جراحی پیوند مو و روش‌های آن

منبع: برترین ها

86

1400/9/22

18:03


اگر از حجم موهای خود رضایت ندارید، جراحی پیوند مو بهترین راهکار برای حل این مشکل است. جراحی پیوند مو با روش‌های مختلفی انجام می‌شود. هر یک از روش‌ها مزایا و معایب خود دارند.

برترین‌ها: جراحی پیوند مو یک روش متداول جهت ترمیم مو‌های شما و رفع طاسی است. اگر شما جزو افرادی هستید که از طاسی رنج می‌برید و دچار تراکم موی شدیدی شده اید، پیوند مو می‌تواند بهترین راهکار برای شما است. این روش به عنوان یک راه حل دائمی برای مشکلات ریزش مو و طاسی امروزه با استفاده از انواع روش‌های مختلفی انجام می‌شود. همانگونه که مستحضرید، افراد به ویژه در سنین پایینتر به زیبایی خود اهمیت بسیاری می‌دهند و چه بسا اینکه مو نیز در زیبایی تاثیر بسیار زیادی دارد. در ادامه به روش‌های جراحی پیوند مو و نحوه کاشت مو از طریق این روش‌ها و حتی مزایا و مراقبت‌های لازمه اشاره خواهیم کرد.

جراحی پیوند مو و روش‌های آن

جراحی پیوند مو

جراحی پیوند مو یک روش جدید کاشت مو است که به عنوان روش جراحی زیبایی غیر تهاجمی شناخته می‌شود. این روش به منظور بازگرداندن مو‌ها به قسمت‌های طاس سر به کار می‌رود که حتی تمامی افرادی که مو‌های ضعیف و نازک دارند نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. در روش جراحی پیوند مو متخصصین، مو‌ها را از ناحیه دائمی به ناحیه‌ای که طاسی یا مو‌های نازک دارند منتقل می‌نمایند. این برآیند توسط پزشک متخصص و در کلینیک‌های معتبری تحت شرایط استاندارد و عالی انجام می‌شود. اگرچه از روش‌های مختلفی نظیر کاشت مو به روش جراحی و کاشت مو به روش غیر جراحی استفاده می‌کنند؛ اما روش جراحی متداول‌ترین روشی است که تحت تأثیر بی حسی موضعی و بدون احساس درد یا ناراحتی آن را انجام می‌دهند. حال برای جراحی نیز می‌توان از روش‌های متداولی استفاده کرد که هریک شرایط و پروسه درمانی مختلفی دارند.

برخی از روش‌های جراحی پیوند مو

برای جراحی پیوند مو این روز‌ها از روش‌های زیادی استفاده می‌کنند که برخی از این روش‌ها بسیار پیشرفته و جدید هستند.

روش کاشت مو FUT

یکی از روش‌هایی که در گذشته کاربرد بسیار زیادی داشت، روش fut است. در این روش با داروی بیهوشی افراد رل بیهوش کرده و سپس قسمتی از پوست پشت سر با بانک موی مناسبی را می‌برند. در نتیجه این بانک‌های مو را در نواحی جلوی سر که دچار طاسی شده پیوند می‌زنند.

روش کاشت مو FIT

روش FIT از دیگر روش‌هایی است که پس از روش fut رایج شد. این روش، نتیجه نهایی کاشت مو بهتری نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر داشت. در دوران نقاهت، با این روش شما نیاز به استراحت داشته و حتی دارای خونریزی‌های پس از جراحی می‌باشد. در این تکنیک، تار‌های مو را از قسمت‌های پشت سر جهت پیوند زدن به نواحی طاس پیوند می‌زنند.

روش کاشت مو BHT

روش BHT نیز یک روش در جراحی پیوند مو است که کمی پیشرفته‌تر از دیگر روش‌ها می‌باشد. در این تکنیک نیز موی را از نقاط دیگر بدن کنده و به نواحی از سر که دچار طاسی یا ریزش مو شده پیوند خواهند زد.

روش کاشت مو SUT

دیگر روش کاشت موی سر، SUT است که می‌توان گفت پیشرفته‌ترین و بهترین روش کاشت مو در جهان می‌باشد. این روش نسبت به دیگر روش‌های جراحی پیوند مو، کمترین عوارض را دارد. همچنین پروسه آن بسیار ساده‌تر و سریع‌تر از دیگر روش‌ها می‌باشد. درواقع یکی از جدیدترین و کامل‌ترین روش‌هایی است که هم اینک از آن استفاده می‌کنند.

جراحی پیوند مو و روش‌های آن

نکاتی مهم در خصوص جراحی پیوند مو

جراحی پیوند مو به عنوان یک روش کاشت مو در علم پزشکی نیاز به رعایت نکات مهمی است. رعایت این نکات به شما کمک می‌کند تا به بهترین کیفیت مطلوب دسترسی داشته باشید.

  • مو‌های کاشته شده همانند مو‌های طبیعی شما هستند پس به هیچ وجه پس از گذراندن پروسه درمانی روی آن‌ها حساسیت به خرج ندهید.
  • توجه داشته باشید که این مو‌ها بین دو تا چهار هفته از کاشت خواهد ریخت و پس از آن ریشه‌های موی کاشته شده به طور طبیعی شروع به جوانه زدن می‌کنند. پس در صورت ریزش مو نگران نشوید چرا که این مو‌ها رشد خواهند کرد و حتی پس ماندگاری آن‌ها همیشگی خواهد بود.
  • برای کاشت مو از دارو‌های بی حسی استفاده می‌کنند که به شما کمک می‌کند تا یک روش بدون درد را تجربه کنید؛ پس از درد کاشت مو نهراسید.
  • توجه داشته باشید که کاشت مو به روش‌های بسیار مختلفی انجام می‌شود که معمولا افراد، به روزترین روش را با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته انتخاب می‌کنند. چرا که کیفیت و نتیجه این روش‌ها بهتر از دیگر روش‌های قدیمی و دستی خواهد بود.
  • پس از کاشت هرگز انتظار مو‌های شیک و لوکس نداشته باشید؛ چرا که این مو‌ها نیز همانند دیگر مو‌های سر شما به صورت طبیعی رشد می‌کند.
  • توجه داشته باشید که دلیل بسیاری از طاسی و ریزش مو‌ها به دلیل مریضی‌های خاصی است که کاشت نو نمی‌تواند راه حل مناسبی برای آن باشد. پس به دنبال راه حل مناسب و عامل اصلی تحت نظر پزشک بگردید.
  • توجه داشته باشید که هزینه جراحی پیوند مو با توجه به روش‌های مختلف و حتی تعداد پیوند‌ها بستگی دارد. هر چه تعداد پیوند‌ها بیشتر بوده و روش پیشرفته‌تر باشد، قطعا هزینه‌ها نیز بیشتر خواهد بود.

جراحی پیوند مو و روش‌های آن

نکات مهم قبل از جراحی پیوند مو

برای جراحی پیوند مو بایستی به برخی از نکات توجه کنید. این نکات همگی کار‌هایی هستند که قبل از جراحی تحت نظر پزشک بایستی آن‌ها را انجام دهید.

  • کوتاه کردن مو‌ها یکی از رایج‌ترین کار‌هایی است که کار پزشک را راحت‌تر می‌کند. چرا که بدون مو‌های زیاد پیوند موی سر بهتر و سریع‌تر انجام می‌شود. به نوعی این مو‌ها نمی‌توانند جلوی دست شما را بگیرند. البته توجه داشته باشید که مو‌های ضخیم با رنگ روشن یا خاکستری، نتایج بهتری نسبت به مو‌های نازک و تیره دارند.
  • قبل از کاشت، حتما درباره هزینه به توافق برسید. چنانچه بعد از عمل ریزش مو یا عدم رشد آن به دلیل وارد شدن ضربه به سر یا سانحه‌ای از طرف خود شما باشد، پزشک در این صورت پاسخگو نخواهد بود.
  • افراد سیگاری بهتر است قبل و حتی در طول دوران نقاهت سیگار را ترک کنند. چرا که این افراد بیشتر از هر کسی در معرض عوارض ناشی از جراحی خواهند بود.
  • مصرف دارو‌های تجویز پزشک را فراموش نکرده و از دارو‌هایی که می‌تواند عوارض داشته باشد طبق دستور پزشک خودداری کنید.
  • برای جراحی نیز ابتدا جراح سر را بی حس می‌کند.
  • بخش‌های کوچکی از مو‌های سر را بر می‌دارد و در ناحیه مورد نظر پیوند می‌زند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو