راهنمای بازدید از تاج محل در هندوستان

منبع: فوت و فن

7

1402/5/18

22:54


تاج محل تصویری نمادین از هندوستان به شمار می‌رود و سفر به هندوستان بدون بازدید از آنجا کامل نخواهد بود.

راهنمای بازدید از تاج محل در هندوستان

تاج محل تصویری نمادین از هندوستان به شمار می‌رود و سفر به هندوستان بدون بازدید از آنجا کامل نخواهد بود. اینجا یک شاهکار معماری درخشان به شمار می‌رود که تاریخی عاشقانه اما ناراحت‌کننده دارد. این بنا توسط امپراتور مغول شاه جهان در سال ۱۶۳۲ برای مقبره همسر موردعلاقه‌اش ساخته شده و یکی از عجایب هفت‌گانه جهان و محبوب‌ترین جاذبه گردشگری هند است. در ادامه همراه با ما باشید تا به راهنمای بازدید از تاج محل در هندوستان بپردازیم.

مسیرهای دسترسی به تاج محل

تاج محل در شهر آگرا در منطقه اوتار پرادش هند واقع شده و حدود ۴ ساعت از جنوب پایتخت هندوستان یعنی شهر دهلی نو فاصله دارد. بیشتر پروازهای بین‌المللی ابتدا به دهلی نو می‌رسند و از آنجا بهترین راه برای رفتن به شهر آگرا از طریق قطار است. در طول روز قطارهای متعددی به این شهر می‌روند و خود سفر نیز حدود ۲ ساعت طول می‌کشد. سعی کنید از قبل نسبت به رزرو بلیت قطار اقدام کنید تا دچار مشکل نشوید.

اگر از جاهای دیگری به جز دهلی نو قصد دارید به شهر آگرا بروید، همچنان قطار گزینه بهتری برای سفر به شمار می‌رود. جدای از قطار نیز می‌توانید از اتوبوس‌های RedBus برای حمل و نقل استفاده کنید. یکی دیگر از راه‌های سفر به آگرا استفاده از یک تور است که در شهر دهلی نو بسیار زیاد هستند.

چه زمانی برای بازدید از تاج محل مناسب است؟

سعی کنید تا برای طلوع آفتاب خودتان را به تاج محل برسید تا بتوانید تجربه‌ای ماندگار را رقم بزنید. این موقع از روز نه تنها جمعیت بسیار کمتری در آنجا حضور دارند بلکه به هنگام قدم زدن در آنجا احساس گرما نخواهید کرد و رنگ‌های طلوع خورشید نیز پس زمینه بسیار زیبایی را ایجاد می‌کنند که واقعاً ارزش زود بیدار شدن را دارد. از نظر زمان سفر در طول سال نیز باید گفت که در تمام فصول سال می‌توان از تاج محل دیدن کرد اگرچه احتمال وجود مه صبحگاهی در ماه‌های زمستانی از نوامبر تا فوریه بیشتر است.

بازدید از تاج محل چقدر زمان می‌برد؟

حداقل یک شب را باید در شهر آگرا سپری کنید تا بتوانید صبح زود از تاج محل بازدید کنید. پس از بازدید از تاج محل نیز می‌توانید این شهر را به مقصد دیگری ترک کنید یا اینکه می‌توانید شبی دیگر را در آنجا سپری کنید تا از جاذبه‌های دیگر آنجا همچون قلعه سرخ (Red Fort) که جزو میراث جهانی است، لذت ببرید.

اگر زمان کوتاهی را برای سفر خود به هندوستان در نظر گرفتید، پس بازدید از تاج محل را می‌توان در یک روز انجام داد. در این صورت سعی کنید با اولین قطار از دهلی نو به سمت آگرا حرکت کنید تا بتوانید در باقی روز از تاج محل بازدید کرده و سپس دوباره با قطار به دهلی نو بازگردید.

اقامت در تاج محل

پیشنهاد می‌شود که تا جایی که ممکن است، محل اقامت خود را در نزدیکی تاج محل رزرو کنید تا بتوانید در روزی که برای بازدید انتخاب می‌کنید، به‌راحتی به آنجا قدم بزنید. این کار باعث می‌شود تا بتوانید صبح زود خود را به اینجا برسانید و از خلوتی اینجا و طلوع خورشید لذت ببرید. از سوی دیگر، لازم نخواهد بود که گرفتار شلوغی داخل حمل‌ونقل عمومی شوید.

بسیاری از گزینه‌های اقامتی را می‌توان در اطراف دروازه شرقی پیدا کرد که راحت‌ترین نقطه ورودی است و از نظر قیمت نیز از گزینه‌های اقتصادی تا لوکس را دارد. یکی از گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه نیز هتل جوئی است که به دروازه شرقی بسیار نزدیک است و رستوران پشت بام آن نمای بسیار زیبایی از تاج محل دارد.

خرید بلیت تاج محل

برای اینکه بتوانید از تاج محل بازدید کنید، باید بلیت تهیه کنید که می‌توان آن را به‌صورت حضوری یا آنلاین خریداری کرد. خرید آنلاین بسیار راحت است و توصیه می‌شود. شما می‌توانید بلیت را در وب سایت‌های مختلف یا وب سایت رسمی تاج محل خریداری کنید که پس پرداخت هزینه بلیت به‌صورت پی‌دی‌اف و همراه با کد QR در اختیار شما قرار می‌گیرد که هنگام ورود به تاج محل می‌توانید همان را از داخل تلفن همراه خود نشان بدهید. این کار باعث می‌شود تا در صف خرید بلیت منتظر نمانید.

نکات مهم به هنگام بازدید از تاج محل

  • تاج محل در روزهای جمعه بسته است و از همین رو سعی کنید از رفتن به آنجا در روزهای جمعه خودداری کنید.
  • درب‌های تاج محل نیم ساعت قبل از طلوع آفتاب باز می‌شوند و ساعت آن بسته به زمان سال متفاوت است. سعی کنید قبل از بازدید درباره زمان دقیق بازگشایی آن تحقیق کنید.
  • در حالی که طلوع خورشید جزو مواقع خلوت برای بازدید به شمار می‌رود اما شما تنها فرد سحرخیز نخواهید بود و افراد دیگری نیز در آن زمان در آنجا حضور خواهند داشت. اگر به دنبال گرفتن عکسی بدون حضور افراد هستید، سعی کنید جزو اولین افرادی باشید که به داخل می‌روید.
  • در حالی که بیشتر مردم برای گرفتن عکس در جلوی تاج محل توقف می‌کنند، پیشنهاد می‌شود که به سمت غرب آن بروید و اگر زودتر برسید، می‌توانید عکسی بدون حضور افراد متفرقه بگیرید. علاوه بر این، در این سمت نور خورشید از پشت تاج محل طلوع می‌کند و نمای بهتری نیز دارد.
  • توجه داشته باشید که در ماه‌های تابستانی، صبح زود در تاج محل ممکن است خنک و سرد باشد.
  • سعی کنید حداقل چندین ساعت را برای قدم زدن در اینجا در نظر بگیرید و از مناظر مختلف آن لذت ببرید اما توجه داشته باشید که هر بلیت در مجموع برای سه ساعت است و نباید بیشتر از این در آنجا بمانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو