خواص گل بابونه ( خواص بابونه برای پوست،مو، معده و…)

منبع: مینویسم

4

1402/5/17

12:47


گل بابونه آنقدر خاصیت دارد که به احتمال زیاد بعد زا خواندن این مقاله تصمیم می گیرید که هر روز بابونه بخورید. در این مقاله به تمام خاصیت های گل بابونه اشاره شده است.

خواص گل بابونه ( خواص بابونه برای پوست،مو، معده و…)

گل بابونه یک گیاه دارویی بسیار پرخاصیت می باشد و برای درمان انواع بیماری می توان از آن استفاده کرد. گل بابونه را می توان هم به صورت دم کرده و به صورت عرقیجات مصرف کرد. اخیرا روغن بابونه نیز از خود گیاه بابونه تولید شده است که برای استعمال خارجی می توان از آن استفاده کرد. در ادامه می توانید با برخی از خواص گل بابونه آشنا شوید.

گل بابونه چه خواصی دارد؟

گل بابونه خاصیت های بسیاری دارد. این گیاه شگفت انگیز برای پوست، مو، معده، روده، قاعدگی ، کبد و کلیه و… مفید می باشد در ادامه می توانید تمام خواص گل بابونه را بخوانید.

خواص گل بابونه برای پوست و مو

یکی از خواص گل بابونه کمک به زیبایی پوست و مو می باشد. طبق تحقیقات انجام شده گیاه بابونه برای رفع آکنه و لکه های پوستی بسیار مفید می باشد. داشتن جوش و کک و مک پوستی این روزها مشکل اکثر افراد می باشد. همچنین بابونه سبب از بین رفتن التهابات پوستی می شود و به مسدود شدن منافذ باز پوست کمک می کند. گل بابونه سبب روشن شدن پوست می شود و از پیری و افتادگی پوست جلوگیری خواهد کرد. دمنوش گل بابونه سبب پر شدن و چاق شدن صورت می شود. برای درخشان شدن و از بین رفتن مشکلات پوستی می توانید هم از دم کرده گل بابونه استفاده کنید و هم از بخار بابونه برای پوست صورت خود استفاده کنید.

اگر دچار ریزش مو هستید و دست به هر کاری زدید اما ریزش مو شما درمان نشده است از گل بابونه برای از بین بردن ریزش موهایتان استفاده کنید. همچنین گل بابونه برای رفع شوره سر و خارش پوست سر بسیار مفید می باشد. گل بابونه سبب درخشان شدن و شادابی مو شما می شود و مو خوره از بین می برد. مقداری گل بابونه را در آب بریزید تا بجوشد زمانی که سرد شد روی موهایتان اسپری کنید و اجازه بدهید چند ساعت روی سر شما بماند.

خواص گل بابونه برای معده

گل بابونه می‌تواند به بهبود مشکلات معده، روده و گوارش کمک کند همچنین این گیاه برای برای زخم معده نیز بسیار مفید می باشد. دمنوش بابونه برای التهابات معده و درد هایی که در ناحیه معده وجود دارد بسیار موثر است. همچنین به هضم و جذب مواد غذایی بسیار کمک می کند. کسانی که مشکل داشتن اسید معده دارند از این دمنوش بیشتر استفاده کنند. دمنوش بابونه نفخ معده و درد دل را ازبین می برد و عفنونت های موجود در معده و دستگاه گوارش را نیز از بین رفع خواهد کرد.

خواص گل بابونه برای رحم و قاعدگی و عفونت زنان

دمنوش گل بابونه برای درمان مشکلات زنان بسیار مفید می باشد. این گیاه سبب کاهش دردهای قاعدگی می شود. دمنوش گل بابونه عفونت های زنان و کیست را از بین می برد و رحم را تمیز می کند. بابونه به دلیل داشتن ترکیبات خاص و آنتی اکسیدان های موجود در آن سبب گرم شدن رحم خانم ها می شود و برای درمان ناباروری نیز مفید می باشد. این دمنوش همچنین اختلالات یائسگی را رفع می کند و قاعدگی را نیز منظم می کند.

خواص گل بابونه برای کلیه

کسانی که دچار سنگ کلیه هستند به جای آب از عرق و یا دمنوش گل بابونه استفاده کنند زیرا گل بابونه سنگ را نرم می کند و سبب باز شدن مجاری اداری می شود و همین موضوع سبب می شود سنگ کلیه به آسانی دفع شود. گل بابونه خاصیت ضد میکروبی دارد و به کلیه کمک می کند میکروب های بدن را از طریق ادار از بین ببرد و سبب پاکسازی کلیه ها می شود.

خواص گل بابونه برای سرما خوردگی

گل بابونه و دم کرده آن مانند یک دارو قوی برای درمان سرماخوردگی عمل می کند و به دلیل خاصیت ضد باکتریایی که دارد سبب از بین رفتن عفونت های موجود در بدن می شود. گل بابونه ویروس های ناشی از سرماخوردگی را در بدن از بین می برد و سبب بهبود سریع تر سرماخوردگی می شود. همچینن برای درمان سرفه های خفیف و یا شدید نیز می توانید از دم کرده گل بابونه استفاده کنید.

خواص گل بابونه برای کبد چرب

کسانی که کبد چرب دارند روزی دو لیوان چای بابونه مصرف کنند. گل بابونه به دلیل آنتی اکسیدان هایی که دارد چربی کبد را از بین برده و سبب پاکسازی کبد می شود. همچنین به عملکرد بهتر کبد نیز کمک می کند.

خواص گل بابونه برای قلب و قند خون

گل بابونه برای درمان بیماری های قلبی و کاهش قند و فشار خون بسیار مفید می باشد. دمنوش بابونه سرشار از فلاونوئیدها می باشد که سبب تعادل فشار خون و کاهش کلسترول می شود. ابن دمنوش برای کسانی که دچار بیماری های قلبی خطرناک هستند بسیار توصیه می شود و بهتر است روزی یک فنجان از این دمنوش میل کنند.

خواص گل بابونه برای اعصاب

گل بابونه سبب کاهش استرس می شود و به آرامش اعصاب کمک می کند. طبق تحقیقاتی که دانشمندان انجام داده اند بابونه به دلیل طبع گرمی که دارد سبب افزایش سروتونین و ملاتونین می شود. وجود این هورمون ها از ایجاد افسردگی و ناراحتی اعصاب جلوگیری می کنند. همچنین اگر قبل از خواب یک فنجان دمنوش بابونه میل کنید به کیفیت خواب شما بسیار کمک خواهد کرد.

خواص بابونه برای لاغری

گل بابونه را اگر همراه با ورزش کردن و رژیم غذایی مناسب مصرف کنید سبب چربی سوزی می شود و به کاهش وزن و لاغری سریع تر کمک می کند. زیرا دمنوش بابونه سبب افزایش سوخت وساز بدن می شود. همچنین این گیاه اشتها را تا حد زیادی کم می کند و مقاومت بدن را زیاد می کند.

خواص گل بابونه برای بارداری

استفاده از دمنوش گل بابونه در دوران بارداری از خاصیت های فراوانی برخوردار می باشد. گل بابونه سبب کاهش دردهای عضلانی در دوران بارداری می شود همچنین برای خواب راحت تر خانم های باردار بسیار مفید می باشد. گل بابونه برای سلامت جنین نیز موثر می باشد. اما این نکته را در نظر داشته باشید که در استفاده از دمنوش گل بابونه و یا هر دمنوش دیگری در این دوران زیاده روی نکنید و قبل از مصرف حتما با پزشک معالج خود مشورت کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو