۲۲ تصادف عجیب و باورنکردنی

۲۲ تصادف عجیب و باورنکردنی


منبع: فوت و فن

75

1400/7/28

11:26


۲۲ تصادف عجیب و باورنکردنی

گاهی به طور کاملاً تصادفی آشنایی را در فروشگاه یا تاکسی یا خیابان می‌بینیم و این موضوع چندان عجیب نیست؛ اما تصادفاتی که در ادامه آورده شده به اندازه‌ای عجیب است که شما را متحیر خواهد کرد.

180156-footofan_com

خبرنگار بی‌بی‌سی از مرد رهگذری می‌پرسد که آیا مسابقه بین تیم‌های فوتبال اورتون و لیورپول در سال ۱۹۶۷ را به خاطر دارد؟ او جواب می‌دهد: «من در آن مسابقه بازی ‌کردم!»

180157-footofan_com

در اثر یک اتفاق شگفت‌آور به نظر می‌رسد که خورشید و ماه هم اندازه هستند؛ اما ماه ۴۰۰ برابر کوچک‌تر از خورشید است. با این حال، ۴۰۰ برابر از خورشید به زمین نزدیک‌تر است.

 

در سال ۲۰۰۱، دختر بچه‌ ۱۰ ساله‌ای به نام لورا باکستون به امید پیدا کردن یک دوست مکاتبه‌ای بر روی یک بادکنک اسم و آدرس خود را نوشت و در آسمان رها کرد. بادکنک بعد از طی مسافت ۱۴۰ مایل توسط یک دختر بچه تقریباً ۱۰ ساله که او هم اسمش لورا باکستون بود، پیدا شد. آن‌ها شباهت‌های دیگری نیز دارند.

 

شخصی که متهم به سرقت بود، بعد از اینکه متوجه شد قاضی پرونده او همبازی دوران مدرسه‌اش بوده، بسیار خجالت زده شد!

180160-footofan_com

در سال ۱۹۱۳، هیتلر، استالین، تروتسکی، تیتو و فروید همه در فاصله چند مایلی از یکدیگر در وین زندگی می‌کردند و برخی از آن‌ها مشتری دائمی یک قهوه خانه بودند.

180161-footofan_com

این مجسمه مصری با قدمت ۳۰۰۰ سال تا حدی شبیه مایکل جکسون است.

180162-footofan_com

به مردی به نام والتر سامرفورد ۳ بار رعد و برق اصابت کرد. پس از مرگش نیز سنگ قبرش مورد اصابت رعد و برق قرار گرفت.

180163-footofan_com

در دیترویت در دهه ۱۹۳۰، کودکی از پنجره یک ساختمان بلند، روی مردی که در حال گذر از خیابان بود، افتاد که هر دو در این حادثه جان سالم به در بردند. یک سال بعد همان کودک از همان پنجره مجدداً افتاد و دوباره روی همان مرد فرود آمد و هر دو جان سالم به در بردند.

180164-footofan_com

انزو فراری، بنیان‌گذار شرکت فراری، در سال ۱۹۸۸ درگذشت. درهمان سال فوتبالیستی به نام مسعود اوزیل متولد شد که بسیار شبیه انزو فراری است.

180165-footofan_com

مردی قلب یک قربانی خودکشی را دریافت و با زن وی ازدواج کرد. سال‌ها بعد در همان روزی که اعطاکننده خودکشی کرده بود، فرد دریافت‌کننده عضو نیز خود را کشت.

180166-footofan_com

در سال ۱۹۷۵، یک پسربچه ۱۷ ساله در حالی که سوار موتور گازی خود بود، بر اثر تصادف کشته شد. وی دقیقاً یک سال بعد از مرگ برادر ۱۷ ساله خود کشته شد که او نیز سوار همان موتورگازی در همان تقاطع و توسط همان تاکسی با همان راننده تاکسی که همان مسافر را نیز سوار کرده بود، کشته شده بود.

 

180167-footofan_com

در سال ۱۹۰۳، زمانی که ویلیام وست وارد زندان شد، کارمند زندان اصرار داشت که او قبلاً در این زندان بوده؛ زیرا شخصی به همین نام و به همین شکل در این زندان بوده است. از آن زمان به بعد برای شناسایی افراد از اثر انگشت استفاده کردند.

180168-footofan_com

در ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱، آلبومی به نام «صحنه‌های زنده از نیویورک» منتشر شد که عکس جلد آن، برج‌های دوقلو را در حال سوختن در آتش نشان می‌داد. پس از حادثه ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱، تمام آلبوم‌ها فراخوان شدند و با یک عکس جلد متفاوت دوباره منتشر شدند.

180169-footofan_com

 

۱۴ سال قبل از غرق شدن کشتی تایتانیک، شخصی به نام مورگان رابرتسون رمانی به نام «پوچی یا انتقام تایتان» نوشت که در آن کشتی به نام تایتان وجود داشت و درست شبیه کشتی تایتانیک بود. کشتی این رمان در همان مسیر کشتی تایتانیک و با همان سرعت حرکت می‌کند و مانند کشتی تایتانیک به یک کوه یخی اصابت کرده و غرق می‌شود.

180170-footofan_com

 

پس از فیلم‌برداری فیلم «طالع نحس» (The omen)، جان ریچاردسون که طراح صحنه‌ بود و صحنه‌ بریده شدن سر یک شخصیت را طراحی کرده بود، در یک تصادف در نزدیکی تابلویی که روی آن نوشته بود «۶۶ کیلومتر تا Ommen»، از وسط به دو نیم شد.

180171-footofan_com

 

مارک تواین پس از دیده شدن ستاره دنباله دار هالی در سال ۱۸۳۵ متولد و یک روز بعد از بازگشت این ستاره دنباله‌دار در سال ۱۹۱۰ درگذشت.

180172-footofan_com

دی‌ان‌ای دو زن همکار که در یک بیمارستان کار می‌کردند و در کودکی توسط دو خانواده آمریکایی به فرزندخواندگی قبول شده بودند، مورد بررسی قرار گرفت و معلوم شد که آن‌ها در واقع خواهر هستند و در کودکی از هم جدا شده‌اند.

180173-footofan_com

در سال ۱۹۷۰، مقامات اورگان برای خلاص شدن از لاشه یک نهنگ (Whale) ۴۵ فوتی که به ساحل آمده بود، از دینامیت استفاده کردند که باعث شد تکه بزرگی از نهنگ روی یک اتومبیل اولدزموبیل بیفتد. این اتومبیل متعلق به یک کهنه سرباز نظامی بود که آن را از طریق تبلیغاتی تحت عنوان «یک معامله خوب انجام دهید» (Get a Whale of a Deal) خریده بود.

180174-footofan_com

در ماه ژوئن سال ۱۹۴۱، مقبره تیمور لنگ توسط باستان‌شناسان شوروی نبش قبر شد. طبق اخبار، داخل تابوت وی این کلمات نوشته شده بود: «هر که مقبره مرا باز کند، مهاجمی بسیار وحشتناک‌تر از من را آزاد می‌کند». سه روز پس از این جریان، آدولف هیتلر بزرگ‌ترین حمله نظامی تاریخ را با ۷۵ درصد از نیروهای آلمانی صورت داد و به اتحادیه جماهیر شوروی حمله کرد.

180175-footofan_com

وایولت جسوپ، مهماندار کشتی‌های اقیانوس‌پیما و پرستار، از سه حادثه غرق شدن کشتی جان سالم به در برد.

180176-footofan_com

در سال ۲۰۰۹، یک متخصص آدم‌ربایی در مکزیک که برای آزاد کردن حداقل ۱۰۰ گروگان مذاکرات موفقیت‌آمیزی کرده بود، زمانی که به شهر سالتیلو سفر کرده بود تا در مورد نحوه پیشگیری از آدم‌ربایی سخنرانی کند، دزدیده شد.

180177-footofan_com

یک بیمار سرطانی در حال مرگ حلقه خود را به پسرش داد. پسرش دو هفته بعد در حالی که قایقرانی می‌کرد، حلقه مادر خود را گم کرد. ۳۹ سال بعد یک غواص این حلقه را پیدا می‌کند و آن را به وی که در حال مرگ در اثر سرطان بود، باز می‌گرداند.

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو