خانواده‌ای کودک یتیمی را به فرزندی پذیرفتند؛ او یک فرد بالغ کوتوله بود!

منبع: خبرنما

4

1402/5/2

17:31


مایکل و کریستین بارنت، زوجی از ایندیانا، در ابتدا تصور می‌کردند که یک یتیم شش ساله را به فرزندی پذیرفته‌اند. سفر پر فراز و نشیب این خانواده 4 سال بعد از به فرزندی قبول کردن یک به اصطلاح دختر بچه ۶ ساله آغاز شد، زمانی که این زوج کم کم مشکوک شدند و اظهار داشتند که دخترشان، ناتالیا، آن چیزی نیست که ادعا کرده و نشان داده است و ممکن است در واقع یک کوتوله بالغ باشد که چهره‌ای کودکانه دارد…

خانواده‌ای کودک یتیمی را به فرزندی پذیرفتند؛ او یک فرد بالغ کوتوله بود!

مایکل و کریستین بارنت، زوجی از ایندیانا، در ابتدا تصور می‌کردند که یک یتیم شش ساله را به فرزندی پذیرفته‌اند. سفر پر فراز و نشیب این خانواده 4 سال بعد از به فرزندی قبول کردن یک به اصطلاح دختر بچه ۶ ساله آغاز شد، زمانی که این زوج کم کم مشکوک شدند و اظهار داشتند که دخترشان، ناتالیا، آن چیزی نیست که ادعا کرده و نشان داده است و ممکن است در واقع یک کوتوله بالغ باشد که چهره‌ای کودکانه دارد!

مصیبت غم انگیزی که این خانواده با آن روبرو شدند در یک مستند به نام «مورد عجیب ناتالیا گریس» بررسی و به تصویر کشیده شده است. مایکل بارنت در سکانس آغازین، احساساتی می‌شود و با گریه می‌گوید: “او به ما نمی‌گوید که چه کسی است، انگار که داریم با یک شیاد زندگی می‌کنیم.”

در این مستند، مایکل بازگو می‌کند که خانواده آنها از روی مهر و محبت تصمیم گرفتند که در 26 آوریل 2010، زمانی که همه چیز در زندگی‌شان خوب و درست به نظر می‌رسید، یک یتیم را از مرکزی در فلوریدا به فرزندخواندگی بپذیرند. آنها با خوشحالی سه پسر خود را بزرگ کردند و از ثبات مالی، حساب پس انداز قابل توجه و یک خانه نوساز خوب برخوردار بودند.

کودک یتیمی که یک فرد بالغ کوتوله بود

کودک یتیمی که یک فرد بالغ کوتوله بود

«اوایل سال 2010، همه چیز در زندگی‌مان عالی بود و خوب پیش می‌رفتیم. وقتی سال 2014 فرا رسید، من 37 سنت در حساب بانکی‌ام داشتم، همسری نداشتم، فرزندی نداشتم، خانه و شغل هم نداشتم. اگر ناتالیا هرگز وارد زندگی ما نشد، من هرگز طلاق نمی‌گرفتم.»

کودک یتیمی که یک فرد بالغ کوتوله بود

شک و تردید در مورد سن واقعی او زمانی به وجود آمد که این زوج متوجه شدند ناتالیا سیکل قاعدگی خود را برای مدت طولانی از آنها پنهان کرده است. علاوه بر این، در یک مورد، ناتالیا با کودک دیگری روبرو شد که شش ساله واقعی بود. تضاد قابل توجه در سن این دو به گونه‌ای غیرقابل انکار دیده شد، زیرا ناتالیا کاملا با همبازی خود متفاوت بود و واژه‌ها و کلمات بزرگ‌تر از ۶ سالگی را به زبان آورد.

علاوه بر این، به گفته مایکل، ناتالیا رفتارهای مختلفی نشان می‌دهد که نشان می‌داد او یک کودک نیست بلکه یک بزرگسال است. این علائم شامل وجود دوره های قاعدگی و دندان‌های بالغ بود. علاوه بر این، او خاطرنشان کرد که در این مدت او هیچ گونه رشدی نداشت، در حالی که رشد به طور معمول حتی در کودکان مبتلا به کوتولگی هم رخ می‌دهد!

علاوه بر این، طبق گزارش‌ها، متخصصان پزشکی تأیید کردند که ناتالیا با یک اختلال روانی شدید که معمولاً در بزرگسالان تشخیص داده می‌شود، دست و پنجه نرم می‌کند. این مشاهدات از این باور پشتیبانی می‌کرد که سن ناتالیا نادرست اعلام شده است.

کودک یتیمی که یک فرد بالغ کوتوله بود

در طول تحقیقات، ناتالیا فاش کرد که قبل از نقل مکان به ایالات متحده از تاریخ تولد تغییر یافته خود در یتیم خانه مطلع شده است.

مایکل می گوید: «به ما اطلاع دادند که به احتمال زیاد گواهی تولد او جعلی است. طبق یک سند مربوط به روند مهاجرت او، ظاهراً مشخص شد که ناتالیا در طول چهار سال رشدی نشان نداده است، واقعیتی که مایکل معتقد است برای یک کودک شش ساله، حتی با در نظر گرفتن شرایط کوتولگی او بسیار بعید و دور از ذهن است.»

این نشانه‌های هشداردهنده متعدد خانواده را بر آن داشت تا به دنبال کمک قانونی باشند. در سال 2012، آنها دادخواستی را در دادگاه بدوی ارائه کردند و قاضی پس از بررسی دقیق، تاریخ تولد او را در سند تولدش از 2003 به 1989 تغییر داد.

پس از تایید دادخواست آنها، این زوج تصمیم گرفتند ناتالیا را به آپارتمانی در لافایت، که سه شهر با محل اقامت قبلی آنها فاصله داشت، منتقل کنند، زیرا قرار بود به کانادا نقل مکان کنند. ناتالیا اظهار داشت که رژیم غذایی او در درجه اول شامل کره بادام زمینی، ساندویچ ژله ای و نودل بود. او همچنین ادعا کرد که مهارت محدودی در دست‌ها و بازوهای خود دارد و همین امر باز کردن کنسرو را برای او چالش برانگیز کرده بود.

ناتالیا

کودک یتیمی که یک فرد بالغ کوتوله بود

تقریباً یک سال پس از نقل مکان، ناتالیا به دلیل شکایات متعدد در مورد رفتار مخرب خود مجبور به ترک آپارتمان شد. همسایه‌ها شاهد تلاش و تقلای او در مراقبت از خود بوده و می‌دیدند که لباس های کثیف پوشیده و بوی نامطبوع بدنش همه جا پخش می‌شود. علاوه بر این، آنها او را به عنوان یک مزاحم دائمی برای جامعه توصیف کردند، زیرا او بدون دعوت وارد خانه‌های مردم می‌شد.

این زوج که علی‌رغم اصرارشان مبنی بر اینکه ناتالیا به دلیل تغییر در تاریخ تولدش با حکم دادگاه، از نظر قانونی به عنوان یک زن بالغ شناخته شده است، به غفلت کردن نسبت به دخترخوانده‌شان متهم شده بودند، اخیرا تبرئه شدند.

کودک یتیمی که یک فرد بالغ کوتوله بود

مایکل اظهار داشت که خانواده از ایندیانا به کانادا نقل مکان کردند تا از تحصیلات دانشگاهی پسر 15 ساله خود حمایت کنند. با این حال، برخی از منتقدان این خانواده استدلال می‌کنند که تصمیم آنها برای نقل مکان در درجه اول به دلیل تمایل به خلاص شدن از شر این دختر بوده است.

در حالی که اتهامات غفلت نسبت به فرزندخوانده با اثبات سن ناتالیا و در نتیجه تغییر سن با حکم دادگاه، حذف شد، هنوز هم برخی آنها را به بی توجهی متهم می‌کنند چرا که او کوتوله است و نیاز به مراقبت این زوج داشته است.

در طول یک قسمت از برنامه دکتر فیل در سال 2019، ناتالیا که از نظر عاطفی پریشان شده بود به شدت بزرگسالی را انکار کرد و اتهامات فریب خانواده بارنت را رد کرد. او اصرار بر بی گناهی خود داشت و ناراحتی خود را از وضعیت موجود بیان کرد.

کودک یتیمی که یک فرد بالغ کوتوله بود

ناتالیا همراه با والدین جدیدش بود که در کنار او ایستاده بودند، از او دفاع کردند و اظهار داشتند که او یک دختر واقعاً دوست داشتنی است، نه یک فرد بزرگسال که خود را به عنوان یک کودک نشان می‌دهد. حمایت آنها با هدف مقابله با اتهامات علیه ناتالیا و ارائه دیدگاه متفاوت در مورد شخصیت او بود.

کودک یتیمی که یک فرد بالغ کوتوله بود

خوشبختانه همه کوتوله‌ها، با وجود چالش‌هایشان، داستانی به دراماتیکی داستان ناتالیا ندارند. در واقع، افرادی که با اختلال کوتولگی متولد می‌شوند، زمانی که در شرایط مناسب قرار بگیرند، می‌توانند مشاغل، کارهای روزمره و یک زندگی نرمال را مانند دیگران داشته باشند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو