جف بزوس کیست؟ زندگینامه مردی از جنس دلار و صاحب آمازون

جف بزوس کیست؟ زندگینامه مردی از جنس دلار و صاحب آمازون


منبع: زیت نت

4

1402/5/1

20:41


بیوگرافی : جف بزوس Jeff Bezos یکی از موفق‌ترین و ثروتمندترین افراد در زمینه کسب و کار آنلاین می باشد….

جف بزوس کیست؟ زندگینامه مردی از جنس دلار و صاحب آمازون

بیوگرافی : جف بزوس Jeff Bezos یکی از موفق‌ترین و ثروتمندترین افراد در زمینه کسب و کار آنلاین می باشد. بزوس مالک اصلی آمازون می باشد که یک شرکت و فروشگاه بزرگ اینترنتی در جهان می باشد. او که در جهان شناخته شده می باشد در بسیاری از فعالیت های خود بسیار جدی عمل میکند و همین پشتکار او باعث شده تا به یکی از موفق ترین ها تبدیل شود.

بیوگرافی جف بزوس مالک آمازون

جف بزوس

Jeff Bezos با نام کامل: جفری پرستون بزوس متولد ۱۲ ژانویه ۱۹۶۴ (به شمسی : ۲۲ دی ۱۳۴۲) یک کارآفرین، صاحب رسانه، و سرمایه‌گذار آمریکایی است. او بنیانگذار، رئیس اجرایی و رئیس سابق و مدیرعامل آمازون، بزرگترین شرکت تجارت الکترونیک و محاسبات ابری جهان است. وی با دارایی خالص ۱۵۰ میلیارد دلار تا جولای ۲۰۲۳، سومین فرد ثروتمند در جهان است و طبق هر دو فهرست میلیاردرهای بلومبرگ و فوربس، از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ ثروتمندترین فرد جهان بوده است.

بزوس که در آلبوکرکی متولد شد و در هیوستون و میامی بزرگ شد، در سال ۱۹۸۶ از دانشگاه پرینستون فارغ التحصیل شد. او دارای مدرک مهندسی برق و علوم کامپیوتر است. او از سال ۱۹۸۶ تا اوایل سال ۱۹۹۴ در وال استریت (محه ای در آمریکا) در زمینه های مختلف مرتبط کار کرد. بزوس آمازون را در اواخر سال ۱۹۹۴ در یک سفر جاده ای از شهر نیویورک به سیاتل تأسیس کرد. این شرکت به عنوان یک کتابفروشی آنلاین شروع به کار کرد و از آن زمان به انواع دیگر محصولات و خدمات تجارت الکترونیک، از جمله پخش ویدئو و صدا، محاسبات ابری و هوش مصنوعی گسترش یافته است. آمازون بزرگترین شرکت فروش آنلاین جهان، بزرگترین شرکت اینترنتی از نظر درآمد، و بزرگترین ارائه دهنده دستیاران مجازی و خدمات زیرساخت ابری از طریق شعبه خدمات وب آمازون است.

جف بزوس

روابط عاطفی، ازدواج و خانواده

بزوس تاکنون دوبار ازدواج کرده و متاهی می باشد. اولین ازدواج وی در سال ۱۹۹۳ با مکنزی اسکات بود که تا سال ۲۰۱۹ ادامه داشت. وی پس از جدایی از همسر اول خود دوباره در سال ۲۰۱۹ با لورن سانچز ازدواج کرد و تاکنون نیز با وی می باشد. جف بزوس همچنین دارای ۴ فرزند می باشد.

بزوس همچنین شرکت خدمات پروازهای فضایی Blue Origin را در سال ۲۰۰۰ تأسیس کرد. او در سال ۲۰۲۱ با Blue Origin NS-16 به فضا پرواز کرد. او همچنین روزنامه بزرگ آمریکایی واشنگتن پست را در سال ۲۰۱۳ به قیمت ۲۵۰ میلیون دلار خریداری کرد وی همچنین در سپتامبر ۲۰۲۱، شرکت بیوتکنولوژی Altos Labs را با موسس Mail.ru، یوری میلنر، تأسیس کرد.

بزوس پس از افزایش دارایی خالص خود به ۱۵۰ میلیارد دلار در جولای ۲۰۱۸، به عنوان “ثروتمندترین مرد تاریخ مدرن” نام گرفت. در آگوست ۲۰۲۰، طبق مجله فوربس، دارایی خالص او بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار بود. در سال ۲۰۲۰ در طول همه گیری COVID-19، ثروت او تقریباً ۲۴ میلیارد دلار افزایش یافت. در ۵ جولای ۲۰۲۱، بزوس از سمت مدیرعامل و رئیس آمازون کنار رفت و نقش رئیس اجرایی را بر عهده گرفت. اندی جاسی، مدیرعامل AWS، جانشین بزوس به عنوان مدیرعامل و رئیس آمازون شد. در سپتامبر ۲۰۲۲، بزوس با ثروت خالص ۱۵۱ میلیارد دلار در رتبه دوم فهرست فوربس از ۴۰۰ ثروتمند کشور آمریکا را به نام خود ثبت کرد.

آدرس پیج اینستاگرام جف بزوس

جف بزوس در اینستاگرام با آی دی : jeffbezos فعالیت میکند و از این طریق با دوستان و طرفداران خود در ارتباط می باشد.

 

تصاویری از جف بزوس

جف بزوس

جف بزوس

جف بزوس

جف بزوس و پدرش در جوانی

جف بزوس

جف بزوس و مادرش

جف بزوس

جف بزوس کیست؟ زندگینامه مردی از جنس دلار و صاحب آمازون

جف بزوس

جف بزوس

جف بزوس

 

جف بزوس

جف بزوس

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو