عملیات پیچیده بازداشت اعضای ۱۵ باند قاچاق

منبع: سیمرغ

3

1402/5/6

11:36


عملیات پیچیده بازداشت اعضای ۱۵ باند قاچاق

شناسایی و بازداشت ۱۵ شبکه‌ کلان قاچاق سازمان‌یافته‌ محصولات دخانی در ۱۰ استان کشور

وزارت اطلاعات روز چهارشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در اجرای دستورهای متعدد و مؤکد مقام محترم ریاست جمهوری در راستای حفاظت از حقوق بیت‌المال و کشف و برخورد با مفاسد اقتصادی و به ویژه قاچاق کالا و ارز، این وظیفه‌ی مهم را با عزمی جدی و با بهره گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود در دستور کار خود قرار داده است.

این اطلاعیه افزود: در مسیر تحقق این هدف، در روزهای گذشته با اقدامات همه جانبه‌ اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان «عجل الله تعالی فرجه الشریف» و با همراهی و مساعدت تمام عیار دستگاه محترم قضایی و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ۱۵ شبکه‌ کلان قاچاق سازمان یافته‌ محصولات دخانی در ۱۰ استان کشور شناسایی و عوامل آن با حکم مرجع محترم قضایی بازداشت شدند.

وزارت اطلاعات ادامه داد: این باندهای سازمان‌یافته‌ قاچاق از طریق مبادی غیررسمی و با سوء استفاده از استثنائات تجاری، اقدام به قاچاق و دپوی کالا در شهرستان‌های مرزی و توزیع گسترده در سراسر کشور نموده و میلیون‌ها دلار درآمد نامشروع را به صورت ارز و از طریق صرافی‌های غیرمجاز از کشور خارج کرده‌اند.

وزارت اطلاعات در این اطلاعیه خاطرنشان کرد: بررسی‌های اولیه حاکی است که شبکه‌های مزبور تاکنون مقادیر قابل توجهی انواع سیگار و تنباکوی فاقد هر گونه مجوز بهداشتی و استاندارد را به کشور قاچاق کرده‌اند. با مجموعه عملیات‌های روزهای گذشته، بیش از یکصد انبار اصلی قاچاقچیان کشف و ضبط شد و ۶۰ نفر از اعضای شاخص باندهای قاچاق دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند. مبارزه‌ بی امان با قاچاقچیان، به ویژه قاچاق کلان کالا و ارز با همکاری دستگاه محترم قضایی و سایر نیروهای امنیتی و انتظامی بصورت فزاینده‌ای استمرار خواهد داشت؛ إن شاء ا...


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: rokna.net


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو