گوشی Xiaomi 14؛ پرچم‌دار بعدی شیائومی با اسنپدراگون 8 نسل 3 معرفی می‌شود

منبع: پلازا

3

1402/5/2

16:55


گوشی Xiaomi 14؛ پرچم‌دار بعدی شیائومی با اسنپدراگون 8 نسل 3 معرفی می‌شود

گوشی Xiaomi 14 قرار است در اواخر سال 2023 معرفی شود. در این مطلب پلازا نگاهی داریم به تمامی اخبار و شایعاتی که تاکنون در مورد شیائومی 14 منتشر شده است و همچنین تغییرات احتمالی این گوشی نسبت به نسل قبلی.

شیائومی با سری 13 پرچم‌داران خود و به‌خصوص شیائومی 13 اولترا توانست نظر مثبت بسیاری از منتقدین و کاربران را به خود جلب کند. گوشی‌هایی که از هر لحاظ به‌خصوص عملکرد و البته دوربین، جزو برترین پرچم‌داران دنیا هستند. اما کم کم باید توجه‌مان را به جایگزین آن‌ها و نسل بعدی گوشی‌های پرچم‌دار این شرکت، معطوف کنیم. گوشی Xiaomi 14 قرار است در اواخر سال 2023 معرفی شود و باید ببینیم شیائومی برای نسل بعدی گوشی‌های رده‌بالای خود چه برنامه‌ای دارد.

فهرست مطالب

معرفی گوشی Xiaomi 14

گوشی‌های سری 13 شیائومی در زمستان سال 2022 در چین عرضه شدند و چند ماه بعد در بهار سال 2023 نیز پایشان به بازارهای جهانی از جمله ایران باز شد. در حقیقت در حال حاضر کمتر از 5 ماه از عرضه جهانی آن‌ها می‌گذرد ولی از همین حالا منابع مختلف شروع به گمانه‌زنی و افشای مشخصات احتمالی نسل جدید یعنی شیائومی 14 کرده‌اند. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به این شایعات و همچنین انتظاراتی که از این گوشی داریم.

طراحی گوشی شیائومی 14

در مورد طراحی ظاهری گوشی هنوز هیچ خبر یا رندری منتشر نشده است. احتمالا شیائومی در این سری نیز مدل پایه را با نمایشگر تخت و مدل‌های پرو و اولترا را با نمایشگر خمیده عرضه خواهد کرد. اما در مورد این که شکل و شمایل ظاهری گوشی‌ها تا چه اندازه نسبت به مدل‌های فعلی تغییر خواهد کرد، باید کمی بیشتر منتظر بمانیم تا رندرها و تصاویر گوشی شیائومی ۱۴ منتشر شوند.

با توجه به این که شیائومی هرسال طراحی گوشی‌های پرچم‌دار خود را تغییر می‌دهد، احتمالا این گوشی و مدل‌های گران‌تر نیز با تغییراتی نسبت به پرچم‌داران فعلی آن‌ها همراه خواهند شد.

گوشی شیائومی 14

مشخصات گوشی شیائومی 14

یکی از ویژگی های گوشی شیائومی 14 که به‌تازگی افشاگر معروف چینی یعنی Digital Chat Station در شبکه اجتماعی ویبو اطلاعاتی از آن افشا کرده است، سخت‌افزار و تراشه این گوشی است. به گفته این افشاگر، شیائومی 14 و شیائومی 14 پرو قرار است با اسنپدراگون 8 نسل 3 عرضه شوند. به این ترتیب این دو گوشی از اولین گوشی‌های دنیا خواهند بود که با تراشه پرچم‌دار و جدید کوالکام وارد بازار می‌شوند.

اسنپدراگون 8 نسل 3 قرار است در رویدادی در هاوایی و در ماه اکتبر معرفی شود. براساس شایعات، کوالکام در این تراشه از ترکیب جدید 2+5+1 برای هسته‌ها استفاده خواهد کرد و از 1 هسته X4 در کنار 5 هسته A720 و 2 هسته A520 بهره خواهد گرفت.

علاوه بر تراشه، اطلاعاتی از باتری گوشی نیز افشا شده است. براساس شنیده‌ها، شیائومی 14 با یک باتری 4860 میلی‌آمپری همراه خواهد شد و از شارژ 90 وات سیمی و 50 وات بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. از طرف دیگر شیائومی 14 پرو نیز با باتری 5000 میلی‌آمپری عرضه می‌شود و از شارژ 120 وات سیمی و 50 وات بی‌سیم بهره می‌برد.

دوربین گوشی Xiaomi 14

در مورد دوربین‌ها هنوز خبری منتشر نشده است و تنها باید به حدس و گمان روی بیاوریم. با توجه به این که شیائومی در گوشی‌های رده‌بالای خود از سنسورهای 1 اینچی برای دوربین اصلی استفاده کرده است، این احتمال وجود دارد که سال آینده دوربین اصلی شیائومی 14 نیز مجهز به یک سنسور 1 اینچی شود. در این صورت عکس های گوشی شیائومی ۱۴ از بسیاری جهات نسبت به نسل‌های قبلی بهبود پیدا خواهند کرد. با این حال باید کمی بیشتر منتظر بمانیم تا خبرهای بیشتری در مورد دوربین‌ها منتشر شوند.

گوشی Xiaomi 14

قیمت و تاریخ عرضه ی گوشی شیائومی 14

شیائومی طی چند سال اخیر همواره در اواخر سال از گوشی‌های پرچم‌دار خود ابتدا در چین رونمایی کرده و سپس بعد از چند ماه آن‌ها را وارد بازارهای جهانی کرده است. امسال نیز انتظار داریم این گوشی ابتدا در ماه نوامبر/دسامبر در چین معرفی شود و سپس در بهار سال 2024 شاهد عرضه آن در بازارهای جهانی باشیم.

در مورد قیمت گوشی Xiaomi 14 نیز اخبار زیادی منتشر نشده است ولی احتمالا قیمت گوشی‌ها تغییری نسبت به گذشته ندارد. شیائومی 13 با قیمت 999 یورو معرفی شد و در حال حاضر در بازار ایران حدود 35 میلیون تومان قیمت دارد. به‌احتمال خیلی زیاد شیائومی 14 نیز تغییر زیادی در قیمت نخواهد داشت اما با توجه به این که برخی رقبا قیمت پرچم‌داران خود را افزایش داده‌اند، ممکن است شیائومی نیز دست به چنین کاری بزند.

سخن پایانی

فعلا تا زمان معرفی این گوشی مدت زیادی باقی مانده است. برای بررسی گوشی Xiaomi 14 بهتر است تا چند ماه دیگر منتظر بمانیم تا اخبار و مشخصات بیشتری از آن منتشر شود. در حال حاضر به‌جز تراشه جدیدتر نمی‌توان در مورد سایر تغییرات این گوشی نسبت به مدل فعلی اظهار نظر کرد. پیش‌بینی شما چیست؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو