بورس ساعت دیجیتالی کجاست؟

منبع: زیبامون

6

1402/5/4

13:12


در این بخش از سایت زیبامون با صفر تا صد ساعت‌های هوشمند دیجیتالی و مرکز خرید آن آشنا خواهیم شد.

بورس ساعت دیجیتالی کجاست؟

این روزها کمتر کسی است که با ساعت‌های دیجیتالی هوشمند آشنایی نداشته باشد. در گذشته‌های دور پس از ساعت‌های آنالوگ نوع جدیدی از ساعت به بازار معرفی شد که دیجیتال بودند. ساعت‌های دیجیتال اعداد را در قالب عدد و نماد نشان می‌دادند که همچنان هم در بازار وجود دارند اما با پیشرفت علم و فناوری ساعت‌ها پیشرفته‌تر شدند و به صورت هوشمند درآمدند. ساعت‌های هوشمند قابلیت اتصال به گوشی را داشته طوری که صفحه گوشی به اندازه یک ساعت مچی درآمده و اعداد به صورت دیجیتالی نشان داده می‌شوند.

ساعت هوشمند دیجیتال یکی از پر فروش‌ترین ساعت‌ها است که این روزها در دست بسیاری از افراد دیده می‌شود که بانوان و آقایان از آن استفاده می‌کنند و به آن اسمارت واچ نیز گفته می‌شود. ساعت دیجیتال هوشمند قابلیت‌های بسیار زیادی داشته که می‌توان از آن به عنوان یک وسیله ضروری یاد کرد. بورس ساعت دیجیتالی کجاست؟ در این بخش از سایت زیبامون با صفر تا صد ساعت‌های هوشمند دیجیتالی و مرکز خرید آن آشنا خواهیم شد.

 

ساعت هوشمند 1

 

ساعت هوشمند دیجیتالی

ساعت هوشمند یک گجت پوشیدنی بوده که روی مچ دست بسته می‌شود. ساعت‌های دیجیتال هوشمند دارای صفحه نمایشگر لمسی بوده که می‌توان آن را به گوشی موبایل اتصال داد طوری که هر پیام و نوتیفیکشنی روی صفحه نمایشگر دیجیتالی نشان داده می‌شود. در برخی از مدل‌ها امکان برقراری تماس صوتی وجود داشته که با این قابلیت بدون همراه داشتن گوشی تماس و پیام‌ها مدیریت می‌شوند.

 

ساعت هوشمند 2

 

نحوه اتصال ساعت دیجیتال  هوشمند به گوشی

ساعت‌های هوشمند به گوشی موبایل وابسته هستند که از طریق بلوتوث و وای فای به هم وصل می‌شوند. نوع دیگری از ساعت های هوشمند وجود دارند که سیم کارت خور بوده و با انداختن سیم کارت در آن دیگر نیازی به اتصال به گوشی ندارند که به آن‌ها ساعت هوشمند بدون نیاز به گوشی گفته می‌شود.

به طور کلی ساعت‌های دیجیتالی هوشمند تداعی کننده وجود یک تلفن همراه در سایز کوچک بوده که بر روی مچ دست بسته می‌شوند. از آنجایی که گوشی تلفن تنها برای صحبت کردن و پیغام فرستادن نیست و می‌توان از آن استفاده‌های دیگری هم داشت ساعت دیجیتال  هوشمند نیز چنین است که قابلیت‌های زیادی دارد و نیاز به حمل گوشی را به حداقل می‌رساند.

 

ساعت هوشمند 3

ساعت هوشمدد 4

 

امکانات هیجان انگیز ساعت دیجیتال  هوشمند

ساعت هوشمند به قدری امکانات متنوع دارد که می‌توان از همه آن‌ها به عنوان یک مزیت نام برد. رایج‌ترین امکانات کاربردی و مفید ساعت هوشمند عبارتند از:

  • جی پی اس: GPS سرعت و مسافت طی شده را اندازه گیری می‌کند.
  • گام شمار: گام شمار تعداد قدم‌ها را شمارش کرده و با ثبت قد و وزن سلامت کلی اندام و ضربان قلب را بررسی می‌کند.
  • کورنومتر: کورنومتر نوعی زمان‌سنج است که برای افراد ورزشکار یا افرادی که نیاز به برنامه ریزی زمانی دارند مناسب است.
  • هشدار: هشدار که به صورت آلارم یا نوتیفیکشن درون ساعت هوشمند وجود دارد یک برنامه کاربردی و بسیار مفید است.
  • ساعت: نمایش ساعت از اصلی‌ترین ویژگی ساعت هوشمند است. در صورت تنظیم موقعیت (location) مطابق با کشور به صورت خودکار ساعت منطقه نشان داده خواهد شد.
  • یافتن گوشی: در صورت اتصال ساعت و گوشی به یکدیگر می‌توان با فشردن دکمه مربوطه، آلارم گوشی را فعال کرد و آن را یافت.
  • برقراری تماس: بیشتر ساعت‌های هوشمند امکان برقراری تماس را دارند که به راحتی می‌توان با آن صحبت کرد.
  • کنترل سایر وسایل: برخی از وسایل طوری ساخته شده‌اند که مجهز به کنترلگر و حسگر هوشمند بوده و می‌توان آن‌ها را از طریق اسمارت واچ کنترل کرد.
  • ان اف سی: NFC یک اتصال بیسیم با فاصله نزدیک با سرعت پایین و تنظیم آسان بوده که در سیستم‌های ارتباطی بدون تماس استفاده می‌شود که با استفاده از آن می‌توان پرداخت‌های خود را از طریق ساعت دیجیتال هوشمند انجام داد.

 

ساعت هوشمند 6

 

سازگاری ساعت هوشمند با گوشی

برای اینکه بتوان از ساعت دیجیتال  هوشمند استفاده کرد باید سازگاری آن را با گوشی در نظر گرفت. ساعت هوشمند مختص گوشی خاص است که باید اندرویدی یا آیفون بودن آن را در نظر گرفت. از آنجایی که مارک‌های مختلف ساعت هوشمند در بازار وجود دارد می‌بایست قبل از خرید نسبت به سازگاری آن با گوشی تحقیق و پرس و جو کرد تا بتوان از آن استفاده کرد. ساعت هوشمند غیر سیم کارت خور بحث جداگانه بوده و نیازی به همگام سازی آن با گوشی وجود ندارد.

 

ساعت هوشمند 8

ساعت هوشمند 7

 

برترین برندهای تولید کننده ساعت دیجیتال هوشمند

ساعت هوشمند که به عنوان یک گجت پوشیدنی از آن استفاده می‌شود، تاکنون توسط شرکت‌های مختلف تولید شده است. برخی از برترین و معروف‌ترین برندهای تولید کننده ساعت هوشمند در دنیا عبارتند از:

  • Galaxy Watch
  • Samsung
  • Mobvoi
  • Huawei
  • Xiaomi
  • Forbes
  • Apple
  • Fossil

هرچند برندهای دیگری هم وجود دارند که عملکرد خوبی و کیفیت قابل قبولی دارند که ممکن است در بالا به آن‌ها اشاره نشده باشد. عموما توصیه می‌شود برای اینکه بتوان برای مدت طولانی از ساعت دیجیتال  هوشمند استفاده کرد بهتر است مارک‌های اصیل و معتبر را به جای برندهای متفرقه خریداری نمود.

 

ساعت هوشمند 9

 

معایب ساعت دیجیتال هوشمند

ساعت هوشمند همچون سایر سایر محصولات دیجیتال ممکن است معایبی هم داشته باشد، از جمله:

  • کوتاه بودن عمر باتری: باتری‌های ساعت هوشمند ظرفیت کمی دارند که بین یک تا دو روز شارژ را در خود نگه می‌دارند. با توجه به میزان استفاده و سالم بودن باتری ممکن است ظرفیت نگهداری شارژ در آن کمی بیشتر یا کمتر باشد.
  • گران قیمت بودن: ساعت‌های هوشمند قیمت‌های مختلفی دارند اما در کل نسبت به نوع کارایی و عمر مفید، قیمت بالایی دارند که برای خرید یک محصول با کیفیت باید برای آن هزینه کرد.
  • کوچک بودن صفحه نمایشگر: صفحه لمسی ساعت هوشمند کوچک بوده که ممکن است تماشای امکانات و برنامه‌ها کمی سخت باشد اما باید این نکته را در نظر گرفت که قرار نیست ساعت‌های دیجیتالی هوشمند جایگزین اصلی موبایل شوند بلکه به عنوان مکمل در کنار آن استفاده می‌شوند بنابراین تا حدودی کوچک بودن صفحه نمایشگر برای قرارگیری روی مچ دست طبیعی است.
  • نزدیک بودن به تلفن همراه: ساعت‌های هوشمندی که وابسته به سیستم بلوتوث و وای فای موبایل هستند را نمی‌توان در فاصله‌های بسیار دور از گوشی مورد استفاده قرار داد بلکه با توجه بُرد تا یک مسافت خاصی قابل استفاده هستند.

 

ساعت هوشمند 10

 

آینده ساعت دیجیتالی هوشمند

آینده ساعت هوشمند چگونه خواهد بود؟

قطعا با توجه به پیشرفت علم و فناوری هر روز قابلیت‌های تازه‌ای به ساعت‌های هوشمند افزوده می‌شود که می‌توان آن‌ها را هر بار پیشرفته‌تر از سری قبل دید. اولین اسمارت واچ‌های معرفی شده به بازار جذاب بودند اما هرچقدر جلوتر برویم مشاهده خواهد شد نسبت به نسل جدید کارایی کمتری دارند. از این رو ساعت هوشمند آینده‌ای بسیار درخشان داشته و بی‌شک به آن امکانات و مزیت‌های دیگری نیز اضافه خواهد شد تا افراد بتوانند نیازهای خود را در آن جستجو کرده و برآورده سازند.

 

ساعت هوشمند 11

 

بورس ساعت دیجیتالی در تهران

مرکز خرید ساعت دیجیتالی کجاست؟ در هر شهری مرکزی وجود دارد که بتوان وسیله مورد نظر را از آنجا خرید. تهران یک شهر بزرگ و پر جمعیت بوده که بسیاری از مراکز را در خود جای داده است. بورس ساعت دیجیتالی تهران، پاساژ چارسو است. پاساژ چارسو در خیابان جمهوری بین خیابان ولیعصر و پل حافظ نزدیک پاساژ علاءالدین قرار دارد. بازار چارسو یک بازار مجهز بوده که در آن انواع لوازم دیجیتالی و الکترونیکی به فروش می‌رسد.

ساعت دیجیتالی هوشمند را در برندها، قیمت‌ها و مدل‌های مختلف می‌توان از پاساژ چارسو تهیه کرد. برای خرید بهترین ساعت هوشمند علاوه بر زیبایی ظاهری، کیفیت باتری و قدرتمند بودن صفحه تاچ را باید در نظر گرفت. بهتر است نوعی را خریداری نمایید که به دلیل استفاده از قطعات اصل و مرغوب قابلیت کارکرد در سالیان متمادی را داشته باشد تا فقط یک بار هزینه کنید و نیاز به پرداخت هزینه‌های کلان برای تعمیر یا دور انداختن آن نباشید.

پاساژهای دیگری در تهران هستند که به صورت جزئی در برخی از فروشگاه و مغازه‌ها در زمینه فروش ساعت دیجیتال فعال هستند، از جمله:

  • کورش: بزرگراه ستاری شمال، نبش خیابان پیامبر مرکزی
  • میلاد نور: شهرک غرب، میدان صنعت، ابتدای بلوار فرحزادی
  • پالادیوم: محله محمودیه، خیابان مقدس اردبیلی، نرسیده به میدان الف
  • تیراژه: اشرفی اصفهانی
  • آلومینیوم: خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ

در بازار تهران، قیصریه، راسته ساعت فروش‌ها نیز می‌توان در کنار ساعت‌های مچی تعدادی ساعت هوشمند یافت.

 

ساعت هوشمند 12

 

کلام آخر

خرید ساعت دیجیتال  هوشمند گزینه‌ای ایده‌آل برای افردی است که می‌خواهند امکانات گوشی را به صورت کوچک‌تر و همیشگی همراه خود داشته باشند. ساعت هوشمند را هم کودکان و هم بزرگسالان می‌توانند استفاده کنند که در استفاده از آن محدودیتی وجود ندارد. در این بخش از زیبامون دات.کام می‌توانید در کنار بورس ساعت دیجیتال، بورس ساعت دیواری در تهران را نیز دنبال کنید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو