خرید آلبوم عکس؛ ۷ فاکتور کلیدی انتخاب بهترین مدل

خرید آلبوم عکس؛ ۷ فاکتور کلیدی انتخاب بهترین مدل


منبع: فوت و فن

3

1402/5/17

12:21


آلبوم عکس وسیله ای همیشگی جهت نگهداری اصولی از خاطرات چاپ شده افراد در قاب عکس بوده است. خرید آلبوم عکس دارای نکاتی حرفه ای می باشد که با دانستن آنها انتخاب بهترین مدل امکان پذیر است.

خرید آلبوم عکس؛ ۷ فاکتور کلیدی انتخاب بهترین مدل

زنده کردن خاطرات از طریق عکس برای انسان‌ها لذت بخش است و حتی قبل‌ از قاب عکس دیجیتال و گوشی های هوشمند وجود داشته است؛ ولی همچنان عکس های چاپ شده یک وسیله محبوب هستند. در سال های اخیر انواع آلبوم عکس جدید و مدرن وارد بازار شده است و می تواند به خریداران کمک کند تا بهترین آلبوم‌های عکس را برای مجموعه ‌عکس های خود انتخاب کنند. در این مطلب نکات مهمی در مورد خرید آلبوم عکس و انواع آلبوم‌های فانتزی و دخترانه بیان می کنیم.

فاکتورهای مهم برای انتخاب و خرید آلبوم عکس

برای برخی انتخاب یک آلبوم عکس نیازی به تفکر ندارد و هر نوع آلبومی می تواند از نظر آن‌ها مناسب باشد. استفاده از آلبوم علاوه بر نگه داشتن عکس باعث محافظت آن از آسیب های احتمالی می شود و روش مناسبی برای نمایش عکس ‌های خانوادگی است. این ویژگی مخصوصا برای عکس‌ های چاپ شده قدیمی‌تر که برای انتقال به نسل‌ های آینده نگهداری می‌شوند بسیار مهم هست. در اینجا چند نکته وجود دارد که در انتخاب و خرید آلبوم عکس باید به آن‌ها توجه کرد. گروه ناچو از فروشگاه های دارای نماد اعتماد برای فروش انواع مدل های آلبوم است و می توانید خرید آلبوم عکس فانتزی را به صورت آنلاین انجام دهید.

1.نوع آلبوم عکس

آلبوم های عکس از لحاظ اندازه، ظرفیت و مواد به کار رفته در جلد آن به مدل های گوناگونی دسته بندی می شوند. سه نوع اصلی عبارت‌اند از: حلقه بندی، یادداشتی و کتابی.

در آلبوم‌ های حلقه‌بندی می توان صفحه های عکس را اضافه، حذف یا مرتب کرد؛ زیرا این حلقه‌ها قابلیت باز شدن را دارند. آلبوم های یادداشت دارای صفحات ستونی هستند و اغلب دارای جیب هایی برای گذاشتن عکس و فضاهای خط دار می باشند؛ بنابراین کاربران می توانند در کنار هر عکس زیرنویس شامل تاریخ یا یادداشت دلخواه خود را بنویسند.

 آلبوم های اسکرپ بوک به گونه‌ای طراحی شده‌اند که صفحات عکس دفترچه یادداشت 12 اینچی را در خود جای دهند. صفحات این آلبوم ها با استفاده از حلقه یا چسب قابل صحافی هستند. وجود صفحه بزرگ در آلبوم کتابی به کاربران اجازه می دهد تا گزینه های تزئینی را برای شخصی سازی آلبوم خود اضافه کنند.

2.اندازه آلبوم

آلبوم‌ ها در اندازه‌ها و ظرفیت‌ های مختلف و در جهت های افقی و جهت عمودی موجود هستند. اندازه‌ها بر حسب اینچ دسته‌بندی می‌ شوند و برای چاپ عکس در اندازه‌های محبوب و قاب عکس مناسب هستند. برخی از اندازه های محبوب آلبوم ها عبارت‌اند از: 4 اینچ در 6 اینچ، 5 اینچ در 5 اینچ، 5 اینچ در 7 اینچ، 6 اینچ در 8 اینچ و 8 اینچ در 10 اینچ. آلبوم ‌های اسکرپ‌بوک بزرگ‌تر بوده و معمولاً 12 اینچ در 12 اینچ یا بزرگ‌تر برای قرار دادن کاغذ اسکرپ‌بوک تخصصی با همان اندازه مناسب هستند.

آلبوم عکس

3.ظرفیت آلبوم عکس

آلبوم برای عکس بر اساس برند و سبک در ظرفیت های متفاوتی تولید می شود. آلبوم‌ های حلقه‌بند به کاربران اجازه می‌ دهند در صورت نیاز صفحات بیشتری را اضافه کنند؛ در حالی که آلبوم ‌های چسب‌دار به صفحات موجود در آلبوم محدود شده اند. اندازه عکس ‌های چاپ شده نیز تعیین می ‌کند که کاربران در هر صفحه چقدر فضای لازم دارند. به طور کلی، خریداران ترجیح می دهند یک نوع آلبوم عکس را بر اساس تعداد و اندازه عکس های خود انتخاب کنند.

4.نوع صحافی و پوشش آلبوم

برای خرید آلبوم عکس باید توجه کرد که آلبوم‌ها یا چسب دار یا حلقه دار هستند. آلبوم های حلقه دار شبیه به یک کلاسور سه یا چهار حلقه‌ای می باشند که برای مدرسه یا محل کار استفاده می شود. حلقه ‌های فلزی این آلبوم ها باز می ‌شوند و کاربران می توانند در صورت نیاز کاغذ یا جیب ‌های عکس را اضافه یا حذف کنند. این نوع آلبوم به دلیل تطبیق پذیری و قیمتی که دارند، یک انتخاب محبوب هستند.

آلبوم‌ هایی با صحافی چسب‌دار با تعداد صفحات ثابتی عرضه می‌ شوند؛ آن‌ها ظاهری کلاسیک داشته و شبیه یک کتاب صحافی سنتی تولید شده‌اند. این نوع آلبوم ها اغلب از نوع یادداشت بوده و دارای خطوط چاپ شده در صفحاتی هستند که می توان یادداشت ها یا خاطرات را در آن‌ها ثبت کرد. شما می توانید در سایت ها و فروشگاه های فروش آلبوم عکس انواع این آلبوم ها را در مدل های متنوع ببینید و خریداری نمایید.

مواد پوششی و جلد آلبوم ها از متریال مختلفی مثل چرم، چرم مصنوعی، پارچه نخی سفت با بافت شل، کاغذ و سایر پارچه ها ساخته می شوند. خریداران می توانند آلبوم عکس با روکش چرمی یا پارچه‌ای کلاسیک را انتخاب کنند. تقریبا مواد روکش در هر رنگ و بافتی وجود دارد؛ اما رنگ های کلاسیک مانند سرمه‌ای، مشکی و قرمز انتخاب های محبوبی هستند.

قیمت آلبوم عکس

5.خرید آلبوم عکس با پنجره تزئینی روی جلد

برخی از آلبوم ها دارای یک پنجره روی جلد تزئینی هستند تا کاربران بتوانند عکس خاصی را به نمایش بگذارند. این ویژگی به کاربران امکان می دهد که عکس خاصی را در آن محل قرار دهند. پنجره ها اغلب دارای یک پوشش محافظ و یک شکاف هستند، بنابراین افراد می توانند هر چند وقت یکبار عکس را تغییر دهند. پنجره های جلد روی آلبوم ها در اندازه های مختلف برای جا دادن عکس ها از اندازه کیف پول تا 4 اینچ در 6 اینچ تولید می شود. خرید آلبوم عکس دارای پنجره های جلد برای قرار دادن عکس های عروسی بسیار محبوب هستند.

6.انواع صفحات در آلبوم عکس جدید

سه نوع صفحه در آلبوم عکس شامل جیبی، چسبی یا غیر چسبنده وجود دارد. جیب های عکس از پلاستیک شفاف ساخته شده اند که به کاربر این امکان را می دهند که تصویر را در هر جیب قرار دهد. اندازه‌ های جیبی در اندازه‌ های چاپی معمول مانند 4 اینچ در 6 اینچ، 5 اینچ در 7 اینچ و غیره از پیش تعیین شده‌ اند.

آلبوم برای عکس دارای صفحات با خط چسب به کاربران این امکان را می دهند که عکس ها را بدون نیاز به گوشه عکس یا چسب در صفحه قرار دهند. چسب به اندازه کافی قوی بوده و می تواند همه عکس ها را نگه دارد؛ اما می توان مکان تصاویر را در صورت لزوم تغییر داد یا حذف کرد. این صفحات همچنین دارای پلاستیک شفافی هستند که عکس ‌ها را می‌پوشاند تا آن ها را در جای خود نگه دارد و از گرد و غبار و کثیفی محافظت نماید.

صفحات آلبوم عکس بدون چسب اساسا فقط کاغذ هستند و معمولا کاغذ دارای کیفیت آرشیوی است و به گونه ای ساخته شده که با گذشت زمان تغییر رنگ یا خرابی در عکس به وجود نیاید. در برخی موارد ممکن است لازم باشد کاربران از گوشه های عکس یا چسب برای نصب هر عکس روی کاغذ آلبوم استفاده کنند. این صفحات می توانند دارای پوشش های پلاستیکی شفاف باشند یا نباشند. کاغذ غیرچسبنده در آلبوم ‌های یادداشت و دفترچه کاربرد زیادی دارد.

آلبوم عکس جدید، ایمن بایگانی (archival safe) دارای صفحاتی فاقد اسید، لیگنین و پی وی سی است. این نوع آلبوم به خوبی می تواند از عکس ها محافظت کند؛ زیرا در برابر مواد شیمیایی که روند تخریب کاغذ را تخریب می کنند مقاومت بالایی دارد.

خرید آلبوم عکس فانتزی

7. نحوه نصب عکس در آلبوم

گذاشتن و نصب عکس ها در آلبوم ها می تواند با استفاده از میله ‌های چسب یا نوار دو طرفه در آلبوم‌ ها انجام شود؛ همچنین با خرید آلبوم عکس فانتزی امکان قرار دادن عکس ها در جیبی که برای نگهداری عکس ‌ها طراحی شده وجود دارد. صفحات جیبی یک انتخاب خوب برای نصب عکس هستند؛ زیرا آسان و راحت بوده، نیازی به خرید چسب نیست و به سادگی عکس وارد جیب می شود.

در گوشه های عکس قطعات کوچکی از نوار به شکل مثلثی با پشتی قابل جابجایی وجود دارد و به راحتی در گوشه های عکس می لغزند. استفاده از آن ها به دلیل اندازه بسیار کوچک آن ها می تواند کمی مشکل باشد. استفاده از گوشه های عکس راه بسیار خوبی برای نصب عکس های بزرگتر یا یادگاری ها در دفترچه های یادداشت هستند؛ زیرا نوار دو طرف دارای چسب بوده و به راحتی عکس ها را روی صفحات کاغذی نگه می دارد همچنین نوار دو طرفه نیز برای استفاده در آلبوم های اسکرپ بوک مناسب است.

 برای نصب عکس ها بر روی آلبوم های کاغذی غیرچسبنده از چسب های بدون اسید استفاده می شود. کاربرد این چسب ها آسان بود و به سرعت خشک می شوند؛ بسته به میزان استفاده از چسب می تواند برای همیشه عکس را به کاغذ بچسباند. قیمت آلبوم عکس با توجه به ویژگی هایی که برای آن ها گفته شده می تواند متفاوت باشد. برای مثال قیمت آلبوم عکس دخترانه به دلیل ظرافت ها و اندازه ای که دارد گران تر از یک آلبوم کلاسیک ساده باشد.

جمع بندی

خرید آلبوم عکس یک وسیله ضروری برای نگهداری عکس ها می باشد؛ به همین دلیل فروشگاه ناچو در جهت رفاه حال مشتریان اقدام به فروش آلبوم عکس در انواع مدرن و کلاسیک نموده است. شما عزیزان می توانید با بررسی قیمت آلبوم عکس در این سایت بهترین آلبوم عکس را سفارش دهید و یا با شماره های این برند تماس بگیرید. (02122187402 – 09302220747)

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو