طرز تهیه ۲ نوع پنکیک ساده

2

1402/5/25

13:53


یک نوع کیک ساده و فوری است که محبوبیت بسیار زیادی در کل دنیا دارد به طوری که در…

یک نوع کیک ساده و فوری است که محبوبیت بسیار زیادی در کل دنیا دارد به طوری که در سراسر دنیا می توانید آنرا بیابید. پنکیک این کیک خوشمزه را می توانید خیلی سریع برای وعده های صبحانه یا عصرانه تهیه کنید و به همراه انواع مربا سرو کنید. در واقع پنکیک ها یک نوع کیک تخت و نازک هستند که داخل تابه پخته می شوند.

پنکیک ساده

پنکیک ساده

مرحله اول

ابتدا کره را از یخچال بیرون می آوریم تا با دمای محیط سازگار شود و آب شود سپس در کاسه ای جادار و  بزرگ آرد سفید را می ریزیم و در ادامه نمک ، شکر و بکینگ پودر را به آن می افزاییم و مواد را با قاشق مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

تخم مرغ را در کاسه ای می شکنیم و با چنگال هم می زنیم و شیر را کم کم به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم و بعد کره ذوب شده را می افزاییم و هم می زنیم تا منسجم شوند. مواد مخلوط شده با شیر را داخل کاسه آرد سفید می ریزیم و مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله سوم 

سپس در تابه ای که مخصوص پنکیک باشد و گرد باشد یا تابه ای که در دسترس داریم را روی حرارت می گذاریم و مقداری روغن در آن اسپری می کنیم.

پنکیک شکلاتی

بعضی وقت‌ها که ایده یک صبحانه متفاوت به سرمان می‌زند، پنکیک شکلاتی گزینه‌ای بسیار خوشمزه و مناسب است.

ابتدا شکر، تخم مرغ و وانیل را با همزن برقی میزنیم تا کرم رنگ و کش دار شود. سپس کره که بهتره است در دمای محیط آب شده باشد و شیر را به مخلوط تخم مرغ اضافه کرده و با همزن دستی فقط در حد مخلوط شدن هم میزنیم. بعد از آن پودر کاکائو را هم افزوده و دوباره با همزن دستی مواد را مخلوط میکنیم. اگر دوست داشتید میتوانید به جای یک قاشق پودر کاکائو از یک قاشق نوتلا استفاده کنید. یعنی ۲ قاشق غذاخوری پودر کاکائو و یک قاشق غذاخوری نوتلا.

در این مرحله بیکینگ پودر و آرد را که الک کرده ایم کم کم به مواد اضافه کرده و مواد رو هم میزنیم.

در این مرحله یک ماهیتابه را روی دمای متوسط گذاشته تا داغ شده و با برس کمی چرب کنید. اگر از نچسب بودن تابه اطمینان دارید می توانید تابه را چرب نکنید.

منبع: پارسی دی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو