اظهار نظر جدید عضو خبرگان رهبری درباره زن بی حجاب

منبع: سیمرغ

3

1402/5/20

17:18


اظهار نظر جدید عضو خبرگان رهبری درباره زن بی حجاب

خانمی که کشف حجاب می‌کند فکرش مشکل دارد


سیدابوالحسن مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری در هجدهمین مراسم ارتحال علامه شیخ محمد تقی بهلول گنابادی که در محل مرقد بهلول برگزار شد اظهار داشت: امثال شیخ محمد تقی بهلول نیازمند برگزاری تجلیل و مراسم سالگرد نمی‌باشند و این ماه هستیم که با برگزاری این مراسمات راه آن‌ها را زنده نگه می‌داریم.

ملت ما نیابد هویت‌های خود را فراموش کنند و در سیری به مبارزات گذشتگان به آن افتخار کرده و روش و منش آن‌ها را در وجود خود زنده نگه داریم که این کار نیاز است، به عنوان مثال وضعیت نماد یک قرن مبارزات ملت یعنی شیخ محمد تقی بهلول نباید بدین شکل باشد و حتما نیازمند توجه مسئولان و ساخت آرامگاه باشگوهی است.

در شرایط امروز جامعه ما نیاز به تبیین خیانتی که پهلوی در موضوع حجاب روا داشت دارد و از آن طرف باید شخصیت‌هایی مانند بهلول به مردم معرفی شوند که برای نگه داشتند و دفاع از حجاب چه سختی‌هایی کشیده اند.

دشمن به دنبال آن است که عفت و پاک دامنی را از بانوان ما بگیرد و بعد از آن مردان ما را به فساد بکشد که در نتیجه ایران را تبدیل به آندلس کند، ولی این را نمی‌داند که مردم ایران ولایت فقیه را قبول دارند و این جایگاه اجازه همچین کاری نخواهد داد.

در بحث حجاب باید بدون فشار برخورد کرد چرا که اگر با بدحجاب‌ها منطقی برخورد شود بهتر می‌پذیرند.

با ترویج بدحجابی در سطح جامعه باید برخورد جدی شود چرا که کار فرهنگی برای افراد ناآگاه است، ولی برخورد قهری برای کسانی که تشکیلاتی ترویج بدحجابی می‌کنند؛ الزامی است.

حجاب حتی در ۳۰۰۰ سال پیش در ایران وجود داشته است در تخت جمشید، هیچ نقش زنی را برهنه درج نکرده و هویت ایرانی ما، طالب حجاب است و ایرانی‌ها تابع عقل بوده اند.

هر عملی که انسان انجام می‌دهد، برخواسته از عقیده اوست، حجاب حکم تفصیلی اسلام نیست، حکم ارشادی اسلام و هویت دینی و افتخار ما ایرانیان حجاب است و عقل نیز طالب آن است.

خانمی که کشف حجاب می‌کند قبل از اینکه عملش درست نباشد فکرش مشکل دارد لذا این شخص اول باید فکر خود را اصلاح کند که نکرده است، بعضی هم می‌گویند ما دلمان پاک است، اما کسی که دلش پاک باشد عمل او پاک خواهد بود، رفتار خراب نتیجه فکر خراب است.

نباید کسی را صد در صد قضاوت کنیم، برخی افراد فریب شیطان را می‌خورند و گناه می‌کنند، اما حق نداریم بگوییم اصلا ایمان ندارند، بلکه ایمان کمی دارند، افرادی که در هنگام مشکلات به خدا ایراد می‌گیرند ایمان ضعیف و کمی دارند.

حجاب در جامعه اسلامی یک پرچم برافراشته است که دشمن با تمام توان قصد دارد آن را زمین بیندازد و خواسته ما از مسئولان، نظارت بر اجرای مفاد دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور در حوزه حجاب و عفاف است تا شأن جامعه اسلامی حفظ شود.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir



مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو