پر کردن دندان چیست و چگونه انجام می‌شود؟

منبع: ساعد نیوز

1

1402/9/13

09:05


ترمیم دندان ها معمولا با کامپوزیت یا آمالگام انجام می شود. هزینه کامپوزیت دندان معمولا بیشتر از آمالگام می باشد.

برای درمان پوسیدگی، دندانپزشک بخش عفونی دندان را برمی‌دارد و سپس ناحیه‌ای روی دندان را که مواد پوسیده برداشته شده است، ترمیم (پر) می‌کند. پرکردن ها همچنین برای ترمیم دندان های آسیب دیده یا شکسته و دندان هایی که در اثر استفاده نادرست فرسوده شده اند (مانند جویدن ناخن یا دندان قروچه) استفاده می شود.

پرکردن دندان چگونه انجام می شود؟

ابتدا دندانپزشک از یک بی حس کننده موضعی برای بی حس کردن ناحیه اطراف دندانی که قرار است پر شود استفاده می کند. سپس، با استفاده از ابزارهای مخصوص، ناحیه آلوده را سوراخ کنید. انتخاب ابزار بستگی به عملکرد دندانپزشک و میزان پوسیدگی دارد.

در مرحله بعد، دندانپزشک شما ناحیه مورد نظر را بخوبی پاکسازی می کند و دندان از پوسیدگی و آلودگی پاک می شود. هنگامی که پوسیدگی از بین رفت، دندانپزشک با تمیز کردن حفره از باکتری ها، محل را برای پر کردن آماده می کند.

اگر پوسیدگی نزدیک ریشه باشد، دندانپزشک شما ممکن است ابتدا یک آستر ساخته شده از گلاس آینومر، رزین کامپوزیت یا مواد دیگر را برای محافظت از عصب قرار دهد. معمولاً پس از پر کردن، دندانپزشک شما دندان پولیش می‌دهد.

ترمیم دندان ها معمولا با کامپوزیت یا آمالگام انجام می شود. هزینه کامپوزیت دندان معمولا بیشتر از آمالگام می باشد.

ترمیم همرنگ دندان

چندین مرحله دیگر برای پرکردن همرنگ دندان مورد نیاز است که به شرح زیر است. پس از اینکه دندانپزشک شما پوسیدگی را از بین برد و ناحیه را تمیز کرد، از مواد همرنگ دندان به صورت لایه لایه استفاده می شود. در مرحله بعد، نور خاصی که هر لایه را "درمان" یا تنظیم می کند اعمال می شود. هنگامی که فرآیند چند لایه به پایان رسید، دندانپزشک مواد کامپوزیت را به نتیجه دلخواه شکل می دهد، مواد اضافی را برش می دهد و ترمیم نهایی را صیقل می دهد. برای ترمیم دندان ها می توانید به دندانپزشک یا کلینیک دندانپزشکی محدوده خود مراجعه کنید.

ترمیم آمالگام

آمالگام از پراستفاده ترین فلزاتی است که برای پر کردن حفره و پوسیدگی دندان استفاده می شود. این نوع ترمیم ها متفاوت از رنگ سفید دندان ها هستند و معمولا برای دندان های آسیاب استفاده می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو