بیوگرافی باران کوثری؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های این بازیگر

بیوگرافی باران کوثری؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های این بازیگر


منبع: روزانه

5

1402/5/1

01:17


سینمای ایران همیشه شاهد حضور بازیگرانی نوپا بوده است که خود با زحمت خود به این جایگان رسیده‌اند، یکی از این بازیگران زن باران کوثری است. این بازیگر تا به کنون موفق به کسب جوایز مهمی همچون سیمرغ بلورین شده است. او فیلم‌های جذابی دارد که اکثرا تم اجتماعی دارند. تمامی این دلیل‌ها دست به […]

بیوگرافی باران کوثری؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های این بازیگر

سینمای ایران همیشه شاهد حضور بازیگرانی نوپا بوده است که خود با زحمت خود به این جایگان رسیده‌اند، یکی از این بازیگران زن باران کوثری است. این بازیگر تا به کنون موفق به کسب جوایز مهمی همچون سیمرغ بلورین شده است. او فیلم‌های جذابی دارد که اکثرا تم اجتماعی دارند. تمامی این دلیل‌ها دست به دست هم داد تا ما امروز در مجله هنری و ادبی روزانه به زندگی شخصی و هنری باران کوثری بپردازیم و همچنین پنج فیلم برتر او را به شما عزیزان و همراهان همیشگی معرفی کنیم پس تا آخر همراه ما بمانید.

بیوگرافی باران کوثری

باران کوثری در 25 مهر 1364 در تهران به دنیا آمد. پدرش جهانگیر کوثری تهیه کننده و گزارشگر فوتبال و مادرش رخشان بنی اعتماد کارگردان و فیلمنامه نویس است و تنها یک برادر بزرگتر از خود بنام تندیس دارد. بارران کوثری بواسطه مادرش در سال 1370 وقتی تنها 6 سال داشت با فیلم بهترین بابای دنیا جلوی دوربین رفت و چند ماه بعد در فیلم نرگس به کارگردانی مادرش بازی کرد.

علاقه به فوتبال در دوران کودکی

باران کوثری در کودکی علاقه فراوانی به فوتبال داشت، خود او در این باره می‌گوید: در کودکی خیلی فوتبال بازی کردم، وسوسه هم شدم بصورت حرفه‌ای سراغش بروم اما پدرم گفت اگر سمت فوتبال بری دیگر وقت زندگی هم نداری چه برسد به کار هنر.

بیوگرافی باران کوثری؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های این بازیگر

انتقادات و ورود به تاتر

بعد از انتقادات به خاطر اینکه صرفا بخاطر مادرش در عرصه بازیگری حضور دارد با حضور در تئاتر «آنسوی آینه» سال 76 به کارگردانی آزیتا حاجیان توانایی هایش را باری دیگر اثبات کرد. سپس در سال 1377 با سریال بگذار آقتاب برآید وارد تلویزیون شد و سال 1385 با سریال صاحبدال در نقش دنیا به کارگردانی محمدحسین لطیفی بیشتر از قبل دیده شد.

بیوگرافی باران کوثری؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های این بازیگر

سال 88 و ممنوع‌التصویری!

باران کوثری به دلیل مواضع سیاسی خود در سال 1388 در حمایت از میرحسین موسوی از طرف تلویزیون ممنوع التصویر شد. این ممنوعیت در سال 1391 موجب شد هنگام بازی در نمایش روایت ناتمام یک فصل معلق به کارگردانی هومن سیدی او را با تهدید از رفتن روی صحنه منع کردند. در نهایت بخاطر این ماجرا علاوه بر ممنوع التصویری دو سال ممنوع الکار شد.

پیامد‌های ممنوع‌الکاری

باران کوثری می‌گوید: در زمان ممنوع الکاری دو سال سخت را پشت سر گذاشتم و در این مدت از دوستانم پول قرض می‌گرفتم. حامد بهداد تقریبا خرج مرا می‌داد؛ هی تماس می‌گرفتم که حامد من پول ندارم چون سال‌ها بود که از پدر مادر پول نگرفته بودم و برایم سخت بود که دوباره استقلال مالی‌ام را از دست بدهم.

مطلب مشابه: بیوگرافی بهرام رادان؛ دربازه زندگی شخصی، ازدواج و لیست بهترین فیلم ها

بیوگرافی باران کوثری؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های این بازیگر

زندگی شخصی

باران کوثری هنوز ازدواج نکرده و مجرد می‌باشد، انتشار برخی تصاویر او به همراه برادرش در خارج از کشور مدتی با عنوان همسر وی منتشر شده بود که بعدها بارارن کوثری خبر مجرد بودن خود را تایید کرد.

شاخ به شاخ شدن با کامیون

مهر ماه 1394 در یک از صحنه‌های فیلم «هفت ماهگی» با کامیونی شاخ به شاخ شد و به شدت آسیب دید تا جایی که با چند عمل جراحی سلامتی خود را بدست آورد.

بازیگران مورد علاقه

باران کوثری درباره علاقه شخصی‌اش به سینما و بازیگران گفته است: من هم مثل خیلی‌های دیگر تحت تاثیر مریل استریپ هستم، بازی و کاراکتر آنت بنینگ را هم خیلی دوست دارم، همچنین بازی کوین اسپیسی را، فیلم زیبایی آمریکایی از نظر بازیگری فیلمی بی‌نقص است، در نسل جوان تر هم ناتالی پورتمن و جنیفر لارنس را خیلی دوست دارم.

دوستی با نوید محمدزاده

باران کوثری دوستی نزدیکی با نوید محمدزاده دارد، وی در این باره گفته است: سال 1390 اولین بار من در تئاتر زمستان 66 با نوید محمدزاده همبازی شدم. رفاقت ما از همان زمان شروع شد برای همین مقابل نوید خیلی راحتم، همانطور که موقع بازی جلوی حامد بهداد و یا مثلا سحر دولتشاهی خیلی راحتم.

سفیر خیریه

خانم کوثری به عنوان سفیر انجمن خیریه یاری سوئد در ایران معرفی شده است، این انجمن یک سازمان مستقل غیرانتفاعی مردمی است و شعار «کودک خیابانی کمتر، دانش آموز بیشتر» به همراه دارد. در این انجمن حمایت همه جانبه از کودکان، فراهم آوری شرایط تحصیل، ساخت مدارس در نقاط محروم و کتابخانه با حمایت داوطلبانی حامیان مالی در سوئد است.

مطلب مشابه: بیوگرافی محمدرضا گلزار؛ درباره زندگی شخصی، ازدواج و لیست بهترین فیلم ها

بیوگرافی باران کوثری؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های این بازیگر

افتخارات و جوایز

  • جایزه بهترین بازیگر زن جشن نوزدهم دنیای تصویر برای فیلم «عرق سرد» 1398
  • جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره بین‌المللی فیلم دوبلین 2019 برای فیلم «عرق سرد» 1398
  • سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن بخش سودای سیمرغ در سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر «کوچه بی‌ نام» 1393
  • جایزه بهترین بازیگر زن یکمین جشنواره ملی فیلم جوان ایرانی برای فیلم «ابله» 1389
  • تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن یازدهمین جشن خانه سینما خون برای فیلم «بازی»
  • سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن بخش مسابقه سینمای ایران / بیست و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلم «خون بازی» و «روز سوم» 1385
  • دیپلم افتخار بهترین نقش‌آفرینی بخش مسابقه بین‌الملل / بیست و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلم «خون بازی» 1385
  • دومین بازیگر کودک و نوجوان سال به انتخاب منتقدین برای فیلم «زیر پوست شهر» و «باران و بومی» 1379

داور جشنواره

  • جشنواره بین‌المللی فیلم وزول / بخش مسابقه سینمای آسیا
  • هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان / بخش مسابقه سینمای ایران

برخی از بهترین فیلم‌های باران کوثری

ما در ادامه متن پنج فیلم برتر این هنررمند محبوب را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد پس در ادامه متن همراه ما بمانید.

عصبانی نیستم

عصبانی نیستم

  • کارگردان: رضا درمیشیان
  • بازیگران: نوید محمدزاده، باران کوثری، رضا بهبودی، بهرام افشاری
  • سال ساخت: 1392
  • ژانر: درام، اجتماعی
  • امتیاز در ای ام دی بی: 6.7

باران کوثری با بازی در این فیلم به طرز ویژه‌ای شناخته شد. بازی بسیار خوب او مورد تشویق منتقدین قرار گرفت و ترکیب بازی خوب او با بازی نوید محمدزاده به زیبایی این فیلم افزود. هر دو بازیگر اصلی این فیلم یعنی کوثری و محمدزاده نامزد دریافت سیمرغ بلورین شدند.

داستان این فیلم در مورد دانشجوی ممتازی به نام نوید (نوید محمدزاده) است که به دلیل فعالیت های سیاسی از دانشگاه اخراج شده است، او نامزدی به نام ستاره دارد (باران کوثری) که از طرف پدرش تحت فشار است و نوید تلاش می کند که بتواند مشکلاتش را حل کند…

مطلب مشابه: بیوگرافی پیمان معادی؛ در مورد زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های این بازیگر

عرق سرد

عرق سرد

  • کارگردان: سهیل بیرقی
  • بازیگران: باران کوثری، امیر جدیدی، لیلی رشیدی، هدی زین‌العابدین، سحر دولتشاهی
  • سال ساخت: 1396
  • ژانر: درام
  • امتیاز در ای ام دی بی: 6.1

یکی از مهم‌ترین فیلم‌های ایرانی که به مشکلات متعدد زنان در جامعه می‌پردازد، فیلم خوب و قابل تامل عرق سرد است. این فیلم با نگاهی نقادانه یکی از مشکلات مهم زنان که در جامعه بیداد می‌کند را به تصویر میکشد و دوربین بیرقی جوامع مرد سالار حاکم بر کشور را به نحو احسنت در می‌آورد.

داستان این فیلم درباره افروز اردستانی (با بازی باران کوثری) کاپیتان تیم ملی فوتسال زنان ایران است. با گلزنی افروز، تیم ملی برای اولین بار به فینال بازی‌های آسیایی راه پیدا می‌کند و عازم مالزی می‌شود، در فرودگاه افروز درمی‌یابد که توسط شوهرش، یاسر شاه‌حسینی (امیر جدیدی) ممنوع‌الخروج شده‌است. حال او هرکاری می‌کند تا بتواند به بازی مهم خود برسد اما…

جان‌دار

جان‌دار

  • کارگردان: حسین امیری دوماری، پدرام پورامیری
  • بازیگران: فاطمه معتمدآریا، حامد بهداد، جواد عزتی، باران کوثری، مسعود کرامتی، علی شادمان
  • سال ساخت: 1397
  • ژانر: جنایی، درام، اجتماعی
  • امتیاز در ای ام دی بی: _

یکی از برترین فیلم‌های باران کوثری که داستان کلیشه‌ای اما جذابی دارد، فیلم جاندار است. او در این فیلم با بازیگران مطرحی همچون حامد بهداد و جواد عزتی همبازی شده است. این فیلم بعد از اکران با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو شد و همچنین این فیلم توانست به فروش نسبتا خوبی دست یابد.

داستان این فیلم در شب عروسی اسما اتفاق می‌افتد؛ مسعود برادر یاسر (خواستگار سابق اسما) به قصد تحریک او و همچنین برهم ریختن مراسم عروسی به این جشن می‌آید، اما مسعود در درگیری به دست جمال برادر ناتنی اسما کشته می شود…

مطلب مشابه: بیوگرافی لیلا بلوکات؛ در مورد زندگی شخصی و ازدواج با لیست فیلم های این بازیگر

سرکوب

سرکوب

  • کارگردان: رضا گوران
  • بازیگران: باران کوثری، سارا بهرامی، الهام کردا، پردیس احمدیه، رؤیا افشار
  • سال ساخت: 1397
  • ژانر: درام
  • امتیاز در ای ام دی بی: _

باران کوثری به نوعی نوید محمدزاده سینمای زنان است. او تبخر خاصی در بازی فیلم‌های اجتماعی دارد و همیشه چهره او کشش کافی را از خود نشان می‌دهد تا او بتواند به ایفای نقش در کاراکتر‌های زنان رنج‌ دیده بپردازد. حال یکی از برترین فیلم‌های او، فیلم سرکوب است که در سال 1397 اکران شد. این فیلم نمرات نسبتا خوبی را از منتقدان دریافت کرد.

داستان این فیلم روایتی یک روزه از یک خانواده می‌باشد. مادر خانواده (رؤیا افشار) به دلیل مشکل آلزایمر تحت مراقبت توسط یک پرستار (باران کوثری) می‌باشد. پدر خانواده همواره به آزار اذیت جسمی و روحی مادر و سه دختر می‌پرداخته و مدتی است که از خانه رفته‌است. دختر بزرگتر (الهام کردا) یک فرزند مبتلا به اوتیسم دارد. دختر وسط (سارا بهرامی) مدتی است با یک مرد دوست شده‌است که بعد از چند هفته متوجه می‌شود که این مرد همانند پدرش به آزار و اذیت جسمی و روحی وی می‌پردازد. دختر کوچکتر (پردیس احمدیه) یک دختر دانشجو می‌باشد که کودکی پرتنشی را به همراه پدرش گذرانده‌است. در فیلم شاهد شنیدن خبر مرگ پدر خانواده می‌باشیم اما هیچ‌یک از اعضای خانواده حاضر به رفتن برای شناسایی جسد نمی‌باشند.

کوچه بی‌نام

کوچه بی‌نام

  • کارگردان: هاتف علیمردانی
  • بازیگران: فرهاد اصلانی، باران کوثری، پانته‌آ بهرام، ستاره پسیانی، محمدرضا غفاری، فرشته صدرعرفایی
  • سال ساخت: 1394
  • ژانر: درام
  • امتیاز در ای ام دی بی: _

اگر به باران کوثری علاقه دارید بهتر است این فیلم از او را نیز در لیست تماشای خود قرار دهید. مثل همیشه این فیلم نیز تم اجتماعی دارد و داستان گیرای آن می‌تواند شما را مجذوب خود کند. پس اگر تا به کنون موفق به تماشای این فیلم نشده‌اید بهتر است در اسرع وقت به سراغ تماشای آن بروید.

داستان این فیلم درباره دو خانواده سنتی است که در خانه‌ای قدیمی زندگی می‌کنند. پسر جوان قرار است برای کار به خرم آباد برود. حاج مهدی عموی او با اصرار برایش بلیت هواپیما می‌گیرد و فردا خبر می‌رسد که هواپیما سقوط کرده‌است و این آغاز درگیری‌ها و چالش های داستان در زندگی این دو خانواده می شود…

کلام آخر

بسیار خرسندیم که تا آخر این مطلب همراه ما بودید؛ ما در مجله هنری و ادبی روزانه تصمیم بر این گرفتیم تا امروز درباره هنرمند محبوب کشور یعنی باران کوثری بنویسیم، ما با نگاهی دقیق و کامل به زندگی شخصی و هنری او پرداختیم و همچنین در ادامه متن پنج فیلم برتر او را به شما عزیزان معرفی کردیم. در پایان امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید / نویسنده امیرسالار کریمی 

مطلب مشابه: بیوگرافی آزاده صمدی بازیگر ایرانی + در مورد زندگی شخصی و هنری و طلاق و ازدواج

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو