طرز تهیه وافل خانگی راحت و ساده با دستگاه و بدون دستگاه

منبع: آشمزی

4

1402/5/1

15:31


وافل از خمیر یا خمیر مایه تهیه و در تابه یا دستگاه وافل ساز پخته می‌شود تا اندازه، شکل و ظاهر خاصی به سطح آن بدهد. بر اساس نوع وافل و دستور پخت مورد استفاده، تغییرات زیادی وجود دارد. وافل یک منبع تغذیه ای خوب در کنار موز و مغز ها می باشد که می […]

طرز تهیه وافل خانگی راحت و ساده با دستگاه و بدون دستگاه

وافل از خمیر یا خمیر مایه تهیه و در تابه یا دستگاه وافل ساز پخته می‌شود تا اندازه، شکل و ظاهر خاصی به سطح آن بدهد. بر اساس نوع وافل و دستور پخت مورد استفاده، تغییرات زیادی وجود دارد. وافل یک منبع تغذیه ای خوب در کنار موز و مغز ها می باشد که می تواند یک صبحانه کامل و مفید محسوب شود. وافل یکی از شیرینی های محبوب آمریکایی است که با میوه و شکلات می توان آن را به زیبایی تزیین کرد. همچنین شما می توانید وافل را تهیه و در بین آن بستنی قرار داده و در روز های گرم تابستان یک بستنی خوشمزه نوش جان کنید. امروز در آشمزی طرز تهیه وافل را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای طرز تهیه وافل

آرد۲ لیوان
شیر۱ و نیم لیوان
تخم مرغ۲ عدد
شکر۲ ق غذا خوری
کره۳۰ گرم
بکینگ پودر۲ ق چای خوری
وانیل۱ ق چای خوری
نمک۱ پنس

طرز تهیه وافل

مرحله اول: آماده کردن مواد لازم

تخم مرغ را از یخچال خارج کرده و بزارید هم دمای محیط شود. کره را نیز در یک تابه یا قابلمه بریزید و روی شعله با حرارت ملایم قرار دهید تا آب شود. بهتر است آرد را از الک رد کنید تا شفاف شود. شیر را نیز از یخچال خارج کرده و بزارید هم دمای محیط شود.

مرحله دوم: ترکیب کردن مواد

در یک کاسه تخم مرغ ها را بشکنید و شکر و وانیل را به آن اضافه کنید سپس با همزن به خوبی آن را هم بزنید تا کش دار و کرم رنگ شود. در این مرحله شیر را نیز اضافه کرده و هم بزنید. توجه داشته باشید که کره آب شده خنک شده باشد سپس آن را به مواد اضافه کنید.

مرحله سوم: اضافه کردن آرد

آرد شفافی را که الک کرده بودید به مواد اضافه کنید و در ادامه بکینگ پودر و نمک را نیز اضافه و کمی هم بزنید تا مخلوط یکدست و صافی به دست آید.

مرحله چهارم: ریختن مواد وافل در دستگاه وافل ساز

دستگاه وافل ساز را از قبل روشن کنید تا گرم شود. وافل ساز را با کمی روغن یا کره چرب کنید از مواد وافل با ملاقه داخل وافل ساز بریزید و درب آن را ببندید و بذارید حدود ۵ دقیقه بپزد سپس آن را خاموش کنید وافل شما آماده است.

مرحله پنجم: تهیه وافل بدون دستگاه

اگر دستگاه وافل ساز در دسترس نیست می توانید از تابه گریل و یا ساندویچ ساز نیز استفاده کنید. به این ترتیب که آن را چرب کرده و از قبل کمی گرم کنید سپس مواد وافل را در تابه ریخته و بزارید حدود ۸ دقیقه با دمای ملایم شعله بپزد.

طرز تهیه وافل

طرز تهیه وافل

فوت و فن های طرز تهیه وافل

  1. برای تزیین وافل می توانید از عسل و انواع میوه و مغز ها و همچنین شکلات نوتلا نیز استفاده کنید.
  2. بعد از اضافه کردن بکینگ پودر به مواد سعی کنید آن را خیلی هم نزنید و درصورت امکان با قاشق هم بزنید تا خاصیت پف کنندگی بکینگ پودر از بین نرود.
  3. اگر دوست داشته باشید به صورت کافی شاپی آن را تهیه کنید می توانید از بستنی در آن استفاده کرده و آن را میل کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو