بیوگرافی متین ستوده ؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی

بیوگرافی متین ستوده ؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی


منبع: پلازا

5

1402/5/3

21:16


بیوگرافی متین ستوده ؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی

متین ستوده از بازیگران سینما، تئاتر وتلوزیون، در سال 1370 با سریال این خانه دور است کاری از بیژن بیرنگ و مسعود رسام وارد دنیای بازیگری شد. در این مقاله از پلازا به بیوگرافی متین ستوده می‌پردازیم.

متین ستوده بیشتر برای بازی در سریال لیسانسه کاری از سروش صحت شناخته می‌شود که در آن نقش ترانه مهاجر را برعهده داشت. وی کارنامه هنری پر باری در عرصه بازیگری دارد و در آثار زیادی نقش‌آفرینی داشته است. از جمله آثار سینمایی که متین در آن‌ها بازی داشته می‌توان به فیلم‌های سه کام حبس، زرد، نرگس مست و خانه دیگری اشاره کرد. در این مقاله از وب‌سایت پلازا قصد داریم تا به بیوگرافی متین ستوده؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی این بازیگر بپردازیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی متین ستوده

  • نام و نام خانوداگی: متین السادات ستوده
  • تاریخ تولد: 23 اردیبهشت 1364
  • متولد: خرم آباد
  • قد متین ستوده: 175 سانتی‌متر
  • پیشه: بازیگر
  • شروع فعالیت: سریال 1370 این خانه دور است
  • وضعیت تاهل: متاهل (ازدواج با علی زندی در 11 خرداد 1400)
  • تحصیلات متین ستوده: کارشناسی رشته مدیریت بازرگانی
  • صفحه اینستاگرام متین ستوده: @matinsotudeh

زندگی خصوصی متین ستوده

در این بخش از مقاله بیوگرافی متین ستوده با زندگی این بازیگر از زمان تولد تا ازدواج و روابط او همراه شما مخاطبان محترم پلازا هستیم.

از کودکی تا جوانی متین ستوده

از کودکی تا جوانی متین ستوده

متین السادات ستوده در بیست و سومین روز از ماه اردیبهشت سال 1364 و در دل فصل زیبای بهار در خرم آباد به دنیا آمد. وی سومین فرزند خانواده محسوب می‌شود و یک برادر بزرگتر به نام مانی و خواهری بزرگتر به نام مریم دارد. پدرش سیدحسین متین متولد 1327 کارمند بازنشسته صدا و سیما و مادرش از معلمان بازنشسته مقطع ابتدایی است.

او از دوران کودکی برای سریال این خانه دور است وارد دنیای بازیگری شد و این اتفاق جرقه‌ای شد که سال‌ها بعد متین را به حرفه بازیگری سوق داد. وی در رشته کارشناسی مدیریت بازرگانی تحصیل کرد که هیچ ربطی به بازیگری نداشت. به‌همین دلیل متین دوره هنرپیشگی را در کلاس‌های آزاد بازیگری مرحوم امین تارخ گذراند که با شروع دوباره او در این حرفه همزمان شد.

حتماً مایلید که در این بخش از متین ستوده و همسرش هم اطلاعاتی داشته باشید. او در تاریخ سه شنبه 11 خرداد 1400 با علی زندی بازیگر و صاحب رستوران طهران پاریس ازدواج نمود. در ادامه با عکسی از عروسی متین این بخش از مقاله را به اتمام می‌رسانیم.

بیوگرافی متین ستوده

زندگی شغلی متین ستوده

همان‌طور که در مطالب بالا اشاره شد، متین ستوده بازیگری در سن 6 سالگی با سریال این خانه دور است به کارگردانی بیژن بیرنگ و مرحوم مسعود رسام تجربه نمود. متین در این مجموعه تلویزیونی در نقش نوه زنده یاد نادره خیر آبادی برای اولین بار جلوی دوربین آمد. علاوه بر این او در سال 1371 برای بازی در سریال بازنشستگی کاری از علی فیاضی نقش نوه مرحوم هادی اسلامی را برعهده داشت.

متین پس از این دو سریال در سال 1388 با مجموعه تلویزیونی عملیات 125 کاری از بهروز افخمی دوباره وارد دنیای بازیگری شد و تا کنون برای آثار زیادی به ایفای نقش پرداخته است. در ادامه با کارنامه هنری متین ستوده با شما مخاطبان محترم وب‌سایت پلازا همراه هستیم.

سریال های متین ستوده

همان‌طور که اشاره شد، متین بازیگری را با سریال این خانه دور است در سال 1370 تجربه نمود. امّا از سریال‌هایی که در شهرت وی نقش زیادی داشت می‌توان به مجموعه تلویزیونی لیسانسه‌ها به نویسندگی و کارگردانی سروش صحت اشاره کرد. او در این سریال نقش ترانه مهاجر، دختر دکتر مهاجر (بیژن بنفشه‌خواه) را برعهده داشت. این سریال پس از پخش با استقبال بی‌نظیری از سوی مخاطبان مواجه شد که در ادامه سروش صحت سریال‌های لیسانسه‌ها 2 و فوق لیسانسه‌ها را ساخت که متین در آن‌ها هم حضور داشت. علاوه بر متین در این مجموعه تلویزیونی بازیگرانی مثل هوتن شکیبا، امیرحسین رستمی، امیر کاظمی، کاظم سیاحی، بیژن بنفشه‌خواه، سیاوش چراغی‌پور، مرحوم عزت الله مهرآوران، رویا میرعلمی و بهنام تشکر به ایفای نقش پرداختند.

در ادامه با عکسی از متین ستوده و امیرحسین رستمی در سریال لیسانسه‌ها به معرفی مجموعه آثار تلویزیونی که این بازیگر در آن‌ها حضور داشته می‌پردازیم.

سریال های متین ستوده

سالنام سریالکارگرداننقش
1370-1374این خانه دور استبیژن بیرنگ و مرحوم مسعود رسامپرستو
1371بازنشستگیعلی فیاضینوه مرحوم هادی اسلامی
1388عملیات 125محمدرضا آهنج
1389-1390سه دونگ، سه دونگشاهد احمدلونگین سلیمی
1391زمانهحسن فتحیستاره
1392پروانهجلیل ساماننیلوفر
1392یادآوریحجت قاسم‌زاده اصلشیوا سعادت
1393فاختهمحمود معظمیمینو
1394میکائیلسیروس مقدممهری موحد
1394غیر علنیمهرداد خوشبختدختر عنایت
1395در قصه‌ها زندگی می‌کنندداوود بیدل
1395چرخ فلکعزیزالله حمیدنژاد، بهرام عظیم پور و احسان عبدی پورشراره
1395لیسانسه‌ها 1سروش صحتترانه مهاجر
1396لیسانسه‌ها 2سروش صحتترانه مهاجر
1396سارق روحاحمد معظمی
1397سر دلبرانمحمدحسین لطیفیراضیه
1398فوق لیسانسه‌هاسروش صحتترانه مهاجر

فیلم های متین ستوده

متین ستوده در حوزه سینما هم فعالیت داشته، که در ادامه مقاله بیوگرافی متین ستوده به معرفی مجموعه فیلم‌های این بازیگر می‌پردازیم. از آخرین آثار سینمایی این بازیگر می‌توان به فیلم سه کام حبس محصول سال 1398 کاری از سامان سالور اشاره کرد. در این فیلم سینمایی علاوه بر متین بازیگرانی مانند محسن تنابنده، پریناز ایزدیار، سمیرا حسن پور، مریم بوبانی، یدالله شادمانی و علیرضا مهران حضور داشتند.

سالنام فیلمکارگرداننفش
1394خانه دیگریبهنوش صادقیپرستو
1395نرگس مستسید جلال الدین دریمرضیه
1395زردمصطفی تقی‌زادهستاره همسر سابق شهاب
1396ترمینال غربقربانعلی طاهرفر
1397بهشت گمشدهحمید سلیمیان نرگسنرگس
1398سه کام حبسسامان سالور

تئاترهای متین ستوده

متین ستوده در حوزه تئاتر هم حضوری پررنگ به عنوان بازیگر داشته است. در ادامه با عکسی از این بازیگر در تئاتر دراکولای سفید به معرفی آثار او می‌پردازیم.

تئاترهای متین ستوده

سالنام نمایشکاگردانمحل اجرا
1397فصل شکار بادبادک هاشاهین صادقیانپردیس تئاتر شهرزاد
139730/دی/95احسان ‌حاجی ‌پورپردیس سپند
1398اجازه دارم جیغ بکشم؟!علی ساسانی نژادتئاتر ‌مستقل ‌تهران
1398دراکولای سفیدمحسن ‌میرزاخانیپردیس تئاتر شهرزاد
1399تله تئاتر سهم زنمحمد ‌قنبری
1401نمایشنامه خوانی هیچ چیز جالبی برای تعریف نیستدانیال چاووشیپردیس تئاتر شهرزاد

متین ستوده در شبکه نمایش خانگی

در ادامه مقاله بیوگرافی متین ستوده به معرفی آثار این بازیگر در شبکه نمایش خانگی می‌پردازیم، پس همچنان با ما در پلازا همراه باشید.

سالنام سریالکارگردانعنوان
1397رالی ایرانی (فصل دوم)آرش معیریانشرکت کننده
1400رئالیتی شو شب‌های مافیا (فصل یازدهم)سعید ابوطالبشرکت کننده
1400رئالیتی شو شب‌های مافیا (فصل سیزدهم)سعید ابوطالبشرکت کننده
1400آهوی من مارالمهرداد غفارزادهدر نقش الناز
1400جادوگرمسعود اطیابیدر نقش شیوا دانیالی
1401تو آدم بشو نیستیامیر سلیمانی
1402رئالیتی شو ناتومهدی صفی‌یاریشرکت کننده
1402رئالیتی شو ارتش سریسعید ابوطالبشرکت کننده
1402عقرب عاشقحسین سهیلی‌زادهدر نقش فرشته دوست آبان

جوایز و افتخارات متین ستوده

درباره جوایز متین باید به این نکته اشاره کنیم که او در حوزه بازیگری هنوز موفق به دریافت جایزه‌ای نشده است، که چیزی از ارزش‌های این هنرمند کم نمی‌کند. بدون شک با پشتکاری که متین ستوده در حرفه بازیگری دارد، می‌توان آینده درخشانی را برای این بازیگر متصور شد.

شایعات و حواشی متین ستوده

شایعات و حواشی متین ستوده

از داغ‌ترین حواشی درباره این بازیگر باید به متین ستوده و همسرش اشاره کرد. او پس از اینکه ازدواج خود را در صفحه شخصی اینستاگرامش علنی کرد با واکنش‌های مختلفی از سوی مخاطبان مواجه شد.

بعدها شایعاتی مبنی بر طلاق متین از علی زندی در رسانه‌های زرد و فضای مجازی منتشر گردید که خیلی زود کذب بودن خبر با واکنش این بازیگر در صفحه شخصی خود در قالب یک متن مشخص شد.

از دیگر حواشی درباره این بازیگر تیپ او در اکران خصوصی فیلم مسخره باز کاری از همایون غنی‌زاده بود، که با واکنش‌های مختلفی از سوی مخاطبان و مدیران سینما مواجه شد.

ما در در این مقاله به بررسی زندگی نامه متین ستوده، فیلم‌ها، نمایش‌های تلویزیونی و تئاترهای این بازیگر پرداختیم. بدون شک متین ستوده یکی از بهترین بازیگران با استعداد و خوش چهره سینما و تلویزیون ایرانی محسوب می‌شود که بین مخاطبان بسیار محبوب است. آیا شما بازی این بازیگر را دوست دارید؟ در میان آثار معرفی شده کدام یک از آن‌ها را می‌پسندید؟ به نظر شما بهترین نقش این بازیگر  کدام کار است؟
امید است مقاله بیوگرافی متین ستوده این بازیگر برای شما مخاطبین محترم مفید بوده باشد. لطفاً پس از مطالعه کامل این مقاله نظرات شخصی خود را درباره این بازیگر مستعد و دوست داشتنی با ما در وب‌سایت پلازا به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو