آبروریزی خبرگزاری دولت در نشست خبری رئیس جمهور آذربایجان + ویدئو

منبع: روزیاتو

2

1402/5/1

14:33


آبروریزی خبرگزاری دولت در نشست خبری رئیس جمهور آذربایجان + ویدئو

آبروریزی خبرگزاری دولت در نشست خبری رئیس جمهور آذربایجان + ویدئو

ویدئوی خبرسازی در شبکه های اجتماعی از حضور خبرنگار ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت جمهوری اسلامی در نشست خبری اخیر الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان منتشر شده که مربوط به اجلاسی به نام «رسانه های نو در عصر انقلاب چهارم صنعتی» در کشور آذربایجان است. این ویدئو نشان می دهد خبرنگار ایرنا در تلاش است تا سؤالی را به زبان انگلیسی از روی متنی که در اختیار دارد بخواند اما به دلیل نامفهوم بودن کلام او رئیس جمهور آذربایجان از مجری نشست می خواهد تا پیش خبرنگار ایرانی برود و خود سؤال او را از روی متن بخواند.

این اتفاق در حالی رخ داده که خبرگزاری ایرنا در روزهای گذشته از آغاز به کار وبسایت آذری زبان خود و گشایش مجدد دفتر این خبرگزاری در کشور آذربایجان خبر داده بود.

انتشار این ویدئو واکنش هایی را در شبکه های اجتماعی به دنبال داشته است و کاربران از استفاده ی خبرگزاری دولت از خبرنگاری که تسلطی بر زبان انگلیسی یا آذری ندارد، انتقاد کرده اند.

علی نادری، مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) که در روزهای گذشته برای شرکت در اجلاس «رسانه های نو در عصر انقلاب چهارم صنعتی» به جمهوری آذربایجان سفر کرده بود، در جریان این سفر وبسایت آذری خبرگزاری ایرنا به آدرس az.irna.ir را نیز افتتاح و اعلام کرد دفتر ایرنا در باکو به زودی بازگشایی خواهد شد.

وبسایت آذری ایرنا قرار است در فاز اول فعالیت خود، اخبار ایران در حوزه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، گردشگری، سنن و آداب و رسوم و همچنین نظامی را در اختیار مخاطب آذربایجانی خود قرار دهد و علاوه بر این، آخرین اخبار مهم دنیا در حوزه های جغرافیایی مرتبط با ایران و آذربایجان را منتشر کند.

علی نادری در جریان افتتاح ایرنای آذری، هدف از راه اندازی وبسایت آذری این خبرگزاری را «دسترسی مخاطب آذری زبان به اخبار ایران به صورت دست اول، ایجاد همدلی و نزدیکی بین دو کشور دوست، برادر و هم مذهب، آشنایی هرچه بیشتر مردم آذربایجان با فرهنگ ایرانی، مقابله با دخالتهای دشمنان مشترک دو کشور ایران و آذربایجان برای ایجاد تفرقه افکنی و نفرت پراکنی و مبارزه با فیک نیوزها علیه ایران در فضای آذربایجان» عنوان کرد.

همچنین الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان در نشست خبری خود در اجلاس «رسانه های نو در عصر انقلاب چهارم صنعتی» در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص افتتاح وبسایت ایرنای آذری و همچنین بازگشایی دفتر ایرنا در باکو اظهار داشت: امیدوارم ایرنای آذربایجان به تقویت روابط ایران و آذربایجان کمک کند. چرا که رسانه‌های مسئولیت پذیر به تقویت روابط بین کشورهای همسایه کمک می‌کنند.

علی‌ اف ضمن آرزوی موفقیت برای مدیران و خبرنگاران ایرنا در جمهوری آذربایجان، خاطرنشان کرد: اطمینان دارم شما در خصوص تقویت روابط ایران و آذربایجان نقش مهمی را ایفا خواهید کرد.

خبرگزاری ایرنا در معرفی خود نوشته: «سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در سال ۱۳۱۳ هجری شمسی به عنوان نخستین کانون گردآوری خبر تشکیل شد. خبرگزاری جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی رسانه ای شناخته شده به شمار می رود و به عنوان بنگاه خبری مادر و ارگان رسمی دولت جمهوری اسلامی، مورد توجه دیگر بنگاه‌های خبری جهان قرار دارد و علاوه بر زبان فارسی به ۱۰ زبان رسمی دنیا اخبار خود را منتشر می‌کند.»

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو