گوگل وارد فاز جدیدی می شود! | اتصال دستگاه های اندرویدی به واسطه گوگل

3

1402/5/21

17:05


گوگل وارد فاز جدیدی می شود! |  اتصال دستگاه های اندرویدی به واسطه گوگل

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

گوگل ظاهراً درحال کار روی قابلیتی برای اتصال دستگاه‌های اندرویدی به یکدیگر است تا کاربران بتوانند به امکانی برای جابه‌جایی تماس‌ها بین دستگاه‌ها دسترسی داشته باشند. قابلیتی تحت عنوان Internet Sharing هم مشاهده شده است که احتمالاً مشابه هات‌اسپات عمل می‌کند.

گوگل

به‌گزارش «میشال رحمان»، به‌نظر می‌رسد که گوگل مشغول کار روی قابلیتی برای اتصال دستگاه‌های اندرویدی به یکدیگر است. این ویژگی تحت عنوان Link Your Devices مشاهده شده و به کاربران اجازه می‌دهد تا چند دستگاه را از طریق یک اکانت گوگل به هم وصل کنند. درحال‌حاضر تنها قابلیتی که برای استفاده از این اتصال به چشم می‌خورد، Call Switching نام دارد که وقتی فعال باشد، کاربران می‌توانند با کمک آن یک تماس را از یک دستگاه به دستگاهی دیگر بفرستند، بدون این که آن تماس قطع شود.

این منوی جدید اطلاعاتی مثل ایمیل اکانت گوگل را ارائه می‌کند تا مطمئن شوید که با چه اکانتی باید دستگاه‌ها را به هم وصل کنید. همچنین، در این‌جا می‌توانید فهرستی از دستگاه‌های متصل‌شده را ببینید.

Internet Sharing هم احتمالاً بخشی از این قابلیت جدید در اندروید خواهد بود

ویژگی دیگری که میشال رحمان پیدا کرده، در این منو نبوده است، اما Internet Sharing نام دارد و ظاهراً بخشی از همین قابلیت است. این ویژگی به احتمال زیاد مشابه قابلیت هات‌اسپات خواهد بود که اجازه به‌اشتراک‌گذاری وای‌فای یا اینترنت موبایل را فراهم می‌کند.

دستگاه‌هایی که به یکدیگر متصل می‌شوند، احتمالاً روی یک ارتباط وای‌فای قابل مشاهده خواهند بود تا به‌راحتی امکان پیوستن به آن‌ها وجود داشته باشد. به‌علاوه، ظاهراً اپ‌ها هم می‌توانند از این ویژگی استفاده کنند و به کاربران خود بگویند که با کمک دستگاه‌های متصل به یکدیگر چگونه می‌توانند محتواهایشان را به بین دستگاه‌های خود به اشتراک بگذارند.

این ویژگی که رقیبی برای Continuity اپل خواهد بود، پس از عرضه احتمالاً از مسیر Settings > Google > Device & Sharing در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. قابلیت مذکور هنوز در دست توسعه قرار دارد و اگر با به‌روزرسانی اندروید 14 عرضه نشود، به احتمال زیاد بعداً با یک به‌روزرسانی دیگر در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت./دیجیاتو

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو