سینما تا حراجی: معرکه‌ای برای لامبورگینی کونتاچ فیلم گرگ وال استریت!

منبع: فوت و فن

8

1402/5/17

12:46


لامبورگینی کونتاچ سفید جشنواره بیست و پنج سالگی نماد سبک زندگی بذله‌گوی “جوردن بلفورت” در فیلم “گرگ وال استریت” است.

سینما تا حراجی: معرکه‌ای برای لامبورگینی کونتاچ فیلم گرگ وال استریت!

لامبورگینی کونتاچ سفید جشنواره بیست و پنج سالگی نماد سبک زندگی بذله‌گوی “جوردن بلفورت” در فیلم “گرگ وال استریت” است. این فیلم از دو خودرو استفاده کرد، که یکی از آن‌ها به نظر می‌رسد به پایان تلخی رسیده است. اکنون این خودروی سالم در حال فروش در حراج هفته لوکس RM Sotheby’s می‌باشد و ارزش آن بالای دو میلیون دلار تخمین زده شده است.

لامبورگینی تقریباً ۶۵۰ نسخه از کونتاچ 25 سالگی تولید کرد، از که ۲۳ نسخه به رنگ بیانکو پولو بودند، مانند خودروی موجود در فیلم. هوراسیو پاگانی که بعدها شرکت Pagani Automobili را تأسیس کرد، سپس به‌روزرسانی‌های طراحی پرداخت که شامل باک‌ها و اتاقک‌های هوا به‌روزشده عقب و جلو بود. اگرچه برخی افراد طراحی را جنجالی می‌دانستند و انتقاد کنندگان زیادی می‌گفتند که ظاهر آن از فراری تستاروسا الهام گرفته‌است، اما هیچ‌کس نمی‌توانست کارکرد آن را انتقاد کند. این شاید سریع‌ترین نسخه از کونتاچ اصلی باشد و در ۴.۷ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل در ساعت می‌رسد و سرعت بالایی حدود ۱۸۳ مایل در ساعت دارد.

در فیلم “گرگ وال استریت”، لامبورگینی کونتاچ نقش مهمی را در صحنه‌ای ایفا می‌کند که در آن “جوردن بلفورت” که توسط “لئوناردو دی‌کاپریو” بازی می‌شود و مست به خودرو می‌رسد و با پا درب مسافر را باز می‌کند. سپس ادامه می‌دهد و خودرو را دچار حادثه می‌کند، با واژگونی در خودروهای پارک‌شده، علائم خیابان و یک کارت گلف تا زمانی که پلیس او را دستگیر می‌کند.
درباره‌ی لامبورگینی کونتاچ وارده شده به بحران بسیاری از حدس‌ها وجود دارد. محبوب‌ترین داستان می‌گوید که مارتین اسکورسیزی که هم‌تهیه‌کننده و کارگردان این فیلم بود، بر اصرار به استفاده از یک لامبورگینی کونتاچ واقعی اصرار داشت، زیرا از نمایی نمونه ساخته شده راضی نبود. آیا خودروی وارده حادثه واقعاً یک لامبورگینی کونتاچ 25 سالگی است یا یک خودروی مشابه اصلاح‌شده به منظور شبیه‌سازی نسخه 25 سالگی موضوعی است که هنوز بحث‌برانگیز است.

خودروی بدون خسارت، شماره شاسی KLA12722، به صورت چشم‌گیری در حراج RM Sotheby’s در نیویورک در دسامبر به نمایش درآمده است. به خاطر حضور مشهور خود در فیلم، کونتاچ سفید به عنوان یک نماد معروف یا به عبارت Sotheby’s، “نمونه‌ای نمادین که به تاریخچه‌های لامبورگینی و هالیوود پیوند می‌زند و به عنوان نمادی برای چند نسل خدمت می‌کند.”

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو