بررسی بهترین زمان برای کاشت موی طبیعی

منبع: نیک شو

3

1402/5/18

10:44


کاشت موی طبیعی یکی از بهترین روش‌ها برای درمان طاسی سر و ریزش مو است که با عوارض کم نتایج فوق العاده‌ای بر جای می‌گذارد. افراد مختلف ممکن است با دلایل متفاوت و در سنین مختلفی دچار ریزش مو شده و احساس کنند به کاشت مو احتیاج دارند. اما مناسب‌ترین زمان برای کاشت مو چه زمانی …

بررسی بهترین زمان برای کاشت موی طبیعی

کاشت موی طبیعی یکی از بهترین روش‌ها برای درمان طاسی سر و ریزش مو است که با عوارض کم نتایج فوق العاده‌ای بر جای می‌گذارد. افراد مختلف ممکن است با دلایل متفاوت و در سنین مختلفی دچار ریزش مو شده و احساس کنند به کاشت مو احتیاج دارند. اما مناسب‌ترین زمان برای کاشت مو چه زمانی است؟ بسیاری از زیباجویان قصد دارند بهترین زمان برای کاشت مو را انتخاب کنند تا علاوه بر دریافت نتایج بهتر، عوارض و خطرات کمتری را تجربه کنند. برای پاسخ به این ابهام باید جنبه‌های مختلفی از کاشت مو را بررسی کنیم.

 

کدام فصل برای کاشت مو بهتر است؟

زمانی که صحبت از بهترین زمان برای کاشت مو می‌شود، ذهن بسیاری از ما به سمت فصل مناسب کاشت مو می‌رود. به نظر اغلب افراد فصول گرم مثل بهار و تابستان برای کاشت مو مناسب‌تر است؛ چرا که رفت و آمد در این فصول راحت‌تر است. بسیاری نیز تصور می‌کنند کاشت مو در فصول سرد مثل پاییز و زمستان بهتر است؛ چرا که نسبت به تاثیرات گرما بر فرایند کاشت مو و دوره نقاهت آن نگران هستند. برای انتخاب فصل مناسب می‌بایست روش های مختلف کاشت مو و دیدگاه‌ها در مرود زمان مناسب آن را بررسی کنیم.

 

کاشت مو در تابستان

درست است که منعی برای کاشت مو در تابستان وجود ندارد اما می‌توان گفت که برای همه افراد این فصل بهترین زمان برای کاشت مو نیست. فصل تابستان به دلیل گرمای زیاد خود ممکن است مشکلاتی را برای دوره نقاهت و بهبودی فرد به وجود آورد. تعریق در تابستان بیشتر می‌شود و امکان فعالیت و کلونی سازی باکتری‌ها افزایش می‌یابد. علاوه بر این تابش مستقیم نور آفتاب در این فصل شدید‌تر بوده و می‌تواند برای رشد فولیکول‌های کاشته شده مشکل ایجاد کند.

البته بسیاری از افراد مثل کارمندان و دانشجویان که تعطیلات بیشتری را در تابستان دارند،‌ مایل‌اند در این فصل نسبت به کاشت مو اقدام کنند. در صورتی که انتخاب شما برای کاشت مو فصول گرم است،‌ بهار قطعا فصل بهتری است. البته با رعایت مراقبت‌ها و احتیاطات لازم می‌توان فصل تابستان را نیز برای کاشت مو انتخاب کرد.

 

کاشت مو در زمستان

نحوه فعالیت‌های اجتماعی در زمستان تغییر می‌کند؛ در فصل زمستان ما بیشتر در فضای بسته و منزل هستیم و کمتر به بیرون رفتن،‌ ورزش، شنا و … تمایل نشان می‌دهیم. البته استفاده از لباس‌های گرمی مثل کلاه در فصل زمستان برای افرادی که کاشت مو انجام داده‌اند ممنوع است. همچنین باید از بارش باران روی سر اجتناب نمود. کاشت مو در زمستان مزایای دیگری نیز مثل کاهش تعریق و احتمال عفونت پوست وجود دارد.

فصل پاییز به دلیل سرمای کمتر و عدم احتیاج به پوشیدن کلاه، فصل مناسب‌تری برای کاشت مو محسوب می‌شود. اما برای زیباجویانی که مایل‌اند کمتر مراقبت‌های بعد از عمل را رعایت کنند و می‌توانند در خانه بمانند،‌ فصل زمستان زمان مناسب‌تری برای کاشت مو محسوب می‌شود.

همانطور که متوجه شدید انتخاب فصل مناسب برای کاشت مو به شما بستگی دارد و بهتر است بر اساس شرایط خودتان تصمیم‌گیری کنید؛ نه توصیه‌های دیگران. علاوه بر این مشورت با یک پزشک مجرب و متخصص برای انتخاب بهترین زمامن برای کاشت مو می‌تواند به شما کمک کند.

بهترین زمان برای کاشت مو خانم‌ها

خانم‌ها معمولا کمتر دچار ریزش مو می‌شوند و ریزش موی آنها بیشتر تحت تاثیر استرس و تغییرات هورمونی اتفاق می‌افتد. کاشت مو برای زنان محدودیت سنی ندارد و می‌توانند در هر سنی برای افزایش تراکم و درمان کم پشتی مو نسبت به انجام آن اقدام کنند. البته متخصصان توصیه می‌کنند خانم‌ها بعد از 18 سالگی برای کاشت مو اقدام کنند تا تغییرات هورمونی آنها به وضعیت باثباتی رسیده باشد. همچنین برای تایید شرایط سنی خانم‌ها می‌بایست با پزشک مشورت کرد.

بررسی بهترین زمان برای کاشت موی طبیعی

سن در کاشت مو چه تاثیری دارد؟

معمولا اغلب افرادی که ریزش مو را تجربه می‌کنند، در جوانی  شاهد آن هستند. اصلی‌ترین علت ریزش مو در جوانی ژنتیک یا مشکلات هورمونی است؛ افرادی که پدر، عموها یا دایی‌های آنها در سنین جوانی دچار ریزش مو شده‌اند بیشتر در معرض ریزش مو قرار دارند. علاوه بر این در دنیای امروز استرس بیش از هر کسی جوانان را تحت تاثیر قرار می‌دهد که باعث می‌شود این افراد موهای خود را از دست بدهند.

علاوه بر این فارغ از سن ممکن است بیماری‌های مختلف، شیمی درمانی،‌ مصرف برخی داروها، عوامل هورمونی،‌ سوختگی یا آسیب به پوست سر و … باعث ریزش موها شوند. به همین دلیل علی رغم شیوع بیشتر ریزش مو در جوانان،‌ این عارضه ممکن است در هر فردی بروز پیدا کند. کاشت مو برای اغلب این افراد می‌تواند راهکار موثری برای رفع طاسی و کم پشتی مو باشد. اما مسئله اینجاست که محدودیت سنی برای کاشت مو وجود دارد و در هر سنی نمی‌توان برای کاشت مو اقدام کرد.

 

بهترین زمان برای کاشت مو

همانطور که در قسمت قبل گفتیم ریزش مو بیشتر در جوانان اتفاق می افتد و اولین راهکاری که به ذهن این افراد می‌رسد کاشت مو است. اما سن مناسب کاشت مو به دو عامل اصلی یعنی جنسیت و علت ریزش مو بستگی دارد. آقایان معمولا زودتر دچار ریزش مو با الگوی مردانه یا آلوپسی آندروژنی می‌شوند. برای اینکه کاشت مو بهترین تاثیر را داشته باشد، می‌بایست ریزش مو قطع شده و الگوی آن کامل شده باشد.

از این رو متخصصان توصیه می‌کنند تا زمان ثابت شدن شرایط ریزش مو منتظر بمانند و بعد برای کاشت مو اقدام کنند. توصیه متخصصان برای اغلب افراد این است که در سنین بالاتر از 25 یا 30 سالگی برای کاشت مو اقدام کنند.

 

کاشت مو برای چه افرادی محدودیت سنی ندارد؟

در افرادی که به دلایل اکتسابی دچار ریزش مو شده‌اند محدودیت سنی وجود ندارد. به عنوان مثال افرادی که در نتیجه جراحت،‌ سوختگی یا حتی شیمی درمانی دچار ریزش مو شده‌اند،‌ با مشورت پزشک می‌توانند هر زمان برای کاشت مو اقدام کنند. البته همانطور که گفتیم برای کاشت مو باید ریزش مو قطع شده و به وضعیت باثبات رسیده باشد.

ریزش مو به طور کلی برای نوجوانان و کودکان به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. چرا که امکان تغییر فیزیولوژیک در این افراد زیاد بوده و کاشت مو ممکن است نتایج مطلوب به همراه نداشته باشد. علاوه بر این،‌ این افراد توانایی مراقبت بعد از عمل و رعایت احتیاطات لازم در دوره نقاهت را ندارند. پس حداقل سن ممکن برای کاشت مو 18 سالگی و در برخی افراد سنین بالاتر توصیه می‌شود.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو