گوگل 25 ساله شد | از مطالعه نبوغ فوق العاده موسس گوگل جا نمانیم

2

1402/6/14

10:19


گوگل 25 ساله شد | از مطالعه نبوغ فوق العاده موسس گوگل جا نمانیم

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

در مورد تاریخچه گوگل از ابتدای پیدایش آن تاکنون چه می‌دانید؟ آیا می‌دانید این غول فناوری از آن زمانی که در یک گاراژ تأسیس شد تا به امروز که یکی از برجسته‌ترین و ثروتمندترین شرکت‌های حوزه فناوری است، چه اتفاقات، موفقیت‌ها و شکست‌هایی را پشت‌سر گذاشته و چه مسیری را طی کرده است؟ در این مطلب قصد داریم سرنوشت گوگل را از ابتدا تا به امروز که 25 ساله شده است، بیان کنیم.

بدون تردید گوگل یکی از پیشتازان بی‌رقیب دنیای فناوری بوده و با خدمات خود زندگی را برای ما بسیار آسان‌تر کرده است. امروزه تقریباً تمام افراد از موتور جستجوی گوگل برای یافتن مطالب مرتبط با موضوعات موردنظر خود استفاده می‌کنند یا برای مسیریابی از گوگل مپ کمک می‌گیرند. مرورگر گوگل کروم نیز در صدر محبوب‌ترین مرورگرهاست و میلیاردها کاربر در سراسر جهان درحال استفاده از آن هستند.

گوشی‌های اندرویدی نیز امروز تقریباً در دست هرکسی دیده می‌شوند و با استفاده از این گوشی‌ها پرداخت‌های الکترونیکی مختلفی را انجام می‌دهیم یا تاکسی اینترنتی می‌گیریم و بسیاری از کارهای روزمره دیگر خود را با آن‌ها انجام می‌دهیم. همچنین ممکن است از گوگل ترنسلیت برای ترجمه متون و کلمات استفاده کنیم یا هر روز، خود را با تماشای ویدیوهای یوتوب سرگرم کرده و از ویدیوهای آموزشی آن استفاده کنیم.

سرویس جیمیل گوگل نیز کاربران بسیار زیادی دارد و بسیاری از افراد سرویس جیمیل را به سایر سرویس‌های ایمیل ترجیح می‌دهند. همچنین امروزه بسیاری از افراد فعال در حوزه‌های مرتبط با تولید محتوای متنی برای مدیریت و نگهداری موضوعات مختلف، ذخیره‌سازی، سازماندهی، ویرایش و مدیریت اسناد متنی سرویس‌های گوگل شیتس و گوگل داکس استفاده می‌کنند؛ برای تایپ صوتی متون خود از سرویس تایپ صوتی گوگل (Google Voice typing) بهره می‌برند؛ تعداد زیادی از افراد نیز برای ذخیره‌سازی داده‌های خود در فضای ابری، از سرویس گوگل درایو استفاده می‌کنند.

برخی از افراد هم برای نمایش تبلیغات خود در فضای مجازی به بهترین شکل ممکن و متناسب با نیازها، سلایق و علایق مخاطبان هدف خود، از سرویس گوگل ادز استفاده می‌کنند؛ بنابراین گوگل تقریباً تمام جوانب فعالیت در فضای مجازی توسط افرادی که کم‌وبیش از فناوری‌های ایجادشده در این فضا استفاده می‌کنند، تحت تأثیر قرار داده است.

طبق آمار ارائه‌شده در آوریل ۲۰۲۲، ارزش گوگل حدود ۱۸۵۳ میلیارد دلار است. درآمد خالص این شرکت نیز در سال میلادی گذشته ۷۶ میلیارد دلار بوده است. این شرکت با ۱۳۵ هزار کارمند، اکنون یکی از امپراتوران دنیای فناوری محسوب می‌شود.

در ادامه خواهیم گفت که موتور جستجوی گوگل، اندروید، گوگل مپ، گوگل ترنسلیت، یوتوب و تمام سرویس‌های مهم گوگل که امروزه از آن‌ها استفاده می‌کنیم، چگونه به‌وجود آمده‌اند؛ اما اجازه دهید قبل از بیان تاریخچه گوگل، با مؤسسان آن و افرادی که دنیای فناوری را این‌گونه متحول کرده‌اند، آشنا شویم./دیجیاتو

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو