معرفی سریال رامو (Ramo) ؛ خلاصه داستان، بازیگران و بررسی سریال

معرفی سریال رامو (Ramo) ؛ خلاصه داستان، بازیگران و بررسی سریال


منبع: پلازا

4

1402/5/18

10:29


معرفی سریال رامو (Ramo) ؛ خلاصه داستان، بازیگران و بررسی سریال

سریال ترکی رامو یکی از آثار پرطرفدار و تماشایی این کشور در ژانر اکشن محسوب می‌شود که نخستین بار از شبکه شو تی وی ترکیه پخش شد. در این مقاله پلازا قصد داریم تا با معرفی سریال Ramo 2020 همراه شما باشیم.

سریال‌های اکشن ترکی  طرفداران زیادی دارند و کشور ترکیه نیز در ساخت این آثار عملکرد خوبی داشته است. مجموعه‌هایی همچون گودال (Çukur)، نفوذی (İçerde)، تصادف (Çarpışma) و حلقه (Halka) از جمله معروف‌ترین آثار این کشور در ژانر اکشن هستند که نه تنها در خود کشور ترکیه مورد استقبال قرار گرفتند، بلکه توجهات جهانی به آنها شد. در ادامه قرار است یک مجموعه تلویزیونی اکشن دیگر از کشور ترکیه را به شما معرفی کنیم.

سریال ترکی رامو به کارگردانی یاغیر آلپ آکایدین (Yağız Alp Akaydın) و چاعاتای توسون (Çağatay Tosun) ساخته شد. نویسندگی این اثر نیز برعهده ییلماز شاهین (Yılmaz Şahin)، توپراک کاراوغلو (Toprak Karaoğlu)، سدا کاراغلو (Seda Karaoğlu)، دنیز کاراغلو (Deniz Karaoğl)، بیرول تزجان (Birol Tezcan) و اسن علی بیلن (Esen Ali Bilen) نوشته و طی سال‌های 2020 تا 2021 بر روی آنتن Show tv رفت. مورات ییلدیریم (Murat Yıldırım)، هنرپیشه حرفه‌ای ترکیه، ایفاگر نقش اصلی سریال محسوب می‌شود که شخصیت او از روی یک فرد واقعی طراحی شده است. در ادامه مقاله پیش‌رو پلازا با معرفی سریال ترکی رامو همراه شما هستیم.

فهرست مطالب:

زمان پخش سریال ترکی رامو

ژانر سریال رامو ترکی اکشن و درام بود. این مجموعه نخستین بار در تاریخ 14 ژانویه 2020 (24 دی 1398) بر روی آنتن شبکه Show tv قرار گرفت و طی دو فصل پخش شد. تعداد قسمت های سریال ترکی رامو مجموعا 40 قسمت است. در پایین می‌توانید جدول پخش فصول این مجموعه را مشاهده کنید.

فصلتاریخ شروعتاریخ پایانتعداد قسمت‌ها
اول24 دی 13985 فروردین 139911
دوم28 شهریور 139927 فروردین 140029

داستان سریال ترکی رامو

داستان سریال ترکی رامو

در بخش با خلاصه سریال رامو ترکی همراه شما هستیم تا بیشتر با آن آشنا شوید. داستان حول محور مردی جوان، بااستعداد و جذاب به نام رامو است که نمی‌تواند در مقابل ناعدالتی بدون واکنش بماند.

او برای مردی خلافکار به نام چنگیز در آدانا کارهای خلافی از جمله جابه‌جایی و قاچاق سوخت انجام می‌دهد. او با دختر چنگیز که سیبل نام دارد، در رابطه‌ای عاشقانه است. رامو که همراه خانواده‌اش در این سیستم است، بخاطر جاه‌طلبی که دارد می‌خواهد جای چنگیز را بگیرد اما همه چیز اشتباه پیش می‌رود و چنگیز نیز در عوض برای اثبات بی‌گناهی از رامو می‌خواهد دوست صمیمی خود را بکشد. حال او در دو راهی بزرگی که یک طرف به از دست دادن سیبل و از طرف دیگر به کشتن دوستش ختم می‌شود، گیر کرده است.

بازیگران سریال ترکی رامو

در این بخش قصد داریم تا شما را با هنرپیشگان رامو آشنا کنیم. ابتدا به سراغ بیوگرافی بازیگران اصلی می‌رویم و سپس سایر بازیگران را معرفی می‌کنیم. همچنین در این مطلب می‌توانید درباره بهترین سریال های ترکی بیشتر بخوانید

مورات ییلدیریم در نقش رمضان کایا (رامو)

بازیگران سریال ترکی رامو

مورات ییلدیریم از جمله هنرپیشگان معروف کشور ترکیه است که در 13 آوریل 1979 (24 فروردین 1358) به دنیا آمده است. او با تئاتر کار خود را شروع کرد و سپس به واسطه دوست خود در سریال عشق جاودان (Ölümsüz Aşk) نقشی فرعی را ایفا کرد. او با سریال همه فرزندان من (Bütün Çocuklarım) کار خود را ادامه داد و با سریال طوفان (Fırtına) مشهور شد. از دیگر سریال‌های معروف مورات ییلدیریم باید به سریال‌های عاصی (Asi)، عشق و جزا (Aşk ve Ceza)، ملکه شب (Gecenin Kraliçesi)، فصل سوم سریال تشکیلات (Teşkilat) و Nefes: Yer Eksi İki (2023) اشاره کنیم. این هنرپیشه همچنین سابقه مجری‌گری در مسابقه معروف چه کسی می‌خواهد میلیونر شود (Kim Milyoner Olmak İster) را داشت. او در سریال Ramo 2020 ایفاگر نقش اصلی است.

اسرا بیلگیچ در نقش سیبل ییلدیریم

خلاصه سریال رامو ترکی

اسرا بیلگیچ (Esra Bilgiç) بازیگر اهل ترکیه متولد 14 اکتبر 1994 (22 مهر 1373) است. این هنرپیشه بازیگری را با سریال قیام ارطغرل (Diriliş Ertuğrul) و نقش حلیمه خاتون شروع کرد که آغاز موفقی برای او بود. سریال بعدی او یک امید کافیه (Bir Umut Yeter) بود و سپس در سریال ترکی رامو حضور داشت. از دیگر آثار معروف بیلگیچ باید به سرزمین‌های بی‌قانون (Kanunsuz Topraklar) و فیلم آتاتورک (Atatürk) اشاره کنیم.

ایلکر آکسوم در نقش حسن کایا

هنرپیشه های سریال رامو ترکی

ایلکر آکسوم (Ilker Aksum) بازیگر اهل کشور ترکیه در 23 مه 1971 (2 خرداد 1350) به دنیا آمد. او از سال 1994 تئاتر را شروع کرد و سپس با نقش‌‌های کوتاه وارد تلویزیون شد. از آثار معروف آکسوم باید به حریم سلطان (Muhteşem Yüzyıl)، تارتار رمضان (Tatar Ramazan)، پویراز کارایل (Poyraz Karayel)، قیام ارطغرل و Nefes: Yer Eksi İki اشاره کنیم. ایلکر آکسوم در سریال Ramo 2020 نقش برادر بزرگتر رامو را دارد.

اولگون شیمشک در نقش جهانگیر هانلی

بررسی سریال Ramo 2020

اولگون شیمشک (Olgun Şimşek) هنرپیشه ترک در 1 ژوئن 1971 (1 تیر 1350) به دنیا آمد. او پس از فارغ‌التحصیلی وارد تلویزیون شد و با سریال جهان وارونه (Tersine Dünya) توانست توجه‌ها را به خود جلب کند. از جمله آثار معروف این بازیگر باید به دنیا دروغ است (Yalan Dünya)، راهزنان در دنیا حکومت نمی‌کنند (Eşkıya Dünyaya Hükümdar Olmaz) و خیاط (Terzi) اشاره کنیم. او در سریال ترکی رامو نقشی کلیدی دارد.

مهمت ییلماز آک در نقش مظهر اصلان

معرفی سریال ترکی رامو

مهمت ییلماز آک (Mehmet Yılmaz Ak) بازیگر ترک متولد 8 فوریه 1986 (19 بهمن 1364) است. او بازیگری را از سال 2018 و سریال منم دلم تنگ شده (Ben de Özledim) شروع کرد. سپس در سریال‌های نفوذی و گودال به خوبی دیده شد تا اینکه در سریال Ramo 2020 حضور داشت و سریال قضاوت (Yargı) جدیدترین اثر او است.

اییت اوزشنر در نقش یاووز گورکان

زمان پخش سریال ترکی رامو

اییت اوزشنر (Yiğit Özşener) هنرپیشه اهل کشور ترکیه متولد 6 آوریل 1972 (17 فروردین 1351) شروع کرد. او در سال 2000 بازیگری را از فیلم هرکس در خانه (Herkes Kendi Evinde) شروع کرد و با سریال ببخشید لیلا (Üzgünüm Leyla) وارد تلویزیون شد. از دیگر آثار گورکان باید به سریال‌های ایزل (Ezel)، خوشگل و جسور (Cesur ve Güzel)، بارباروس: شمشیر مدیترانه (Barbarossa: Sword of the Mediterranean) و روز صفر (Sıfırıncı Gün) اشاره کنیم‌‌.

سایر هنرپیشه های سریال رامو ترکی عبارتند از:

  • آتیلا اولگاچ (Attila Olgaç) در نقش قدرت
  • امره کینای (Emre Kınay) در نقش هورداجی
  • ساجده تاشانر (Sacide Taşaner) در نقش صباحات کایا
  • مصطفی ییلدیران (Mustafa Yıldıran) در نقش دوئو
  • افسانه اودا (Efsane Odağ) در نقش عافت کایا
  • ولکان یوسون‌لو (Volkan Yosunlu) ور نقش دوئان کایا
  • و…

نقد سریال Ramo 2020

رامو سریالی است که پس از دیدن آن به وجد خواهید آمد و به عنوان یک اثر اکشن و جنایی توجه شما را جلب خواهد. اگرچه نمی‌توانیم ادعا کنیم که این سریال بی‌نقص است و در نقاطی دچار ضعف می‌شود اما میزان موفقیت آن، رامو را در شمار بهترین‌ها قرار می‌دهد.

نقطه قوت اصلی سریال تیم بازیگری آن هستند. در ردیف اول مورات ییلدیریم یک بازیگر کاریزماتیک را می‌بینیم که ایفاگر نقش اصلی است و به خوبی از پس آن برمی‌آید. سپس بازیگر اصلی زن یعنی اسرا بیلگیچ را داریم که علیرغم تجربه‌ کاری کم خود، بازی چشمگیری دارد. سایر بازیگران نیز ایفای نقش‌های به یادماندنی‌ای از خود نشان می‌دهند. مورد بعدی جذابیت و اتفاق‌های هیجان‌انگیز سریال هستند که علیرغم نقاط ضعفی که در فیلمنامه وجود دارد، باعث بالا رفتن نمرات سریال ترکی رامو می‌شوند.

کلام آخر

نقد سریال Ramo 2020

با معرفی وبررسی سریال Ramo 2020 همراه شما بودیم. این مجموعه از آن دسته آثار معروف و جذاب اکشن است که حتما پیشنهاد می‌کنیم که با دانلود سریال Ramo 2020 از تجربه تماشای آن لذت ببرید. از همراهی شما متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو