استفاده از فناوری کی لاگر برای نظارت بر میزان کار کارمندان ؛ خطر اخراج در کمین است!

منبع: تکراتو

5

1402/5/23

18:03


یک شرکت جهت نظارت بر میزان کار کارمندان خود از فناوری کی‌لاگر بهره‌برده و این امر باعث اخراج یک کارمند به علت از زیر کار در رفتن شده است.

استفاده از فناوری کی لاگر برای نظارت بر میزان کار کارمندان ؛ خطر اخراج در کمین است!

یک شرکت جهت نظارت بر میزان کار کارمندان خود از فناوری کی‌لاگر بهره‌برده و این امر باعث اخراج یک کارمند به علت از زیر کار در رفتن شده است.

«سوزی چیخو»، نام یک کارمند در یک شرکت استرالیایی بوده که بعد از اینکه شرکتش از فناوری کی لاگر (Keystroke) جهت نظارت بر میزان کار کارمندان استفاده کرد، از کار خود اخراج شده است. این کارمند اخراج‌شده، حالا طی شکایتی به کمیسیون کار منصفانه استرالیا (FWC)، ادعا کرده که کارفرمای او، Insurance Australia Group، «برنامه‌ای از پیش طراحی‌شده جهت اخراج او داشته و وی به علت مشکلات سلامت روانی مورد هدف قرار گرفته است».

بیشتر بخوانید: حقوق سالانه معلمان در کشورهای مختلف چقدر است؟

نظارت بر میزان کار کارمندان با فناوری کی‌لاگر

تحقیقات بیشتر در این رابطه حاکی از آن بود که چیخو موفق به تحویل کارهای خود در مهلت مقرر نشده و و در جلسات هم شرکت نمی‌کرده، لذا بیشتر غایب بوده و راهی جهت تماس هم با او وجود نداشته است. همچنین وی در نوامبر 2022 یک هشدار رسمی در مورد عملکرد خود به‌دست آورده بود. بنابراین ادعای او از سوی FWC رد شد که استدلال کرد دلیل معتبری جهت اخراج چیخو پس از گذشت 18 سال وجود داشته است.

در نتیجه، تمامی این شواهد علیه چیخو ارائه شده و «توماس رابرتز»، معاون رئیس FWC، در این رابطه عنوان داشت که این کارمند «طوری که از او خواسته شده بود، در ساعات کاری تعیین‌شده کار نمی‌کرده است.»

نظارت بر میزان کار کارمندان

با عنایت به تمام این شرایط، شرکت او از فناوری کی لاگر بهره‌برداری کرده تا بتواند تعداد دفعاتی را که چیخو در طول 49 روز کاری خود از صفحه‌کلید استفاده کرده است، تعیین کند. نتایج این تحقیق حاکی از آن بوده که وی بیشتر مواقع برای حضور در محل کار دیر حاضر شده یا حتی غایب بوده است. درواقع او 47 روز دیر شروع به کار کرده، 29 روز در زمان تعیین‌شده حضور داشته است و در 4 روز هم هیچ فعالیتی نداشته است.

اما از طرفی، چیخو کلیه این ادعاها را رد کرده و بیان داشته است: «گاهی اوقات حجم کارهای بسیار کم بوده، اما این‌طور نیست که هرگز کار نکرده باشم».

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص نظارت بر میزان کار کارمندان با استفاده از نرم‌افزار کی لاگر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو