معرفی انیمیشن نیمونا؛ داستان، بازیگران و نمرات

معرفی انیمیشن نیمونا؛ داستان، بازیگران و نمرات


منبع: پلازا

3

1402/5/3

00:49


معرفی انیمیشن نیمونا؛ داستان، بازیگران و نمرات

انیمیشن نیمونا یکی از یکی از انیمیشن‌های جدید است که در ژوئن 2023 از نتفلیکس منتشر شد. با ما همراه باشید تا بیشتر با انیمیشن Nimona 2023 آشنا شوید.

ژانر انیمیشن نیمونا فانتزی، ماجرایی و کمدی است. از جمله بازیگرانی که صداپیشگی شخصیت‌های این انیمیشن را بر عهده داشته‌اند می‌توان کلوئی گریس مورتز (Chloë Grace Moretz) و ریض احمد (Riz Ahmed) را نام برد. انیمیشن نیمونا (nimona) به کارگردانی نیک برونو و تروی کوئین (Nick Bruno and Troy Quane) ساخته شده است. پیش از این و در سال 2019 انیمیشن Spies in Disguise از آن‌ها منتشر شده بود. گفته شده است که مدت زمان انیمیشن نیمونا حدود 99 دقیقه است.

داستان انیمیشن نیمونا اقتباسی از یک رمان با همین نام است که اندی استیونسون (ND Stevenson) نویسنده آن است و در ابتدا آن را در قالب وب‌کمیک در سایت Tumblr منتشر می‌کرد. این رمان به چند زبان دیگر ترجمه شده است و همچنین یک کتاب صوتی از آن منتشر شده است. در سال 2015، 20th Century Fox Animation امتیاز تولید یک انیمیشن سینمایی بر اساس این رمان را به دست آورده بود اما پس از خریده شدن Fox توسط کمپانی والت دیزنی (The Walt Disney Company) ساخت این انیمیشن به تعویق افتاد و در آخر Annapurna Pictures و Netflix ساخت آن را بر عهده گرفتند. در این مقاله از پلازا به معرفی انیمیشن Nimona 2023 خواهیم پرداخت و بیشتر درباره انیمیشن نیمونا صحبت خواهیم کرد.

فهرست مطالب:

تاریخ اکران انیمیشن نیمونا

اکران انیمیشن Nimona 2023 در تاریخ 14 ژوئن 2023 معادل 24 خرداد 1402 در جشنواره بین‌المللی انیمیشن‌های سینمایی انسی (Annecy International Animation Film Festival) بود. مدتی پس از آن در تاریخ 30 ژوئن 2023 معادل 9 تیر 1402 نیز این انیمیشن از طریق شبکه نتفلیکس در اختیار علاقه‌مندان در سراسر جهان قرار گرفت.

داستان کارتون نیمونا

انیمیشن Nimona 2023

خلاصه انیمیشن نیمونا درباره یک Shapeshifter یا تغییرشکل‌دهنده است که معمولاً به شکل یک دختر است و می‌تواند خود را به شکل موجودات دیگر نیز دربیاورد. از سوی دیگر، بالیستر بولدهارت ( Ballister Boldheart) در گذشته یک شوالیه بود اما حالا برایش پاپوش دوخته‌اند و او را به گناهی متهم کرده‌اند که هرگز مرتکب نشده. در چنین شرایطی، تنها کسی که می‌تواند به او کمک کند، نیمونا است. اما مسئله اینجاست که بالیستر قسم خورده بود نیمونا را نابود کند…

هنرپیشه‌های نیمونا و کاراکتر آن‌ها در انیمیشن

در این بخش از مقاله قصد داریم شما را با بعضی از بازیگران انیمیشن نیمونا مانند کلوئی گریس مورتز، ریض احمد و فرنسیس کانری آشنا کنیم.

کلوئی گریس مورتز در نقش نیمونا

کارتون نیمونا ۲۰۲۳

کلوئی گریس مورتز (Chloë Grace Moretz) بازیگر امریکایی است متولد 10 فوریه 1997 برابر با 2 مرداد 1376 در آتلانتا (Atlanta) از ایالت جورجیا (Georgia) است که در کارترزویل (Cartersville) بزرگ شد. کلوئی گریس مورتز در سال 2022 در سریال The Peripheral یکی از نقش‌های اصلی بود. در انیمیشن نیمونا صداپیشگی کاراکتر نیمونا (Nimona) را بر عهده دارد. پیش از این او در سال 2019 و 2021 در دو انیمیشن خانواده آدامز (The Addams Family) صداپیشه کاراکتر ونزدی آدامز (Wednesday Addams) بوده است.

ریض احمد در نقش بالیستر بلک هارت 

دانلود انیمیشن Nimona 2023

رضوان احمد (Rizwan Ahmed) معروف به ریض احمد بازیگر و صداپیشه بریتانیایی متولد 1 دسامبر 1982 معادل 10 آذر 1361 در ومبلی (Wembly) لندن است. پدر و مادر او چند سال پیش از تولد او از پاکستان به انگلیس مهاجرت کرده بودند. ریض احمد جوایز مختلفی به دست آورده است و تا به حال نامزد دریافت دو جایزه Golden Globe برای فیلم Sound Of Metal در سال 2019 و مینی سریال The Night Of در سال 2016 شده است. از بازی او در فیلم Nighcrawler در سال 2014 که جیک جیلنهال (Jake Gyllenhaal) نیز در آن حضور داشت، می‌توان به اولین نقش چشمگیر و مهم ریض احمد که مسیر شغلی او در بازیگری را هموار کرد نام برد.

ریض احمد در انیمیشن Nimona 2023 صداپیشه کاراکتر Ballister Blackheart است که نام آن در انیمیشن نیمونا به Ballister Boldheart تغییر داده شده است.

فرنسیس کانروی در نقش رئیس Institution

انیمیشن نیمونا (nimona)

فرنسیس کانروی (Frances Conroy) یک بازیگر امریکایی است که در 15 مارس 1953 برابر با 24 اسفند 1331 در مونرو (Monroe) از ایالت جورجیا متولد شد. او برای بازی در سریال Six Feet Under برنده جایزه Golden Globe شده بود. از جمله فیلم‌های چند سال اخیر که فرنسیس کانروی در آن‌ها حضور داشته است می‌توان فیلم Joker در سال 2019 را نام برد که در آن نقش مادر جوکر، Penny Fleck را بازی کرده بود. او همچنین در سریال‌های مختلفی مانند American Horror Story و How I Met Your Mother نیز در تعدادی از اپیزودها حضور داشت. او در انیمیشن Nimona 2023 صداپیشه کاراکتر رئیس است.

سایر صداپیشگان نیمونا عبارتند از:

  • یوجین لی لنگ (Eugene Lee Yang) در نقش امبروسیوس گلدنلوین
  • لورین توسان (Lorraine Toussaint) در نقش ملکه والرین
  • بک بنت (Beck Bennett) در نقش جناب تودیوس شوربلید
  • ایندیا مور (Indya Moore) در نقش آلازاپام دیویس

نقد انیمیشن نیمونا

کارتون سینمایی نیمونا پس از انتشار با نظرات مثبتی مواجه شد. پویانمایی، مضامین، طنز، شخصیت‌ها، موسیقی متن، لحن و صداپیشگی (به خصوص ایفای نقش مورتز و احمد) از مواردی بودند که مورد تحسین قرار گرفتند. این انیمیشن از کاربران سایت IMDb امتیاز 73.6 از 10 را دریافت کرد و 87 درصد از کاربران گوگل نیز آن را پسندیدند. نمرات منتقدان راتن تومیتوز خیلی بالاتر از این بود. 86 منتقد در این سایت به بررسی  انیمیشن جدید نیمونا ۲۰۲۳ پرداختند و در نهایت رأی مثبت 94 درصدی را به آن اختصاص دادند. امتیاز نیمونا در متاکریتیک نیز 76 از 100 بود که در واقع میانگین نظرات 17 منتقد سینمایی بود. در ادامه می‌توانید برخی از این نقد‌ها را مطالعه کنید.

San Francisco Chronicle / باب استراس: 100

در میان ارجاعات پراکنده فرهنگ عامه، ماشین‌های پرنده و جوخه‌های شوالیه‌های زره‌پوش با کمان‌های لیزری، نیمونا فریاد پذیرشی با طنین افسانه‌ای سرمی‌دهد.

Screen Rant / فردوسا عبدی: 90

واقعا عالی است. مضحک، دوست‌داشتنی، به طرز تلخی خنده‌دار و به شدت مرتبط است.

IGN / سامانتا نلسون: 90

یک انیمیشن زیباست که هرگز چشم از هدف خود برنمی‌دارد؛ حتی وقتیکه طنز و اکشن، فضایی تخیلی و لحظات عاطفی قدرتمند را با یکدیگر ترکیب می‌کند تا یک فیلم خانوادگی به شدت قابل درک و به یادماندنی تولید کند.

Paste / آتمن رایت: 80

نیمونا افسانه‌ای برای آدم‌های عجیب است. داستانی که در شکل‌ها، الگوهای کهن و استعاره‌ها روایت می‌شود. نیمونا می‌داند که شخصیت‌های شرور خیلی وقت‌ها به خاطر بدن و هویتشان است که شرور ساخته می‌شوند. انیمیشن 2023 نیمونا کدگذاری را قبول می‌کند و آن را به یک فانتزی قدرت خرابکارانه تبدیل می‌کند.

IndieWire / کریستین زیلکو: 75

کاری که به دست افرادی با مهارت کمتر می‌توانست اثری استاندارد و معمولی از نتفلیکس باشد، به داستانی ظریف از تعلق داشتن تبدیل شده که کلیشه‌هایش از چیزی که فکر می‌کنید بسیار کمتر است.

Movie Nation / راجر مور: 63

اثری فانتزی با ریتمی تند و گاهی خنده‌دار است که حال و هوای انیمه دارد. جوک‌ها و شوخی‌ها مهم‌تر از اصالت یا انسجام داستان و شخصیت‌هایی هستند که کمی بیشتر از کاریکاتورند.

RogerEbert.com / سایمون آبرامز: 50

به چند حس و مضمون قابل توجه اشاره شده اما به خوبی به آن‌ها پرداخته نشده. انیمیشن نیمونا گاهی اوقات جذاب است اما بیشتر اوقات یک کارتون فانتزی علمی تخیلی بیش‌ از حد طولانی است.

کلام آخر

در این مقاله بررسی انیمیشن نیمونا را انجام دادیم و مروری بر داستان، بازیگران و نمرات آن داشتیم. به طور خلاصه کارتون نیمونا درباره نوجوانی است که توانایی تغییر شکل دارد و یک شوالیه نیز با اینکه در ابتدا قصد از بین بردن او را دارد، پس از مدتی متوجه می‌شود که برای تبرئه شدن به نیمونا نیاز دارد. می‌توانید تریلر انیمیشن Nimona 2023 را تماشا کنید و اگر حس کردید می‌توانید از تماشای این اثر لذت ببرید و می‌خواهید با شخصیت‌های دیگر انیمیشن نیمونا آشنا شوید، دانلود انیمیشن Nimona 2023 را شروع کنید.

می‌توانید نظرتان درباره انیمیشن نیمونا و فیلم‌های دیگر بازیگران آن را در بخش دیدگاه‌های پلازا با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید اسم انیمیشن‌هایی که می‌خواهید درباره آن‌ها در سایت بخوانید در بخش نظرات بگویید که برای شما آن را آماده کنیم. از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید از شما متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو