وسایلی که برای سفر به کیش لازم دارید 

منبع: ردمگ

2

1402/5/13

18:17


جزیره زیبای کیش یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگری در بین جزایر کشورمان است. امکانات مطلوب، مراکز خرید لوکس و از

وسایلی که برای سفر به کیش لازم دارید 

جزیره زیبای کیش یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگری در بین جزایر کشورمان است. امکانات مطلوب، مراکز خرید لوکس و از همه مهم‌تر تفریحات آبی هرساله میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی را به سوی خود می‌کشاند. اگر شما هم بلیط کیش تهیه کرده‌اید و به زودی راهی این جزیره سحرانگیز می‌شوید در ادامه همراه ما باشید. در این مقاله لیستی از وسایل ضروری برای سفر به کیش را به شما خواهیم گفت. درست کردن چک لیست و نوشتن نیازمندی‌های  قبل از سفر خیالتان را از بابت همه‌چیز راحت می‌کند. برای درست کردن چک لیست شخصی این موارد را فراموش نکنید.

لوازم ضروری

هر کدام از ما یک سری وسایل ضروری و شخصی مربوط به کار یا علاقمندی‌هایمان داریم. این وسایل می‌تواند جزوه های کوچک دانشگاهی یا کتاب‌های دوست‌داشتنی‌تان باشد. ممکن است داروی خاصی مصرف کنید یا در سفر به وسیله‌ای نیاز پیدا کنید که مهم باشد. به خصوص اگر نوزاد یا کودک به همراه دارید باید حواستان به این موضوع باشد. لوازم ضروری‌تان را روزهای قبل از سفر در یک چک لیست یادداشت کنید و بخشی از چمدانتان را به آنها اختصاص دهید.

مدارک شناسایی

مدارک شما نشان‌دهنده هویت شما هستند، پس اولین چیزی که در فرودگاه و هتل از شما خواسته می‌شود مدارک شناسایی است. کارت بانکی، شناسنامه، کارت ملی، دفترچه بیمه و بلیط کیش مهم‌ترین مدارکی هستند که در سفر به کیش باید همراه خود داشته باشید. مدارک مهم و لازم را در ساک دستی قرار دهید. برای احتیاط بیشتر می‌توانید از آنها کپی تهیه کنید یا عکس بگیرید و در گوشی همراهتان ذخیره کنید.

لوازم الکترونیکی

امروزه لپتاپ و گوشی‌های همراه جزو پرکاربردترین وسایل ما در زندگی روزمره هستند. کابل شارژ، هدفون، پاوربانک و مونوپاد از جمله لوازم الکترونیکی هستند که می‌تواند در لیستتان قرار بگیرد. اگر به عکاسی حرفه‌ای علاقمندید، دوربین عکاسی را هم در لیست خود بنویسید. در غیر این صورت یک گوشی همراه با دوربین باکیفیت برای ثبت خاطرات خانوادگی و دوستانه کافیست و کار شما را راه می‌اندازد.

لباس

بیشترین حجم چمدان شما را لباس‌ها می‌گیرند. احتمالاً در سفر فرصت شستن لباس پیدا نکنید. پس بهتر است چند دست لباس همراه خود ببرید. البته لباس‌های کاربردی و سبک. اگر در تابستان به کیش سفر می‌کنید لباس‌های نخی و بسیار نازکتان را انتخاب کنید. اگر در پاییز و زمستان راهی کیش می‌شوید به لباس‌های ضخیم نیازی نخواهید داشت چراکه هوای کیش معتدل است و سرد نیست. تنها یک لباس گرم برای قبل از ورود به کیش بردارید و زمان رسیدن به مقصد آن را در گوشه چمدانتان بگذارید.

وسایلی که برای سفر به کیش لازم دارید 

کفش و صندل

برای اینکه بار سفرتان کم‌حجم و سبک باشد یک یا دو کفش مناسب بردارید. می‌توانید جوراب و وسایل خرده‌ریز را داخل کفش‌ها قرار دهید تا جای بیشتری برای وسایل در اختیار داشته باشید. علاوه بر کفش، صندل یا دمپایی نیز از واجبات سفر به کیش است. شما قرار است ساعت‌های زیادی را در کنار ساحل و دریا بگذرانید پس بهتر است صندل به پا کنید، زیرا هم سریع‌تر خشک می‌شود و هم شن و ماسه داخل آن نمی‌رود. یک جفت صندل سبک کاربردی‌ترین وسیله چمدان شما خواهد بود.

کلاه و عینک آفتابی

حتماً می‌دانید که جزیره کیش آب و هوای گرمی دارد. به خصوص در فصل بهار و تابستان که دمای هوا به بیشترین حد ممکن می‌رسد. برای اینکه از سوختگی صورت و بدن پیشگیری کنید باید کلاه آفتابی و دستمال گردن همراه داشته باشید و ترجیحاً لباس‌های آستین بلند بپوشید. علاوه بر نقاب یا کلاه محافظت‌کننده، عینک آفتابی را هم فراموش نکنید.

ساک دستی

اگر با خودروی شخصی به کیش سفر می‌کنید دستتان برای برداشتن وسایل بازتر است و جای بیشتری در اختیار دارید. اما اگر با پرواز تهران کیش راهی سفر شده‌اید باید بدانید که در فرودگاه و پس از سوار شدن به هواپیما امکان دسترسی به چمدان‌ها وجود ندارد. پس بهتر است یک کیف دستی داشته باشید تا مدارک شناسایی و وسایل ضروری دم‌دستی را در آن بگذارید. لوازم مهمی مثل گوشی همراه و مدارک یا خوراکی‌های در راه را در این کیف بگذارید.

وسایلی که برای سفر به کیش لازم دارید 

لوازم بهداشتی

لوازم بهداشتی یکی از مهم‌ترین بخش‌های چک لیست سفر شما را تشکیل می‌دهد. لوازم آرایش، کرم مرطوب‌کننده، شامپو، صابون، شانه، مسواک، خمیر دندان، نخ دندان، حوله، ژل ضدتعریق، عطر و ادکلن و لوازم اصلاح وسایلی است که می‌توانید در لیستتان یادداشت کنید. بسیاری از این وسایل را می‌توانید از مقصد خود بخرید و در همان کیش تهیه کنید.

نکته مهم اینکه قبل از سفر درباره امکانات و خدمات هتل جستجو کنید. بسیاری از اقامتگاه‌ها لوازم بهداشتی مثل صابون، حوله، شامپو و… را در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهند. با آگاهی از این موارد دیگر نیازی به بردن این وسایل ندارید و چمدان سبک‌تری خواهید داشت.

ضدآفتاب و آبرسان

شاید شما هم جزو افرادی باشید که در زندگی روزمره خود از ضدآفتاب استفاده نمی‌کنند. اما باید به شما بگویم که این بار فرق می‌کند. ضدآفتاب یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که شما باید با خود داشته باشید. آب و هوای جزیره کیش گرم و آفتابی است. ساعاتی که در فضای باز و در کنار ساحل هستید حتماً باید از ضدآفتاب استفاده کنید. قرار گرفتن در معرض آفتاب بدون محافظ باعث آفتاب سوختگی و بیماری‌های پوستی می‌شود. استفاده از یک آبرسان نیز پوستتان را سرحال می‌کند و رطوبت از دسته رفته را به آن برمی‌گرداند.

لوازم شنا و آفتاب‌گیری

تفریحات ساحلی اصلی‌ترین جاذبه‌های جزیره زیبای کیش هستند. در جزیره کیش شما می‌توانید انواع تفریحاتی مثل شنا، غواصی، بنانا، شاتل سواری و… را تجربه کنید. اگر اهل این تفریحات هستید و می‌خواهید حسابی در جزیره خوش بگذرانید وسایل لازم را فراموش نکنید. یک ساک دستی که شامل مایو، حوله، کلاه، دماغ‌گیر و عینک شنا می‌شود. فراموش نکنید که آب خلیج فارس شور است و شما برای شنا کردن به عینک نیاز دارید. اگر دوست دارید در پلاژهای تفریحی آفتاب بگیرید لوازم و کرم‌های لازم را پیش از سفر تهیه کنید.

تمام این موارد لوازم پیشنهادی ما بود که می‌توانید در لیست خود بگنجانید. توصیه می‌کنیم پیش از سفر لیستی از وسایل مورد نیاز تهیه کنید و بستن چمدان را به لحظات آخر به تعویق نیندازید تا سفری راحت و بی‌دغدغه را تجربه کنید. برای خرید بلیط کیش و رزرو هتل می‌توانید به وبسایت سفرمارکت مراجعه کنید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم پیش از آغاز سفر درباره جاهای دیدنی کیش در مقالات بلاگ سفرمارکت بخوانید و اطلاعات بیشتری درباره این مقصد جادویی و خاطره‌انگیز کسب کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو