طرز تهیه دسر ساندا خوش طعم برای مهمانی ها

منبع: آرگا

4

1402/5/3

19:42


ساندا نام یک دسر آمریکایی است که در عین حال خوش طعم و خاص بودن از روش تهیه ساده ای برخوردار می باشد که شما به راحتی می توانید در منزل آن را تهیه کنید. در این مطلب شما را با طرز تهیه دسر ساندا آشنا می نماییم.

دسر که در فرهنگ آشپزی کشورهای همه دنیا وجود داشته و طرفدار دارد برخی مواقع به آن پس خوراک و یا پی خوراک هم گفته می شود و اغلب در انتهای یک وعده غذایی صرف می گردد، معمولا دسر از مواد غذایی شیرین و خوشمزه است که انواع کلوچه، کیک، بستنی، فالوده، بیسکوییت، پای، پودینگ، آبنبات و ماست و … را شامل می شود. همانطور که گفته شد دسرها تنوع بالایی دارند، ما به انتخاب در این مطلب آموزش طرز تهیه دسر ساندا را خواهیم داشت که امیدواریم کاربردی واقع شود.

و اما یکی از اصلی ترین تقسیم بندی ها به طور کلی غذاها و خوراکی ها و از جمله آن دسرها، ایرانی و یا خارجی (محلی و یا بین المللی) آن می باشد. دسر ساندا یک دسر آمریکایی با طعمی خاص و دلچسب است که جزو دسرهای بین المللی محسوب می شود. با وجود اسم متفاوت و نویی که دارد،دستور پخت آن ساده و انجام شدنی در منزل است.

طرز پخت و آماده سازی دسر ساندا

مواد مورد نیاز

  • یک دوم گالن بستنی وانیلی
  • ۱ پیمانه و نیم بادام زمینی شور و بوداده
  • کیک براونی سالم
  • یک پیمانه شیر غلیظ (شیری که ۶۰% آب خود را از دست داده و به رنگ زرد باشد
  • دو پیمانه پودر شکر
  • یک دوم پیمانه کره بی نمک
  • دو سوم پیمانه چیپس شکلات با شیرینی پایین
  • ۱ قاشق چای خوری عصاره وانیل

طرز تهیه دسر ساندا با طعمی نو

ابتدا بستنی وانیلی را بر روی سطح کیک براونی بمالید و بعد بادام زمینی را بر روی آن پاشیده و به مدت ۲ ساعت داخل فریزر یخچال قرار دهید تا بستنی شکل بگیرد.

حالا در این مرحله نوبت به تهیه مواد روی دسر می رسد، برای این منظور شیر، کره، پودر شکر، چیپس شکلاتی را با یکدیگر ترکیب نموده و درون تابه ای کوچک و عمق دار بر روی شعله متوسط قرار دهید تا به مدت هشت دقیقه جوش بخورد، تابه را به صورت پیوسته تکان بدهید، بعد تابه را از روی حرارت کنار گذاشته و عصاره وانیل را در آن ریخته و ترکیب نمایید. در نهایت هم به مدت ۳۰ دقیقه در کناری قرار دهید تا خنک گردد.

اکنون شکلات را بر روی دسر بریزید و برای دو ساعت در فریزر قرار دهید تا فرم بگیرد. در نظر داشته باشید دسر ساندا پیش از برش زدن و میل نمودن لازم است به مدت ۵ – ۱۰ دقیقه در دمای اتاق قرار بگیرد.

دستور پخت دسر ساندا با طعمی نو

در این مطلب شما عزیزان را با طرز تهیه دسر ساندا یک دسر آمریکایی خوش طعم آشنا نمودیم، امیدواریم مورد توجه تان واقع شده و بتوانید با استفاده از آن یک دسر خوشمزه و دوست داشتنی را تهیه نمایید. همچنین در صورت تمایل برای آشنایی با رسپی دسر زردالو و دسر طالبی از دسرهای میوه ای محبوب و پرطرفدار به خصوص در فصل تابستان می توانید به روی لینک ها کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو