هجوم گردشگران به آکروپولیس آن را در معرض تهدید قرار داده است

منبع: همگردی

6

1402/5/1

18:08


ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، هجوم گردشگران به آکروپولیس آن را در معرض تهدید قرار داده است.

اگر امسال قصد بازدید از آکروپولیس در آتن را دارید، خود را آماده کنید؛ چرا که برای مقابله با تعداد بیش از حد بازدید کنندگان بازه زمانی تعیین شده است.

در روزهای اخیر، این محوطه تاریخی حتی در اوج ساعات کاری روز تعطیل شده تا از جمعیت در برابر موج گرمای شدید محافظت شود.

تعداد بازدید کنندگان این محوطه تاریخی در ژوئن 2023 در مقایسه با سال 2019 حدود 70 درصد افزایش داشته و حالا صفهای طولانی گردشگران یکپارچگی ساختاری این اثر باستانی را در معرض تهدید قرار داده است.

تشویق بازدید کنندگان به بازدید از دیگر مکانهای تاریخی و باستانی یونان به عنوان راه حلی برای برداشتن بار جمعیت از روی آکروپولیس مطرح شده است.

آکروپولیس تنها یکی از مقاصد محبوب توریستی در سراسر جهان است که علیه پدیده اورتوریسم (حضور بیش از حد گردشگران) موضع می گیرد.

سازمان ملی گردشگری یونان (GNTO) نیز به طور فعال کمپینی را برای تشویق بازدید کنندگان به بازدید از دیگر جاذبه ها همچون میکونوس و سانتورینی و کاوش در مناطق دورتر ترتیب داده است.

در اوایل سال جاری، آمستردام یک کمپین تبلیغاتی برای جلوگیری از حضور افراطی گردشگران و سر و صدای آنها راه اندازی کرد. در فرانسه نیز در مکانهای محبوب محدودیتی برای تعداد گردشگران در نظر گرفته شده است.

ونیز در ایتالیا نیز با پدیده حضور بیش از حد گردشگران روبروست و شمار روافزون توریستها موجب افزایش هزینه های زندگی برای بومیان و آسیب به بافت تاریخی این شهر شده است. پنج سال پیش، ونیز دارای 67 هزار ساکن دائمی بود و اکنون از این تعداد تنها 50 هزار نفر باقی مانده است. در حال حاضر، زندگی در ونیز تنها 20 درصد ارزان تر از زندگی در نیویورک است.

شهرداری ونیز اعلام کرد سیستم جدیدی را برای گردشگری اعمال کرده که شامل فرآیند رزرو و همچنین ایجاد درهای ورودی برای این شهر و دریافت ورودیه از گردشگران می شود.

هجوم گردشگران به آکروپولیس آن را در معرض تهدید قرار داده است

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو