یک کلینیک دندانپزشکی چه کاری می تواند برای شما انجام دهد؟

منبع: فوت و فن

2

1402/5/18

10:36


در چند سال اخیر کلینیک‌های دندانپزشکی تخصصی زیادی در سراسر کشور فعالیت خود را آغاز کرده ‌و توانسته‌اند اعتماد بیماران را به خود جلب کنند.

یک کلینیک دندانپزشکی چه کاری می تواند برای شما انجام دهد؟

در چند سال اخیر کلینیک‌های دندانپزشکی تخصصی زیادی در سراسر کشور فعالیت خود را آغاز کرده ‌و توانسته‌اند اعتماد بیماران را به خود جلب کنند. یکی از علل توجه و استقبال زیاد بیماران، استفاده از خدمات کلینیک دندانپزشکی است که کار بیماران را راحت کرده است، به شکلی که کلیه فرایندهای درمانی در چند جلسه کوتاه توسط مجرب‌ترین دندانپزشکان انجام می‌شود. برای تجربه یک پروسه درمانی خوب، باید به یک کلینیک حرفه‌ای و تخصصی مراجعه کرد. پیش از این در مقاله راهنمای ساده و کاربردی انتخاب کلینیک دندانپزشکی مناسب، راهکارهایی که به کمک آن می‌توانید به یک کلینیک حرفه‌ای مراجعه کنید را شرح داده‌ایم. در این مطلب قصد داریم کلیه خدماتی که یک کلینیک معتبر مانند کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت به بیماران خود ارائه می‌دهد را بیان کنیم. با ما همراه باشید.

یک کلینیک دندانپزشکی چه کاری می تواند برای شما انجام دهد؟

پرسش مهم این است که یک کلینیک چه خدماتی ارائه می‌دهد و چگونه می‌توان از از خدمات آن استفاده کرد؟ عموما کلینیک‌های دندانپزشکی خدمات خود را در دو بخش خدمات عمومی و خدمات تخصصی دسته‌بندی می‌کنند. کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت به‌عنوان یکی از معتبرترین کلینیک‌های کشور، تمامی خدمات عمومی و تخصصی دندانپزشکی را در بالاترین کیفیت انجام می‌دهد. در بخش‌های بعدی به‌طور مختصر به معرفی این خدمات خواهیم پرداخت.

معاینات دندانپزشکی حرفه‌ای

یکی از خدمات اصلی کلینیک‌های تخصصی دندانپزشکی، معاینه دقیق و بررسی تمامی دندان‌های بیمار است. در این معاینات اولیه پزشک بر اساس مشاهدات یا گرافی دندان، مشکلات دندانی بیمار را مشخص و بر اساس اولویت درمان بیمار را برای شروع پروسه هدایت می‌کند. معاینه دقیق و اصولی در پیش‌برد پروسه درمان اهمیت زیادی دارد.

جرم‌گیری و تمیزکردن دندان‌ها از خدمات کلینیک دندانپزشکی

جرم‌گیری دندان‌ها یکی از خدمات بسیار محبوب در کلینیک‌های دندانپزشکی است. در طی این فرایند جرم‌ها از لثه بیمار خارج و دندان‌های او با مواد و ابزار مخصوص تمیز می‌شود.

پرکردن دندان

ترمیم و پرکردن دندان‌های پوسیده از اصلی‌ترین خدماتی است که کلیه کلینیک‌های دندان‌پزشکی ارائه می‌دهند. متاسفانه امروزه به‌دلیل تغذیه ناسالم و سبک زندگی جدید، دندان‌ها زودتر دچار پوسیدگی می‌شوند و این پوسیدگی هر لحظه حتی با وجود استفاده مداوم از مسواک، نخ دندان و دهان‌شویه پیشروی می‌کند. در بسیاری از موارد تنها راه جلوگیری از پوسیدگی بیشتر دندان‌ها، ترمیم و برداشتن قسمت‌‌های پوسیده از سطح دندان است. هر چه این پوسیدگی به تاج دندان نزدیک‌تر باشد، اصطلاح پوسیدگی سطح نام دارد و هر چه عمیق‌تر باشد، روند درمان طولانی‌تر و هزینه‌برتر خواهد بود. پزشکان بر اساس گرافی دندان شما می‌توانند میزان این پوسیدگی را تشخیص دهد و روند درمان را آغاز کنند.

عصب‌کشی دندان‌ها

اگر متوجه پوسیدگی دندان نشوید، این فرایند تا جایی ادامه پیدا می‌کند که بدنه دندان شما تخریب شود و پوسیدگی به عصب دندان‌هایتان برسد. در حالت عادی، مغز دندان‌های شما کاملا زنده و فعال هستند، اما زمانی که پوسیدگی‌ها پیشروی کنند و به مغز دندان برسند، درد شدیدی را احساس خواهید کرد. در چنین وضعیتی دندانپزشک مجبور می‌شو‌د ریشه دندان شما را تحت بی‌حسی خارج، کانال را تمیز و در انتها با مواد مخصوص آن را پر کند. با انجام این روش درمانی، دندان شما در دهانتان باقی می‌ماند و دردی که پیش از آن داشتید، به‌طور کامل رفع می‌شود.

کشیدن دندان

زمانی که پوسیدگی به شکل عمیقی به ریشه دندان شما برسد و کاری از پزشک برای درمان و نگه‌داشتن دندان برنیاید، مجبور به کشیدن دندان خواهید شد. کشیدن دندان به سادگی که فکر می‌کنید نیست و باید در یک محیط استریل توسط پزشکی ماهر انجام شود. در کلینیک‌های تخصصی دندان‌پزشکی می‌توانید در صورت نیاز این روش درمانی را انتخاب کنید.

روکش دندان جهت ترمیم دندان‌های آسیب‌دیده

روکش دندان یک روش درمانی بسیار کاربردی در درسته خدمات کلینیک دندانپزشکی است که باعث استحکام دندان در دهان می‌شود. در حقیقت شما با روکش کردن دندان خود جایگزینی برای تاج دندانتان ایجاد می‌کنید. این روکش به شکل کامل بر روی دندان اصلی شما با مواد مخصوص چسبانده می‌شود و کاربرد اصلی آن جهت افزایش زیبایی، ترمیم و استحکام دندان است. این روکش‌ها که به آن‌ها دندان ثابت هم گفته می‌شود، جنس‌های گوناگونی دارند که پس از قالب‌گیری در لابراتوارهای پیشرفته ساخته می‌شوند. داندانپزشکان از روکش‌های دندانی عموما برای دندان‌هایی استفاده می‌کنند که فرایندهای ترمیمی روی آن‌ها چندان اثرگذار نیست. مثلا اگر دندان شما پوسیدگی پیشرفته‌ای داشته باشد یا عفونت ریشه باعث شده باشد پزشک تاج دندان را جهت دسترسی به ریشه به‌طور کامل باز کند، دیگر تنها پر کردن دندان کارساز نیست و اگر بخواهید صرفا به آن ماده برای استحکام دندان‌تان تکیه کنید، پس از مدتی مجبور به کشیدن باقی‌مانده دندان خواهید شد. در چنین شرایطی دندانپزشک توصیه می‌کند حتما از روکش دندان استفاده شود.

بریج دندان

بریج دندان یکی از اصلی‌ترین خدماتی کلینیک دندانپزشکی است که به بیماران  ارائه می‌شود. بریج دندان در واقع همان پر کردن فضای خالی دندان‌هایی است که به هر دلیلی از دست رفته‌اند. در این روش درمانی پزشک از دو دندان کناری کمک می‌گیرد تا فضای خالی را به کمک روکش دندانی یا دندان مصنوعی پر کند. در دندان‌های آسیاب این پروسه به شکل آسان‌تری انجام می‌شود، اما برای بریج دندان‌های جلویی، پزشک مجبور است از بریج‌های سرامیکی کمک بگیرد تا زیبایی لبخند بیمار از دست نرود. معمولا جهت بریج دندان، دندان‌های کناری فضای خالی باید تراشیده شوند تا بتوانند به بهترین شکل ممکن از دندان جدید حمایت کنند. در برخی از روش‌های جدید هم این پروسه درمانی بدون تراش دندان انجام می‌گیرد. در کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت با وجود متخصصان ماهر و لابراتوار حرفه‌ای، بیمار دیگر نگرانی بابت انجام این پروسه درمانی نخواهد داشت.

ایمپلنت‌های دندانی

ایمپلنت یکی از نوین‌ترین روش‌های درمانی است که در حرفه‌ای‌ترین کلینیک‌های دندانپزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ایمپلنت‌ها می‌توانند جایگزین مصنوعی دندان از دست‌رفته بیمار شوند و این روش درمانی امروزه برای پرکردن فضای خالی دندان‌ها مورد توجه قرار گرفته است. ایمپلنت دندان در حقیقت یک میله بسیار کوچک پیچی شکل است که با یک عمل جراحی ساده در استخوان فک بیمار فرو می‌رود. پس از مدتی این میله‌های کوچک که به‌عنوان ریشه دندان عمل می‌کنند، به استخوان اطراف دندان جوش می‌خورند و می‌توانند آماده نگه‌داری تاج دندان جایگزین شوند. این روش درمانی نیازمند ظرافت بسیار زیادی است و توصیه می‌کنیم برای انجام آن به کلینیک‌های معتبر مراجعه کنید.

پیوند لثه

یکی از مشکلاتی که حدود ٪۱۰ بزرگسالان را درگیر می‌کند، تحلیل لثه است. این مشکل زمانی رخ می‌دهد که بافت لثه فرسوده شده و به‌همین علت بخش زیادی از دندان نمایان می‌شود. تحلیل لثه می‌تواند تاثیرات زیادی بر زندگی فرد داشته باشد. برای مثال سطح ریشه ریسک خرابی و پوسیدگی بیشتری را پذیرا می‌شود، استخوان‌های نگهدارنده به راحتی در معرض آسیب قرار می‌گیرند، دندان‌ها حساس می‌شوند و شکل لبخند بیمار کاملا تغییر می‌کند. متاسفانه تحلیل لثه تا زمانی که در استیج شدید قرار نگیرد، مورد توجه واقع نمی‌شود و در پایان این فرایند، بیمار ممکن است دندان‌های خود را از دست بدهد. در چنین شرایطی پزشک جراحی پیوند لثه را پیشنهاد می‌کند که می‌تواند از تحلیل بیشتر لثه جلوگیری کند و بیمار را به شرایط قبلی بازگرداند.

فلورایدتراپی

دندان‌های دائمی که به تازگی در دهان کودک ظاهر شده‌اند، مستعد پوسیدگی سریع و عمیق هستند. خصوصا که کودکان در آن سن بازیگوش‌اند و مهارت و دقت بسیار پایینی برای مسواک زدن دارند. اینجا است که روش درمانی فلورایدتراپی به‌عنوان یکی از خدمات کلینیک دندانپزشکی مورد توجه قرار می‌گیرد. این روش درمانی به معنای استفاده موضعی از فلوراید به شکل دوره‌ای بر روی دندان‌های کودک جهت افزایش استحکام و مقاومت آن‌ها در برابر پوسیدگی و خرابی است. فلوراید کمک می‌کند از وقوع پوسیدگی در دندان‌های کودک جلوگیری و اگر هم پوسیدگی سطحی اتفاق افتاده است، برطرف شود. در این روش درمانی پزشک فلوراید را به شکل ژل روی دندان‌های کودک می‌زند و این درمان با توجه به شرایط کودک و وضعیت پوسیدگی دندان‌های او باید هر ۳ ماه، ۶ ماه یا یک سال تکرار شود.

مزایای مراجعه به کلینیک و بهره‌گیری از خدمات کلینیک دندانپزشکی

مراجعه به کلینیک‌های دندانپزشکی در مقایسه با مراجعه به درمانگاه یا مطب مزایای خاص خود را دارد. یکی از مهم‌ترین مزایا، تعداد زیاد دندانپزشکان مجربی است که در یک مجموعه فعالیت دارند. به‌همین دلیل شما به‌عنوان بیمار در گرفتن نوبت برای انجام خدمات درمانی به مشکل نمی‌خورید و این می‌تواند در صورت وجود دردهای دندانی شدید، به شما کمک کند. علاوه‌براین، در یک کلینیک تخصصی، صفر تا صد کلیه فرایندهای درمانی با کیفیت بسیار بالا انجام می‌شود و دیگر شما نیاز نخواهید داشت برای عکس گرفتن از دندان یا مراجعه به لابراتوار کار اضافی انجام دهید. در کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت با فراغ بال می‌توانید تمامی مراحل درمان خود را به دست حاذق‌ترین پزشکان بسپارید.

چگونه می‌توان بهترین کلینیک دندانپزشکی را انتخاب کرد؟

انتخاب بهترین کلینیک دندانپزشکی باید بر اساس فاکتورهای مختلفی صورت بگیرد. دندان یکی از مهم‌ترین اعضای بدن انسان بوده و درمان و ترمیم مشکلات آن عموما با هزینه‌های بالا همراه است. بنابراین هنگام انتخاب بهترین کلینیک دندانپزشکی، باید چندین فاکتور مهم را در کنار هم بررسی کنید تا نتیجه نهایی، منطقی و اصولی باشد. خدمات کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت شامل خدمات عمومی و تخصصی دندانپزشکی و تحت پوشش انواع بیمه‌های تکمیلی است.

کلام پایانی

برای انتخاب یک کلینیک تخصصی و حرفه‌ای، تنها لازم است خدمات کلینیک دندانپزشکی موردنظر خود را بررسی کنید. این بررسی می‌تواند به شما در انتخاب محیط ایده‌آل‌تان کمک زیادی کرده و پروسه درمان دندان را آسان‌تر کند. در هر حال شما باید درمان دندان‌های خود را جدی بگیرید، چرا که اگر این فرایند به شکل درستی انجام نشود، نه‌تنها متحمل پرداخت هزینه‌های بیشتری خواهید شد، بلکه مدت‌ها از درد دندان و در ادامه آن از مشکلات گوارشی رنج خواهید برد. بنابراین بهتر است از همان ابتدا بر اساس نکات گفته‌شده یک انتخاب منطقی و درست داشته باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو