طرز تهیه وافل، صبحانه ساده و خوشمزه به روش فوری!

منبع: نکته چی

1

1402/8/26

23:57


طرز تهیه وافل وافل یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت و سریع تهیه و درست می‌شود و بافتی …

طرز تهیه وافل

طرز تهیه وافل, طرز تهیه وافل در ساندویچ ساز , طرز تهیه وافل بدون دستگاه , طرز تهیه وافل کافی شاپی , طرز تهیه وافل با وافل ساز , طرز تهیه وافل در ماهیتابه , طرز تهیه وافل فرانسوی , طرز تهیه وافل با ماست , طرز تهیه وافل بدون شیر

وافل یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت و سریع تهیه و درست می‌شود و بافتی نرم و لطیف دارد، از وافل می‌توانید به عنوان یک میان وعده و یا یک دسر شیک و مجلسی و با انواع میوه‌ها برای پذیرایی استفاده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه وافل در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
آرد ۲ لیوان
تخم مرغ ۲ عدد
شکر ۵ قاشق غذا خوری
بکینگ پودر ۲ قاشق مربا خوری سر صاف
روغن ۳/۱ لیوان
شیر ۱ و نیم لیوان
اسانس وانیل ۵ قطره

طرز تهیه وافل

مرحله ۱: آماده‌سازی تخم مرغ و شکر

ابتدا تخم مرغ‌ها را داخل یک ظرف بریزید و هم بزنید تا از لختگی خارج شوند و کمی پف کنند و بافت آنها یکدست شود سپس شکر را به تخم مرغ‌ها اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند و بافت یکدست و کرم رنگ و کشداری تشکیل شود.

مرحله ۲: اضافه کردن وانیل و شیر

سپس مقداری وانیل را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا عطر وانیل در مخلوط مواد پخش شود و بوی زهم تخم مرغ‌ها را از بین ببرد بعد مقداری شیر را که به دمای محیط رسیده است به مواد اضافه کنید و کمی هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.

مرحله ۳: افزودن روغن و آرد

بعد کمی روغن مایع را به مخلوط مواد اضافه کنید و به اندازه‌ای که با هم مخلوط شوند هم بزنید سپس در یک ظرف دیگر آرد را الک کنید تا بافت آن سبک و یکدست شود و بعد بکینگ پودر را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله ۴: مخلوط کردن مواد

سپس ترکیب آرد را کم کم روی مخلوط مواد بریزید و با همزن دستی هم بزنید تا با هم مخلوط شوند و بافت صاف و یکدست و نرم و لطیفی تشکیل شود، بعد قالب وافل را با کره یا روغن مایع کامل چرب کنید و سپس مایه وافل را داخل آن بریزید.

مرحله ۵: پخت وافل در دستگاه وافل‌ساز

بعد قالب را داخل دستگاه وافل ساز قرار دهید و اجازه دهید تا وافل خوب بپزد و آماده شود اگر دستگاه وافل ساز در دسترس ندارید می‌توانید از فر برای پخت استفاده کنید اما کیفیت وافل به تردی زمانی که از دستگاه وافل ساز استفاده می‌کنید نمی‌شود.

مرحله ۶: استفاده از فر برای پخت وافل

برای استفاده از فر داخل قالب سیلیکونی یا چدنی را چرب کنید و سپس مایه وافل را داخل آن بریزید و سپس قالب را در فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید، بعد دمای فر را روی ۲۰۰ درجه سانتیگراد یا ۳۵۰ درجه فارنهایت تنظیم کنید.

مرحله ۷: پخت نهایی وافل در فر

سپس اجازه دهید تا وافل‌ها به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در فر بپزند و سطح آنها طلایی‌ رنگ شود بعد از آن قالب وافل‌ها را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا کمی سرد و خنک شوند و بعد آن‌ها را به آرامی از داخل قالب بیرون بیاورید.

مرحله ۸: تزئین و سرو وافل

بعد به دلخواه و با سلیقه خودتان روی وافل‌ها مقداری عسل یا شکلات ذوب شده بریزید و آن‌ها را با پودر یا خلال پسته، پودر نارگیل، مغز گردوی خرد شده و خلال بادام و مغز فندق خرد شده و برش‌های حلقه‌ای موز و توت فرنگی تزئین کنید. در آخر وافل‌ را در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید و در ظرف مناسب قرار دهید و سپس به عنوان یک میان وعده خوش طعم و لذیذ به همراه بستنی وانیلی یا شکلاتی سرو کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو