روش‌های پرپشت‌ کردن ابرو و جلوگیری از ریزش بیشتر ابروها

روش‌های پرپشت‌ کردن ابرو و جلوگیری از ریزش بیشتر ابروها


منبع: تاپ ناز

4

1402/5/3

15:39


همانطور که می‌دانید ابروها در زیبایی صورت نقش مهم و اثرگذاری دارند و فرم آن‌ها به چشم‌ها شکل می‌دهد. به همین جهت کم‌پشت یا خالی‌شدن ابروها می‌تواند مشکلات بسیاری به همراه داشته باشد.

ریزش ابرو ممکن است برای هر فرد با توجه به ژنتیک و سابقه خانوادگی، رژیم غذایی، داروهای مصرفی و افزایش سن رخ دهد. البته خوشبختانه روش‌های بسیاری جهت پرپشت‌کردن ابرو وجود دارد که شما می‌توانید با بهره‌گیری از ساده‌ترین و سریع‌ترین آن‌ها، ابروهایی پرپشت و زیبا داشته باشید. در ادامه به بررسی دلایل اصلی ریزش ابرو می‌پردازیم و درنهایت موثرترین و بهترین تکنیک‌های پرپشت‌کردن ابرو را بیان می‌کنیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

روش‌های پرپشت‌ کردن ابرو

علت ریزش ابرو

همانطور که می‌دانید با افزایش سن و بروز برخی مشکلات جسمی و روحی ممکن است موهای سر شما ریزش پیدا کند. در این شرایط کم‌پشتی و ابرو و ریزش آن نیز دور از تصور نیست و ممکن است رخ دهد. بطورکلی مهم‌ترین و شایع‌ترین دلایل ریزش ابرو عبارت است از:

استفاده از مواد آرایشی بی‌کیفیت

استفاده از محصولات آرایشی ابرو بی‌کیفیت می‌تواند موجب ریزش ابروها در کوتاه‌مدت و حتی درازمدت شود. به همین جهت در انتخاب لوازم آرایشی خود حتماً دقت کافی داشته باشید و سلامت ابروهای خود را فدای زیبایی کوتاه‌مدت آن‌ها نکنید.

فراموش نکنید که محصولات آرایشی باکیفیت‌ می‌توانند سلامت پوست، ابرو و مژه‌های شما را تضمین کنند.

کمبود ویتامین‌ها و موادمعدنی

کمبود ویتامین‌های مختلف ازجمله ویتامین B,Dو E می‌تواند ریزش ابرو را به همراه داشته باشد. البته فقر شدید موادمعدنی ازجمله اسیدهای چرب و آمینه نیز می‌تواند این ریزش را تشدید کند.

اختلالات هورمونی

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین دلایل ریزش مو، اختلالات هورمونی است. ریزش ابرو نیز از این قاعده مستثنی نمی‌باشد و اختلالات هورمونی می‌توانند به آن دامن زنند. جهت شناسایی و تشخیص این امر تنها کافی است که به یک پزشک پوست و مو مراجعه نمایید تا وی یک آزمایش و چک‌ آپ کامل در رابطه با هورمون برای شما تجویز نماید. حال با توجه به جواب این آزمایش می‌توان دلیل ریزش مو و ابرو را تشخیص داد.

مصرف برخی داروها

از دیگر دلایل ریزش ابروها می‌توان به مصرف برخی داروها ازجمله داروهای شیمی درمانی اشاره کرد. در دوران مصرف این داروها موهای سر و ابروها بطورکامل می‌ریزند. البته پس از اتمام دوره درمان ابروها بطور مجدد رشد می‌کنند.

کم کاری تیروئید

کم کاری تیروئید با علائم مختلفی ازجمله ریزش ابروها همراه است. البته این اختلال نشانه‌های دیگری نظیر؛ اضافه وزن بی‌دلیل و بی‌توجیه، خشکی پوست، ریزش موهای سر و… نیز به همراه دارد. به همین جهت هر زمان که یکی از علائم ذکرشده را مشاهده کردید، حتماً به پزشک مراجعه نمایید تا پس از انجام آزمایش‌های مربوطه و تشخیص بیماری کم کاری تیروئید، به کمک دارو بهبود بیابید.

مطلب مشابه: هنگام برداشتن ابرو و آرایش ابرو به این نکات توجه کنید

روش‌های پرپشت‌ کردن ابرو و جلوگیری از ریزش بیشتر ابروها

بیماری لوپوس

لوپوس نوعی بیماری خودایمنی است که موجب ریزش مو می‌شود. البته خوب است بدانید که ریزش موی ناشی از لوپوس تنها به ابرو خلاصه نمی‌شود و موجب ریزش موهای سر نیز می‌شود. در آقایان بیماری لوپوس می‌تواند ریزش موی ریش و سبیل را به همراه داشته باشد.

بیماری آلوپسی آره آتا

آلوپسی که امروزه به‌عنوان کچلی معرفی و شناخته می‌شود از دیگر دلایل ریزش مو است که موجب تخریب فولیکول‌های مو می‌شود و درنهایت در نواحی مختلف ازجمله موهای سر و ابرو تکه‌های طاسی ایجاد می‌کند. البته پس از درمان و بهبود این بیماری، بخش‌هایی که دچار ریزش مو شده‌اند با موهای جدید پر می‌شوند.

خوب است بدانید که امروزه بیماری آلوپسی را ریزش سکه‌ای مو نیز می‌نامند.

بیماری اگزما

اگر افراد به درماتیت آتوپیک مبتلا باشند، در برخی نواحی پوستی ازجمله ابرو ریزش مو و ابرو را تجربه خواهند کرد. در این بیماری پوست افراد به شدت تحریک می‌شود و افراد خارش شدیدی تجربه خواهند کرد.

بالارفتن سن

یکی از عوامل طبیعی و گریزناپذیر ریزش ابرو، بالارفتن سن است. البته با توجه به اینکه هر فرد از روال طبیعی سن خود باخبر است با استفاده از محصولات و تکنیک‌های تقویت کننده ابرو بصورت همزمان، می‌تواند از ریزش ابروها و کم‌پشت‌شدن آن‌ها جلوگیری نماید.

استرس و اضطراب

افرادی که سطح بسیار زیادی استرس و اضطراب در زندگی خود تحمل می‌کنند یا اینکه بصورت دائم در سرای منفی روحی قرار دارند، با مشکلاتی نظیر؛ ریزش موی سر و ابرو مواجه می‌شوند. البته جالب است بدانید که برخی از افراد به دلیل فرار از استرس در زمان مواجه با استرس و اضطراب، ابروهای خود را می‌کنند.

پسوریازیس

پسوریازیس از دیگر بیماری‌های خودایمنی است که از طریق مسدودکردن فولیکول‌های مو موجب توقف رشد موها و درنتیجه ریزش آن‌ها می‌شود.

بارداری و زایمان

مطابق با تحقیقات و بررسی‌های انجام‌شده، خانم‌ها در دوران بارداری و زایمان با عوارض مختلف ازجمله ریزش مو و ابرو مواجه می‌شوند.

حساسیت

علاوه بر استفاده از مواد آرایشی بی‌کیفیت، حساسیت برخی افراد به مواد و لوازم آرایشی نیز می‌تواند موجب ریزش ابرو شود. شایان ذکر است که ریزش ابرو به دلیل حساسیت یا آلرژی بطورمعمول حدود ۵ ماه پس از استفاده از یک مواد آرایش مخصوص خود را نشان می‌دهد.

روش‌های پرپشت‌کردن ابرو

در حال حاضر روش‌های مختلفی جهت درمان ریزش ابرو و پرپشت‌کردن آن‌ها وجود دارد که در ادامه به معرفی و بررسی موثرترین و بهترین آن‌ها می‌پردازیم.

روغن نارگیل

پیش از هرچیزی این نکته را در نظر داشته باشید که موهای ابرو از پروتئین تشکیل شده‌اند. روغن نارگیل از طریق تأمین پروتئین مانع از ریزش موهای ابرو می‌شود. البته اسید لوریک موجود در این روغن نیز می‌تواند به‌عنوان یک آنتی‌باکتریال عمل کند و به این ترتیب مانع از آسیب بیش‌تر ابروها شود. درنتیجه این امر رشد موهای ابرو تا حد بسیار زیادی افزایش می‌یابد.

جهت استفاده از روغن نارگیل با هدف پرپشت‌شدن ابروها تنها کافی است که یک گوش پاک‌کن یا مقداری پنبه را به روغن آغشته نمایید و بر ابروهای خود بمالید. حال یک شب صبر کنید و سپس ابروهای خود را با آب ولرم بشویید. جهت مشاهده تأثیر بهتر روغن نارگیل بر روی ابروها پیشنهاد ما این است که هرشب بر آن‌ها روغن نارگیل بمالید.

دانه شنبلیله

دانه‌های شنبلیله در تقویت و رشد موهای ابرو نقش موثری دارند و امروزه از آن‌ها جهت ساخت محصولات ریزش ابرو به فراوانی استفاده می‌شود. البته این دانه‌ها موجب ضخیم‌شدن تارهای ابرو نیز می‌شوند.

جهت استفاده از دانه‌های شنبلیله باید نصف فنجان دانه این گیاه را به مدت یک‌شب در آب خیس کنید و صبح روز بعد آن‌ها را آسیاب کرد تا به این ترتیب خمیر غلیظی به دست آید. حال خمیر به دست آمده را بر روی ابروهای خود بمالید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه باقی بماند. درنهایت نیز ابروهای خود را با آب ولرم بشویید.

برای اثرگذاری بهتر دانه‌های شنبلیله پیشنهاد ما به شما این است که هر روز آن را بر ابروهای خود بمالید.

مکطلب مشابه: مرتب کردن ابرو در منزل + چند قدم ساده و تکتیک برای داشتن ابروهای زیبا

روش‌های پرپشت‌ کردن ابرو و جلوگیری از ریزش بیشتر ابروها

روغن بادام

روغم بادام با منابع غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ خود موجب تغذیه و تقویت رشد مو سر و ابرو می‌شود. درنتیجه این امر ابروها ضخیم‌تر می‌شوند.

جهت استفاده از روغن بادام آن را با حرکات دورانی بر روی ابروهای خود مالش دهید و اجازه دهید یک شب بر روی ابرو بماند و آن را صبح با آب ولرم بشویید.

استفاده از موچین را متوقف کنید

یکی از بهترین تکنیک‌های پرپشت‌کردن ابرو، حفظ ابروهای در حال رشد و خودداری استفاده از موچین است. این نکته را در نظر داشته باشید که هنگامی که شما می‌خواهید موهایی که خارج از ابروهایتان رشد کرده‌اند را بیرون بکشید، ممکن است بصورت تصادفی ابروهای اصلی خود را نیز بیرون بکشید.

شایان ذکر است که ۶ الی ۸ هفته طول می‌کشد تا ابروها بطورکامل رشد کنند.

حذف سلول‌های مرده پوست

همانطور که بدون شک می‌دانید حذف سلول‌های مرده یک گام بسیار مهم در روند مراقبت از پوست است. سلول‌های مرده پوست می‌توانند خشکی بر سطح ابرو ایجاد کنند و از طریق ایجاد یک لایه سخت بر پوست مانع از رشد موهای جدید شوند.

برای حذف سلول‌های مرده از سطح ابرو تنها کافی است که یک اسفنج یا برس نرم را هر دو روز یک‌بار بر روی ابروها مالش دهید تا به این ترتیب بهترین نتایج را مشاهده نمایید.

آب پیاز

آب پیاز با گوگرد، سلنیوم، موادمعدنی، ویتامین B و ویتامین C بسیار بالای خود از ریزش ابرو به خوبی جلوگیری می‌کند و درنهایت موجب پرپشت‌شدن آن‌ها می‌شود. این نکته را در نظر داشته باشید که گوگرد موجود در آب پیاز موجب تقویت فولیکول‌های مو و تولید بافت‌های کلاژن رشد ابرو می‌شود.

جهت استفاده از پیاز برای پرپشت‌کردن ابرو پیش از هرچیزی پیاز را خرد کنید و آن را در مخلوط‌کن بریزید. کار با مخلوط‌کن را تا جایی ادامه دهید تا پیاز به شکل خمیر درآید. حال پیاز را صاف کنید تا آب آن گرفته شود. در این مرحله به کمک نوک چوب پنبه، آب پیاز را بر روی ابروهای خود بمالید. اجازه دهید که آب پیاز حدود یک‌ساعت بر ابروهای شما بماند و سپس آن را به کمک یک تکه پنبه آغشته به آب لیموی رقیق‌شده پاک نمایید.

مطلب مشابه: آموزش رنگ کردن ابرو حرفه ای + راهنمای انتخاب رنگ برای ابروها

کپسول ویتامین E

روغن ویتامین E به دلیل نوعی آنتی‌اکسیدان به نام توکوترینول یکی از روغن‌های موثر در رشد مو و تقویت ابروهای کم‌پشت است. جهت استفاده از کپسول ویتامین E پیش از هرچیزی باید ناحیه‌ی ابروی خود را به دقت بشویید تا به این ترتیب قدرت جذب مواد از طریق منافذ پوست افزایش یابد. حال کپسول را بشکنید و روغن درون آن را بر ابروهای خود بمالید. این روغن را چند دقیقه بر روی ابروی خود ماساژ دهید و تا یک شب منتظر بمانید.

شایان ذکر است که این کار را باید هرشب پیش از به رختخواب‌رفتن تکرار کنید تا تأثیر آن را مشاهده نمایید.

پرپشت‌کردن ابرو با قرص ال دی

یکی‌دیگر از روش‌های پرپشت‌کردن ابرو، مصرف قرص ال دی به دو شکل مصرف قرص یا ماساژ آن می‌باشد. البته مصرف قرص ال دی به دلیل تغییراتی که در سطح ترشح هورمون به وجود می‌آورد، عوارضی نظیر؛ اختلال دوره سیکل قاعدگی، تغییر حالات و روحیات افراد نیز به همراه دارد. به همین جهت مصرف آن را حتماً تحت نظر پزشک انجام دهید.

برای ماساژ قرص ال دی بر روی ابرو باید نصف قرص را بکوبید و با مقداری آب یک خمیر یکدست آماده کنید. خمیر به دست آمده را بر روی ابروی خود بمالید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه بماند و سپس با آب ولرم بشویید.

روش‌های پرپشت‌ کردن ابرو و جلوگیری از ریزش بیشتر ابروها

استفاده از ماینوکسیدیل جهت پرپشت‌کردن ابرو

ماینوکسیدیل نوعی داروی هورمونی جهت پرپشت‌کردن ابرو در یک هفته تا یک ماه است که شما می‌توانید آن را بدون داشتن نسخه از داروخانه‌های معتبر دریافت نمایید. البته لازم به ذکر است که جهت استفاده از این دارو بهتر است که مطابق با دستورالعمل پزشک پیش روید تا به این ترتیب با قطع بلندمدت آن ابروهای شما دچار ریزش نشوند.

آب لیمو

آب لیمو با داشتن طیف وسیعی از ویتامین‌ها و موادمغذی می‌تواند موجب ضخیم‌شدن و پرپشت‌شدن ابروها شود. برای استفاده از آب لیمو تنها کافی است که برای ۲۰ دقیقه آب چند لیمو را بر روی ابروهای خود بمالید و درنهایت با آب ولرم بشویید.

روغن جوجوبا

در برخی از مواقع انسداد منافذ پوست مانع از رشد فولیکول‌های مو می‌شود. روغن جوجوبا در این شرایط با از بین بردن این موانع، موجب افزایش رشد ابروها می‌شود.

نکات لازم برای جلوگیری از ریزش ابرو و کمک به پرپشت‌شدن آن

برای جلوگیری از ریزش ابرو خوب است که چند نکته را در نظر داشته باشید، بطورکلی مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • سعی کنید ابروهای خود را بصورت روزانه مرطوب نگه دارید.
  • از کشیدن سیگار تا حدامکان اجتناب نمایید.
  • استرس و اضطراب خود را کاهش دهید و درنهایت آن را درمان نمایید.
  • ابروهای خود را بیش از حد اصلاح نکنید. چراکه استفاده مداوم از نخ، اپیلاسیون یا موچین به مرور زمان موجب کم پشت‌شدن ابروها خواهد شد.
  • کرم، لوسیون و هرگونه محصول غیرطبیعی بر روی ابروهای خود نمالید.
  • با تمیزکردن و شانه‌زدن مرتب موهای ابروی خود از ریزش آن‌ها جلوگیری نمایید.
  • برای دفع سموم از بدن و کمک به رشد موهای ابرو، مقدار بسیار زیادی آب بنوشید.
  • سطح قندخون و تغییرات هورمونی خود را کنترل کنید.
  • و…

جمع‌بندی

در مطالب فوق به معرفی و بررسی تکنیک‌های پرپشت‌کردن ابرو پرداختیم. همانطور که گفتیم ریزش ابرو ممکن است برای هر فرد با توجه با ژنتیک، سابقه خانوادگی، رژیم غذایی، داروهای مصرفی و… رخ می‌دهد. البته خوشبختانه در حال حاضر به کمک تکنیک‌های مختلف ازجمله استفاده از روغن بادام، آب پیاز، کپسول ویتامین E، دانه شنبلیله و… می‌توان ابروها را پرپشت کرد. درنهایت این نکته را در نظر داشته باشید که جهت پرپشت‌کردن ابرو پیش از هرچیزی باید دلایل ریزش آن را پیدا کرد و آن‌ها را رفع کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو