوژیک است. تیم اورولوژی بیمارستان آجیبادم به بهره‌گیری از رویکردهای تشخیصی نوین و درمان‌های کم تهاجمی برای سرطان‌های پروستات، کلیه و مثانه و ارائه خدمات به بیماران پیشرو میباشد.

مثانه وظیفه ذخیره‌سازی ادرار را بر عهده دارد. سرطان مثانه زمانی اتفاق می‌افتد که سلول‌های مثانه آغاز به تغییر و به صورت غیرقابل کنترل رشد می‌کنند. این نوع سرطان به عنوان پنجمین سرطان شایع در میان انواع مختلف سرطان‌ها شناخته می‌شود. با توجه به داده ها تومورهای مثانه در مردان سه برابر بیشتر از زنان رخ می‌دهد. بدون شک، سرطان مثانه بعد از سرطان پروستات، سرطان ریه و روده بزرگ، چهارمین نوع سرطان شایع در مردان محسوب می‌شود. سرطان مثانه به سبب میزان رشد سریعی که دارد، ممکن است یکی از بیماری‌های چالشی در دسته سرطان‌های اورولوژی باشد. تشخیص زودهنگام از اهمیت بسیاری برخوردار است، زیرا تشخیص دیرهنگام می‌تواند خطر گسترش سرطان به نقاط دیگر از بدن را افزایش دهد.

برای دریافت نظر پزشکی رایگان از پزشکان ما به سایت www.acibadem.ir مراجعه کنید.

درمان سرطان مثانه

نوع درمان برای سرطان مثانه بسته به مرحله و گسترش سرطان متغیر است. اگر تومور به لایه‌های عضلانی مثانه گسترش یابد، بهترین روش درمان برداشتن کل مثانه می‌باشد که به آن «سیستکتومی رادیکال» هم می‌گویند. این مرحله تنها قسمتی از جراحی است. پس از برداشتن مثانه سرطانی، پیدا کردن یک راه دیگر برای ذخیره ادرار و دفع آن از بدن ضروری است.

برای حل این مشکل دو گزینه وجود دارد: “اوروستومی” و “مثانه نئو”.

– در اوروستومی، ادرار در یک کیسه ویژه (کیسه استوما) جمع‌آوری و به خارج شکم دفع می‌شود. این فرآیند به طور طبیعی باعث تغییرات زیادی در کیفیت زندگی بیماران می‌شود، زیرا اوروستومی می‌تواند بر زندگی اجتماعی آن‌ها تأثیر گذارد.

– روش دوم مثانه نئو، با ساخت یک مثانه جدید از بافت‌های روده بیمار میباشد، که نیاز به کیسه استوما را از بین می‌برد و در نتیجه به بیماران امکان ادرار کردن به صورت طبیعی را می‌دهد. با این حال، این یک جراحی پیچیده و نیازمند مهارت و تجربه بسیار است. این روش شامل بازسازی و ایجاد یک مثانه جدید از بافت‌های روده کوچک، قرار دادن آن به جای مثانه اصلی و ایجاد اتصال‌های معقول به ناحیه بالایی مثانه میباشد. ادرار از کلیه‌ها به مثانه جدید تخلیه می‌شود و بیماران میتوانند به ادرار به روش طبیعی ادامه ‌دهند.

در آجیبادم، انتخاب اصلی ما برای بیماران، بازسازی مثانه جدید است. مراکز بازسازی مثانه برای بیماران مبتلا به سرطان مثانه در سطح جهان محدود هستند، بنابراین بسیاری از بیماران به آجیبادم مراجعه می‌کنند.

برداشتن مثانه و ساختن مثانه جدید در بیمارستان آجی بادم

داستان میروسلاو

میروسلاو، مرد ۴۹ ساله صربستانی، یکی از این بیماران بود. او می‌گوید: «حدود سه ماه پیش، در منطقه تناسلی خود دردی احساس کردم و بعد از چند روز متوجه حضور خون در ادرارم شدم. به یک اورولوژیست در بلگراد مراجعه کردم که با انجام سونوگرافی مثانه، تغییرات مشکوکی را شناسایی کرد که احتمال وجود سرطان مثانه را بیان میکرد. سپس برای تأیید تشخیص، بیوپسی انجام گرفت که بیماری سرطان مثانه را تایید کرد.

او با پزشکان مختلف در بلگراد و زاگرب مشورت کرد، اما به طور تصادفی در اینستاگرام به تبلیغاتی در مورد ویزیت پروفسور مصطفی صوفی کریم، استاد اورولوژی از بیمارستان آجیبادم ترکیه در کلینیک آجیبادم بل مدیک در بلگراد برخورد کرد. او بلافاصله درخواست ملاقات و مشورت با پروفسور صوفی کریم کرد. میروسلاو می‌گوید: «پس از ملاقات حضوری با پروفسور مصطفی صوفی کریم و گفتگوی جامع در مورد بیماری و درمانم، تقریباً مطمئن شدم که برای درمان باید به بیمارستان آجیبادم در استانبول سفر کنم.»

سفر درمانی میروسلاو به بیمارستان آجیبادم آغاز شد. او برای برداشتن تومور و مثانه تحت عمل جراحی قرار گرفت. پس از برداشتن مثانه، جراحی ترمیمی برای ساخت مثانه جدید با استفاده از قسمت‌هایی از روده کوچک انجام شد. با تشخیص سرطان سلول سنگفرشی مثانه، سیستکتومی رادیکال به عنوان بهترین راه حل جهت درمان فوراً انجام شد. این جراحی موفقیت‌آمیزی بود و دوره بهبودی بدون مشکلی سپری شد. پروفسور مصطفی صوفی کریم، به این نکته اشره کرد که : «به علت نوع تومور و گسترش آن، از شیمی درمانی و پرتودرمانی معمولاً صرف نظر می‌کنیم. پس از برداشتن مثانه، معمولاً نیازی به درمان دیگری نداریم.»

۱۰ روز پس از عمل جراحی، میروسلاو بدون هیچ گونه اثری از تومور در بدنش، با سلامت کامل از بیمارستان مرخص شد. او اظهار خوشحالی کرد: ‘خوشحالم که همه چیز خوب پیش رفت و احساس هیجان دارم. زیرا زنده‌ام و احساس خوبی دارم. می‌توانم راه بروم، می‌توانم غذا بخورم، و همه چیز خوب است. از همه ممنونم. متشکرم، بیمارستان آجیبادم. فکر می‌کنم این نقطه عطفی در زندگی من بود. زیرا زندگی من به عنوان یک فرد بدون سرطان ادامه خواهد داشت.'”

برای دریافت نظر پزشکی رایگان از پزشکان ما به سایت www.acibadem.ir مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو