پشت پرده ورود ناو هواپیمابر آمریکا به خلیج فارس

منبع: سیمرغ

1

1402/9/7

15:08


پشت پرده ورود ناو هواپیمابر آمریکا به خلیج فارس

ناو آمریکا پس از پاسخ به سوالات سپاه وارد خلیج فارس شد


سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه امشب در گفت و گویی رسانه ای با تبریک روز نیروی دریایی ارتش، گفت: همرزمان عزیزم در نیروی دریایی ارتش شب و روز در تلاش برای امنیت کشورمان هستند و این روز را به همه این دلاوران تبریک می گویم.

 وی در بیان حضور اخیر ناو هواپیمابر آمریکا در خلیج فارس عنوان داشت: همین دیروز که ناو هواپیمابر آنها وارد خلیج فارس شد به تمامی سوالات ما به محض وارد شدن، پاسخ دادند و حجمی از قایق ها را در جلوی خودشان دیدند سریعا به سمت جنوب خلیج فارس رفتند و در آبهای جنوبی خلیج فارس و در آبهای کشورهای همسایه تردد کردند.

 فرمانده نیروی دریایی سپاه با تصریح بر این که آنها حتی در نزدیکی سکوهای فلات قاره ما هم نیستند و در آبهای کشورهای جنوب خلیج فارس استقرار دارند و تماما به گفتمانی که رزمندگان ما با آنها در منطقه دارند، جواب می دهند و هر ناوگان نظامی بیگانه ای که در خلیج فارس می آید مجبور است که به فارسی صحبت کند، عنوان داشت: اینجا بحر فارسی است و ما از این ها سوال و جواب می کنیم و آنان نیز پاسخ می دهند.

سردار تنگسیری اضافه کرد: ما پهپادهایمان در روز گذشته بالای سر آنها بود و اخطار دادیم که بالگردشان باید بنشیند و تأکید کردند که بالای سر ناو خودمان هستیم و به دستورات ما تمکین کردند. ما از همه تحرکات آنان فیلم و عکس داریم و این بار که وارد شدند نسبت به بار قبل تمکین بسیار بیشتر و همکاری خوبی داشتند.

 وی با اشاره به مقاومتی که در خلیج فارس طی سال های اخیر صورت گرفته، خاطرنشان کرد: دشمن به نوعی از خلیج فارس فرار کرد و اکنون برای حفظ آبروی نداشته مجددا آمده و البته در آبهای ما حضور ندارند و از آبراههای ما هم عبور نمی کنند و در آبهای کشورهای جنوبی خلیج فارس قرار دارند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در بخش دیگری از این گفت و گو بیان داشت: آمریکایی ها در خلیج فارس از گذشته بوده و هستند و لذا عاقلانه آنها این است که رفتار منطقی داشته باشند و ما در این رفت و آمدهای آنها به خلیج فارس در سال های اخیر حتی یک مورد نداریم که یک وجب در آبهای ما آمده باشند و آمریکایی ها وقتی در خلیج فارس قرار می گیرند خودشان می دانند که در یک کیسه ای قرار گرفته اند که دهانه کیسه (تنگه هرمز) دست ما است و کاملا در تیررس موشک ها و امکانات ما هستند و هیچ گاه سعی نمی کنند که با ما درگیر و یا وارد چالشی شوند.

سردار تنگسیری، حضور ناوگان آمریکا در منطقه را تنها وسیله ای دلگرم کننده برای طرف های مقابل و نه اقتدار آفرین، ارزیابی کرد و گفت: روزی که ما 10 نیروی متجاوز آمریکایی را در 5 مایلی جزیره فارسی گرفتیم 2 ناو هواپیمابر با 150 هواپیما و 5 ناوشکن در خلیج فارس داشتند و لذا حضور این ها فقط دلگرم کننده برای طرف مقابل است.

 وی تصریح کرد: ما ابداع کننده مقاومت هستیم و 8 سال در برابر دشمن مقاومت کردیم و ملت ایران قطعا سرش را در برابر دشمنانش خم نخواهد کرد و بالاتر از خدا نیست و کسی را بالاتر را خدا نمی دانیم. ما در خلیج فارس سابقه حضور 3 ناو هواپیمابر و 80 ناوشکن را هم در گذشته داشته ایم و در همین حضورها بود که کشتی های مختلف شان را توقیف کردیم.

 فرمانده نیروی دریایی سپاه همچنین تأکید کرد: ما نماینده ملت عظیمی هستیم که 44 سال دربرابر همه دشمنان ایستاد و امروز در نهایت اقتدار قرار دارد و دشمن می داند که ما چه داریم و چه بلاهایی می توانیم سرش بیاوریم.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir



مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو